Ik vind dus, mits de hulpteugel goed gebruikt wordt je er heel veel aan hebben.
(zal nu wel heel bokt over me heen krijgen maar goed
) Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
KiWiKo schreef:ik heb een link in mijn profiel staan, helemaal onderop....... daar kan je zien dat ik twee jonge paarden met slof rij
ankem schreef:Ik vind de slof een goed hulpmiddel, mits goed gebruikt.
Nadiene schreef:Kun je je pony op de buitenteugel rijden?
zo, ja probeer dan eens stelling naar rechts te vragen en met je linkerhand iets mee te geven naar voren, dan zou ze ook moeten buigen.
Als ze de combinatie snapt en naar rechts inbuigt (linker-zijde langer wil maken) kun je rustig weer afbouwen naar minder toegeven links en zelfde stelling vragen rechts.
Houd er rekening mee dat als je een buiging vraagt je altijd ruimte moet geven aan de buitenkant zodat ze de buitenkant langer kunnen maken.
Als je zelf naar links of rechts buigt vanaf je middel, wordt de andere kant ook langer, als je dat tegenhoudt kun je niet buigen alleen maar "inknikken".
Hoop dat het verhaal duidelijk is voor je..

Citaat:ik ga haar niet in de houding TREKKEN met de slof...zo bedoel ik het gebruiken van de slof niet, ik doe alles om haar losser te maken, contrastelling, veel wenden,veel voltes, veel overgangen,veel galop, mijn hand goed loslaten aan de binnenkant maar het werkt vaak te weinig.
knollover schreef:Citaat:ik ga haar niet in de houding TREKKEN met de slof...zo bedoel ik het gebruiken van de slof niet, ik doe alles om haar losser te maken, contrastelling, veel wenden,veel voltes, veel overgangen,veel galop, mijn hand goed loslaten aan de binnenkant maar het werkt vaak te weinig.
Wat is er dan erg aan om de slof te gebruiken?
Nimmy schreef:omdat dit de basis is, en omdat de basis het belangerijkste is bij alle verdere oefeningen moet die er goed in zitten en dus ook zonder hulpteugels bereikt worden