Stennisje schreef:Tegen de tijd dat jij in zo'n situatie hebt bedacht waarom dat hek zo snel dichterbij komt, hang je er al in.
Haha ik denk snel hoor
Maar je merkt vaak van tevoren al hoe een paard is, dus dat scheelt ook veel denktijd. En vertrouwen kan idd niet alles voorkomen, maar het probleem is wel sneller opgelost als er vertrouwen is
Bovendien is een deel van vertrouwen ook respect. Als je paard jou vertrouwd dat jou beslissingen juist zijn en deze dus ook respecteert zijm problemen makkelijker op te lossen.Sjee k klink wel erg zweverig nu he
Mja daar komt t wel op neer imo
En zoals k net ook al gezegt heb is respect een onderdeel van vertrouwen.
En 3 maanden is wel errug ruim... Als jij het paard weer voor elkaar wilt krijgen, zodat je zonder slof kan rijden en ook iemand anders hem kan rijden, zal het paard vertrouwen en respect moeten krijgen in de ruiter. Daar is niets belachelijks aan. En als je die tijd even neemt voordat je erop gaat zitten, of gewoon rustig aan doet als je erop zit (hij moet uiteraard wel binnen de grenzen blijven, anders krijgt ie met mij ook echt wel ruzie) heb je een veel betere basis. Basis is niet voor niets basis!
. Een paard krijgt echt wel eens een minder zachtaardige correctie van me als ie iets doet wat echt niet door de deur kan hoor!
, maar de slof treedt pas in werking als het probleem er is. Het probleem kan niet niet ontstaan omdat je er een slof aanhebt. 
Dat ik nu afgezeikt wordt door mensen die niet de rest van mijn berichten hebben gelezen vind ik echt heel erg
Maargoed...
.