Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
friemel schreef:Omdat op wedstrijden geen klassieke dressuur gereden wordt maar plastic nep geleverd wordt voor de goedkope consumenten.
Karl66 schreef:Citaat:Omdat op wedstrijden geen klassieke dressuur gereden wordt maar plastic nep geleverd wordt voor de goedkope consumenten.
Natuurlijk wordt er op een wedstrijd geen klassieke dressuur gereden, klassieke dressuur is een trainingsmethode,bij een wedstrijd gaat het erom te laten zien hoe goed een combinatie de proeven beheerst.
Maar het is een beetje onzinnig om het plastic nep te noemen, er zijn namelijk ook heel veel wedstrijd ruiters die die klassieke dressuur als trainingsmethode gebruiken.
Betteke schreef:Daar heb je een punt! Barokke paarden kunnen veel beter verzamelen dan de huidige dressuurpaarden. Korte ruggen, waardoor het achterbeen makkelijker kan ondertreden, maar waar tegenwoordig meer op gelet wordt is het stekende voorbeen. Je hoort alleen maar mensen roepen wat een prachtige voorbeen, het achterbeen wordt totaal vergeten.
Aqua8horse schreef:Klassieke dressuur is om het paard te gymnastiseren. Karl66 Zou je mij kunnen uitleggen waarom dat op een wedstrijd anders zou zijn?
friemel schreef:Een correcte verzameling hangt niet af van de bouw van een paard maar van de rijmethode.
Citaat:Je hebt ook gelijk als het ene paard meer aanleg heeft als het andere. Het punt waar ik dan mee zit is, is het gerechtvaardigd naar een paard toe om het paard met kunstjes en trucjes, dingen te laten doen of te vragen terwijl het paard de capaciteiten daar eigenlijk niet voor heeft?

neem een langgelijnde volbloed, die kan ik in de beste verzameling die het dier heeft nog vreselijk vinden, terwijl een barok in zijn slechste verzameling (lees compleet uit elkaar vallend) nog een redelijk beeld kan geven