Ruiters die hun paard overal de schuld van geven...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Nann_

Re: Ruiters die hun paard overal de schuld van geven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 18:42

8 op de 10 paarde is idd rechtshandig heb ik ooit gloof ik op de site van antoine de bodt gelezen ( als ik het verkeerd typ..sorry...)

maargoed, ik vind het gewoon diep en diep triest... van die mensen die hun paard echt overal voor op laten draaien...

ik ga gewoon voor het zinnetje in mijn onderschrift... hoe kan je ook verwachten van je paard dat hi/zij je respecteerd, en gehoorzaamd, als jij het dier geen enkel respect toont, en het behaneld als een ding... ik bedoel dan kan je beter gaan fietsen ofzo. ...het blijven levende wezens hoor, en ze hebben altijd nog gevoel... jammer dat sommige mensen het niet snappen... [/quote]

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 20:20

heel herkenbaar allemaal! ik ken er ook een paar....vreselijke mensen! Alleen ik kan nooit mn mond tegen ze houden.

als ik zelf chago of gestrest ben stap ik ook niet op mn paard omdat ik het heel erg op haar overbreng. Ik ben zelf nogal snel aangebrand en als er wat met rijden niet lukt kan ik ook verschirkkelijk geirriteerd worden (Op mezelf hoor) Dan ga ik altijd ff met lange teugel stappen zodat ik zelf ook even rustig wordt en dan bedenken hoe je het kan oplossen. zodra de rust bij ons beiden weer terug is pak ik haar weer op en eigenlijk gaat het daarna altijd weer goed of in ieder geval beter!

Zomaar je paard verrot slaan omdat ie 'niet doet wat je zegt" is het minste van het minste wat je kan doen! snap best dat er af en toe etters van paarden zijn maar 9 van de 10 x zijn die zelf gecreeerd en met slaan maak je alleen maar meer kapt dan heel.

pas op de friese dag moest zo'n grietje rijden met een hengst, natuurlijk was dat beest was blij en vrolijk met al die andere paarden (LOGISCH!!). Het dier kreeg zelf een paar tikken als hij hinnikte!! werd op een volte van 10 mtr bij de rest vandaan getrokken en maar slaan en schoppen. Kijk, als je bang bent en de ervaring niet heb ga dan GEEN hengts rijden en koop een hobbelpaard.....zucht........Ik heb er wat van gezegd en ben meteen weer weggelopen want ze zal er zelf nog ruzie om krijgen ook.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 21:40

zirkoontje schreef:

als ik zelf chago of gestrest ben stap ik ook niet op mn paard omdat ik het heel erg op haar overbreng. Ik ben zelf nogal snel aangebrand en als er wat met rijden niet lukt kan ik ook verschirkkelijk geirriteerd worden (Op mezelf hoor) Dan ga ik altijd ff met lange teugel stappen zodat ik zelf ook even rustig wordt en dan bedenken hoe je het kan oplossen. zodra de rust bij ons beiden weer terug is pak ik haar weer op en eigenlijk gaat het daarna altijd weer goed of in ieder geval beter!

.

dit doe ik dus ook altijd !!, als ik ga rijden, en ik merk dat ik saggo ben, of moe ofzo, en oris doet ook maar 1 ding verkeerd, wordt ik boos, maar vaak ga ik dan ook onterecht haar afstraffen, en als ik dat dus merk, dan ga ik niet eens verder, dan geef ik lange teugel, ga een paar rondjes stappen, en pak dr weer op... anders wordt ik boos, zei pissig en kwaad ( merrie) en daar schieten we niets mee op, want daar bereik je gewoon helemaal niets mee....

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 21:42

Haha, zie mijn topic...

groetjess nathalie

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 07:57

Ik ken een nieuwe variant op "ruiters die hun paard overal de schuld van geven"

Ruiters die hun zadel de schuld geven!

"mijn zadel ligt niet goed, daarom is ie sterk en zit ie vast aan 1 kant"

wat dacht je van....voor 1 keer in je leven niet trekken in zijn mond!!

"ik denk dat mijn zadel teveel naar achter ligt en dat ie daarom niet wil nageven"

wat dacht je van...gewoon een keer in het midden van je zadel zitten in plaats van met je dikke hol achter in het zadel te ploffen en em op z'n rem trekken, als je paard een keer niet begrijpt wat je nu eigenlijk bedoelt!!

Ik persoonlijk irriteer me dood aan dit soort mensen.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 11:23

mistral schreef:
Ik ken een nieuwe variant op "ruiters die hun paard overal de schuld van geven"

Ruiters die hun zadel de schuld geven!

"mijn zadel ligt niet goed, daarom is ie sterk en zit ie vast aan 1 kant"

wat dacht je van....voor 1 keer in je leven niet trekken in zijn mond!!

"ik denk dat mijn zadel teveel naar achter ligt en dat ie daarom niet wil nageven"

wat dacht je van...gewoon een keer in het midden van je zadel zitten in plaats van met je dikke hol achter in het zadel te ploffen en em op z'n rem trekken, als je paard een keer niet begrijpt wat je nu eigenlijk bedoelt!!

Ik persoonlijk irriteer me dood aan dit soort mensen.

of wat dacht je van, een fatsoenlijk passend zadel kopen??

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 12:05

ja maar veel mensen hebben dat en dan gaan ze het zelf verklooien door hun zit (heb zelfr ook zo'n idee van mezelf maar niet zooooooo erg ..)

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 18:54

Ania schreef:

of wat dacht je van, een fatsoenlijk passend zadel kopen??

deze mensen waar ik het over heb, hebben de duurste van de duurste, want alleen dat is goed genoeg!

En dan laten ze de zadelmaker weer komen (ongeveer eens in de twee weken)

En die zadelmaker maar lekker rekeningen schrijven, voor deze zielepieten, Maar het ligt vooral niet aan hun zelf

GRRRRRRR..............!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 19:49

heerlijk dit topic!! en ZO herkenbaar allemaal!