Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

haha.. daardoor speelt ze meer met het bit. maar een recht bit of een pessoa of weet ik veel wat dat zou ik dus nooit doen!!! zoiets vind ik klare onzin!! Ik ben beniewd hoe de dressuursport er ove r 20 jaar uit gaat zien.. mensen die alleen rijden met slof en een of ander hard bit erin?
).
Carly22 schreef:haha dan ben ik wel benieuwd!! maar vraag je dan over de 2 teugels of over een slof??
runningkawa schreef:in april 2006 is het verboden als het goed is
maar voor de zekerheid kun je het ff nalezen op www.knhs.nl
ben recreatie ruiter dus heb geen ervaring met de knhs site
Citaat:De enkele of dubbele teugels mogen uitsluitend zijn vastgemaakt aan het bit.
Toevoegen:
Het gebruik van dubbele teugels is niet toegestaan.
Carly22 schreef:idd! daar ben ik vooral benieuwd naar!! waarom dat verboden is!!
maar dat is het zelfdde als met tiedeman losrijden. voor een tijdje terug had ik een paard en die moest ik echt anderhalf uur losrijden waarvan 15 min met tiedeman! Ik had netjes het hele regelement doorgelezen om te kijken of dat mocht.. en er stond niks van in. kwam op de wedstrijd.. werd ik gewoon zowat van het paard gehaald omdat het zogenaamd niet mocht!!! nou het mocht dus wel.. de week erna kwam die man die dat tegen me zei weer naar me toe.. nu mag het niet meer... :S (als het goed is staat het er nu dus in de regelementen bij dat het niet mag) naja.. beetje offtopic en zinloos.. maar goed:P
runningkawa schreef:Hij is lang niet toegsestaan geweest, toen een tijd weer wel, en nu wer niet
Dat geeft natuurlijk ook erg veel verwarring
Angeliek schreef:2 teugels is volgens mij niet verboden op wedstrijd.