Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Zwelgje schreef:
Echter, in je eerste alinea zet ik wat vraagtekens. Natuurlijk wil je je paard aan je been hebben en moet je ten alle tijden met je been er achter aan komen. Maar sommige paarden hebben daar niet altijd genoeg aan. Daar moet je zo nu en dan van voren wat meer druk geven om ze te laten nageven. Wel altijd met je benen eraan!

WowAmigo schreef:Ok bedankt Desiree!
Ik had net al een heel verhaal getypt volgens mij, maar dat is ergens verdwenen ofzo, (tss digidoos..)
Maarreh, duidelijk dus.
Citaat:Alleen een groot probleem is hier op bokt dat sommigen wel willen paardrijden en dat via de computer willen doen of zo, maar te beroerd zijn om fatsoenlijk les te nemen.
Betteke schreef:Helemaal mee eens.
Maar ik heb een loperig paard wat absoluut niet bang is voor mijn been en daar hou ik mijn been ook vanaf.

! Ik herken ontzettend wat jullie schrijven, vooral het met flegmatiek / overijverig paard en de vaak te late reactie van de ruiter. Ik rij 2 paarden, een is behoorlijk flegmatiek, liever lui dan moe, en de ander is super ijverig, zij begint nu pas een beetje rustig en ontspannen te worden, in het begin was het alleen maar rennen, rennen, rennen. Vooral dankzij mijn goede instructeur en veeeeel oefenen gaat het nu een stuk beter met het overijverige paard. Wel merk ik inderdaad dat, omdat ze zo snel is, overgevoelig en vaak meedenkt (wijken zodra ik bij A afwend, bijvoorbeeld), is het moeilijk om telkens op tijd te reageren, soms voel ik me echt traag! Dit gaat wel steeds beter. Het been eraan houden is ook moeilijk omdat ze in het begin alleen maar meer ging lopen, nu gaat dat ook beter. Het is idd een verrekt moeilijke sport, maar van de andere kant is de voldoening die ik krijg wanneer ik merk dat het steeds beter gaat ook onbetaalbaar
.
, vind het gewoon zo leuk om deze situaties te herkennen en er weer wat van te leren, hoe jullie er mee omgaan! Desiree schreef:Betteke schreef:Een lui paard rij ik liever eerst BOVEN het basistempo, totdat hij van nature in het basistempo blijft en niet meer uitzichzelf terugkomt in tempo. En ook vanuit dat punt kan ik weer het paard naar voren rijden en opvangen.