Hinke schreef:kiwiko: je zegt dat het niet zo simpel ligt: ik hoor graag van je wat er allemaal nog meer bij komt kijken, daar is dit topic ten slotte voor (alleen opmerken dat het zo simpel niet ligt is een beetje zinloos, en het komt nogal hautain over zo)
Als je het niet erg vind ga ik daar niet aan beginnen, heb er niet de tijd voor OF de zin in om een boek te schrijven. maar er zijn zelfs paarden die helemaal niet gelongeerd worden en gelijk een zadel en ruiter krijgen om het bos in te gaan (overigens niet zonder reden
). Maar je hebt zoveel verschillende paarden en hun karakters en daardoor hun manier van reageren, waarop jij dan weer goed moet reageren wil het niet verkeerd gaan. DUS nogmaals zo simpel is het niet, dat heeft mij de afgelopen 20 jaar paarden zadelmak maken wel geleerd. En zelfs voor mij is het iedere keer weer aftasten en nadenken en een strategie bepalen, zelfs bij het braafste dier! Er is niks, nul comma nul standaard aan zadelmak maken. Alhoewel je WEL van een bepaalde basismanier uitgaat en je die steeds aanpast aan het paard.
Citaat:
Ik denk voortaan wel 2 keer na voordat ik hier om advies ga vragen...
Misschien wel handig handig als jij denkt dat het beleren van paarden in 3 zinnetjes samen te vatten is