Anky Warmup met fotos: LDR, of Rollkur?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarijkeBun

Re: Anky Warmup met fotos: LDR, of Rollkur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:21

Mireille1970 schreef:
marcolemar schreef:
wie rijd er hier altijd zo extreem diep dan?

Ik .... niet altijd maar meestal wel... voor het laatste stukje lossigheid, het los aan de hand zijn (heb een hekel al vele kilo's in de hand) voor het sneller maken (als je ze los rond hebt en je geeft been heeft een paard de neiging de energie die je erin stopt eerst met een voorwaartse beweging met het hoofd half te verliezen waardoor ze tegen je bit aanlopen en je nogmaals been moet geven, dat hoeft niet als je ze geleerd hebt met kleine hulpen zo laag te blijven of zo rond te blijven en dat ze dan op 1x been reageren), om alles ronder te maken, om een verende rug te behouden in zijgangen en dergelijke, even dat extra rond, dan daarna weer gewoon recht voor je tussen 2 teugels, maakt ie zich ergens strak, sterk, buffelachtig, banaanachtig krom of wat dan ook, dan terug naar het ronde, laten wachten, laten nageven zelf, en dan weer lucht en weg.....

Ik reed ook maar 30 minuten als ik reed. De rest stappen lange teugel buiten of op de galoppeerbaan, of in het bos of whatever en dan afspuiten en lekker rust geven...

een zeer goed uitleg van iemand die het begrijpt.

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:22

dus tis niet zo gek dat iedereen denkt dat het niet ontspanning is

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:23

over zij die het grof vinden etc etc: rijd jij je paard altijd even zacht? geef jij nooit een wat hardere ophouding of een net wat harder 'schopje' met je been?

misschien word het voor bepaalde mensen tijd om wakker te worden en te beseffen dat die paarden, die in de ring zo dansen uit zichzelf, niet alles zomaar hebben geleert! en dat ook die paarden af en toe wat 'harder' gereden moeten worden
waarom het 'verguist' word?

tja, als je ziet hoe bokt.nl reageert, hoe die site erop reageert!!

het is niet omdat het 'topruiters zijn' dat het allemaal vanzelf gaat! ook zij hebben moeite met bepaalde oefeningen! maar dat mag niet, want het zijn topruiters! die mogen geen moeite hebben!

ik geloof dat 3/4 van de mensen niet eens dit soort foto's van hun 'geliefde ruiter' wíl zien omdat ze het niet willen geloven dat ook die ruiters af en toe minder 'mooi' rijden!

En misschien word het tijd voor bokt om dit ook een keer te beseffen?

edit: en nu ga ik de overige 2 pagina's lezen Clown maar wilde dit al even zeggen

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:24

abby schreef:
mireille1970, deze reactie begrijp ik niet.... Verklaar je nader.

Ik bedoel: ALLE LDR ruiters rijden 80% klassiek en 20% LDR....

Dus wat in dat boek staan doen we ook, dat dat boek zegt dat dat een spier verkracht dat is bullshit er is anatomisch onderzoek gedaan en dat is gewoon niet zo...

Snap je... dat bedoelde ik. We zijn niet veel anders dan jullie. Houden net zoveel van het paard en de sport. Willen hetzelfde. Huilen als ze pijn hebben en lachen als ze een wortel uitspugen en zijn het gelukkigst als ze fijn lopen....

LDR of niet...

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:25

en ik ken een heeeeele hoop ruiters die niet LDR rijden die een partij zitten te trekken waar je eng van wordt... heeft niks met lDR te maken hoor!
IK gebruik LDR iig om ze juist losser en vlugger te maken. En geloof me, ik heb echt kippenkracht en een 'mannenpaard' dus van hard trekken kan ik het niet hebben!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:25

marcolemar schreef:
dus tis niet zo gek dat iedereen denkt dat het niet ontspanning is

Terwijl het dat uiteindelijk JUIST is...

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:26

VValar schreef:
Om even in te gaan op wat marcolemar aanduidde (met illustrerende foto)
http://i3.photobucket.com/albums/y73/VV ... .jpg[/img]

Wat aan deze foto zo schokkend als ik je vragen mag? 'Wil je misschien asjeblieft even proberen om te gaan zakken van achteren terwijl je je beentjes blijft bewegen' verstaan de paarden zo moeilijk Clown

Voorop gesteld dat ik niet tegen het laag,diep rond ben.Maar ik ook open sta voor andere methoden en ik gewoon van alles wat mij interessant lijkt wat mee neem en daar mijn eigen mengelmoes van maak Haha!

Maar even over deze foto,is wel even wat anders,maar ik vind het nogal een des-illusie(hoe schrijf je dat Bloos ) als het op deze manier voor elkaar wordt gekregen om een paard te laten zakken vanachter...Tuurlijk kun j eniet even vragen aan je paard wil je even je achterhand laten zakken,en ik weet ook niet echt goed hoe het wel moet,maar toch niet zo lijkt mij Verward
Dat dalen van achterhand moet toch een gevolg zijn van de hogere verzameling en oprichting enz enz,daardoor krijg je dat bergopwaartse effect,toch niet dmv van een stok?! Dit is voor echt een afknapper voor mij...

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:29

QueJira schreef:
VValar schreef:
Om even in te gaan op wat marcolemar aanduidde (met illustrerende foto)
http://i3.photobucket.com/albums/y73/VV ... .jpg[/img]

Wat aan deze foto zo schokkend als ik je vragen mag? 'Wil je misschien asjeblieft even proberen om te gaan zakken van achteren terwijl je je beentjes blijft bewegen' verstaan de paarden zo moeilijk Clown

Voorop gesteld dat ik niet tegen het laag,diep rond ben.Maar ik ook open sta voor andere methoden en ik gewoon van alles wat mij interessant lijkt wat mee neem en daar mijn eigen mengelmoes van maak Haha!

Maar even over deze foto,is wel even wat anders,maar ik vind het nogal een des-illusie(hoe schrijf je dat Bloos ) als het op deze manier voor elkaar wordt gekregen om een paard te laten zakken vanachter...Tuurlijk kun j eniet even vragen aan je paard wil je even je achterhand laten zakken,en ik weet ook niet echt goed hoe het wel moet,maar toch niet zo lijkt mij Verward
Dat dalen van achterhand moet toch een gevolg zijn van de hogere verzameling en oprichting enz enz,daardoor krijg je dat bergopwaartse effect,toch niet dmv van een stok?! Dit is voor echt een afknapper voor mij...

welcome to the real world Haha!

sorry, maar die stok werkt hetzelfde als een zweep die bijtikt voor meer reactie aan het achterbeen. Alleen dan op een andere plaats bijgetikt. Mits normaal gebruikt echt niets mis mee hoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:30

VValar: ik ben het met jou eens! die stok is om het paard duidelijk te maken dat hij die achterhand eronder moet houden!hij word er niet mee geslagen ofzo Rolleyes gewoon wat mee 'aangeraakt' zeg maar
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 08-06-05 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:31

pharagirlke schreef:
het is niet omdat het 'topruiters zijn' dat het allemaal vanzelf gaat! ook zij hebben moeite met bepaalde oefeningen! maar dat mag niet, want het zijn topruiters! die mogen geen moeite hebben!

Zij mogen juist wel moeite hebben met oefeningen, maar als dat hun manier is van oplossen, vind ik dat nogal kort gezocht.
Als je paard zijn rug niet ontspant, te hoog komt met zijn hoofd, of wat ook, zoek de eigenlijke oorzaak.
Maar het is natuurlijk gemakkelijker om hem meteen diep te zetten en het zo op te lossen, dan kan hij geen kant meer op.
Clown

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:31

tja wat dacht je dat salinero zo passageert uit verzameling en oprichting, hun doen dat soort dingen met de stok

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:34

QueJira schreef:

Het hele euvel is dat je met ldr ook een paard in de juiste verzameling kunt bewerkstelligen.

Of je nou met een stok of met een zweep je paard erbij tikt maakt denk ik niet veel uit. Een zweep veert beter Haha!

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:35

:)
Laatst bijgewerkt door 45u op 10-03-22 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:37

Astragirl schreef:
pharagirlke schreef:

Zij mogen juist wel moeite hebben met oefeningen, maar als dat hun manier is van oplossen, vind ik dat nogal kort gezocht.
Als je paard zijn rug niet ontspant, te hoog komt met zijn hoofd, of wat ook, zoek de eigenlijke oorzaak.
Maar het is natuurlijk gemakkelijker om hem meteen diep te zetten en het zo op te lossen, dan kan hij geen kant meer op.
Clown

voor elk paard is de oplossing anders, ik denk neit dat jij salinero ofzo al ooit hebt gereden?
heb je btw die nekken al een keer gezien? Ze zijn écht wel sterker als de ruiter die erop zit hoor! als ze het niet willen zullen ze wel in opstand komen, maar dat heb ik nog geen van de paarden zien doen? integendeel! ik zie ze toch allemaal gewoon met de oortjes naar voor lopen of net met de oortjes op de ruiter gericht?

marcolemar: ik begin me nu ernstig af te vragen of jij de ruiters en paarden persoonlijk kent? je mening is nl bijzonder kort door de bocht

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:38

Ik ben er al een duizend keren bijgeweest...

Maar als je het zo graag wilt geloven dat ze slecht bezig zijn, de weg met de minste weerstand opzoeken en succes afdwingen moet je dat doen.

Wel eens een paard gehad dat de trailer niet in wil? Weleens geprobeerd hem er keer op keer in te slaan? werkt niet he? NEE omdat alleen wederzijds vertrouwen geluk en succes en tevredenheid bij beiden brengt.

Ik ben klaar met dit topic.

Ciao.

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:38

de ldr, zoald anky het doet is ook wel een beetje een angst methode, die paarden zijn bang voor het been...

wat betreft japke_z:
ik heb zo mijn connecties...

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:42

enne
wat ook wel een belangrijke rol speelt bij de ongelovigheid bij de ontspanning bij de ldr methode is dat alle stangteugels flink benut worden!!!

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:42

:)
Laatst bijgewerkt door 45u op 10-03-22 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:45

VValar schreef:
QueJira schreef:

VValar schreef:

Het hele euvel is dat je met ldr ook een paard in de juiste verzameling kunt bewerkstelligen.

Of je nou met een stok of met een zweep je paard erbij tikt maakt denk ik niet veel uit. Een zweep veert beter Haha!

misschien ben ik dan heel naif,maar ik vind bij tikken om achterhand erbij en actief te houden heel wat anders dan "bijtikken"om achterhand te laten zakken...hoe gaat dan dan in zijn werk?Als je een paard zijn achterhand "naar beneden drukt" met een stok als hulpmiddel dan wordt er toch een valse daling verkregen,om het zo maar even proberen te zeggen.een paard moet toch dalen in de achterhand om anderen redenen??
Laatst bijgewerkt door QueJira op 08-06-05 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:45

weet je: op elke grote stal zullen heus af en toe dingen gebeuren waar wij allemaal liever niets van weten.
Maar ga dan niet doen alsof dat alleen zo is bij de mensen die LDR rijden.
Ga maar eens even goed rondvragen bij al die connecties van je hoe het er verder in de wereld aan toe gaat.

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:47

goh ik vind wel dat alle paarden die op die manier gereden worden niet zitten in de piaffe, en een paard gaat pas goed piafferen als hij rond de 3/4 jaar op dat niveau gereden word.
en piaffe zonder het "zitten" is dus nooit ontstaan door correcte verzameling.
is mijn meining

en japke_Z
idd. ik heb het niet gezien.
wat ik wel raar vind is dat je niet zomaar bij edward op stal mag komen na eerst een contract getekend te hebben Haha!

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:48

[/quote]
voor elk paard is de oplossing anders, ik denk neit dat jij salinero ofzo al ooit hebt gereden?
heb je btw die nekken al een keer gezien? Ze zijn écht wel sterker als de ruiter die erop zit hoor! als ze het niet willen zullen ze wel in opstand komen, maar dat heb ik nog geen van de paarden zien doen? integendeel! ik zie ze toch allemaal gewoon met de oortjes naar voor lopen of net met de oortjes op de ruiter gericht?
[/quote]

Heb jij er al opgezeten dan?
Wie brak er weer een been? ik niet hoor, Clown

ps waarom hangt ze er dan in de training een slof aan, ?
oja, da is de nieuwste rage in dressuurland, vooral als je op toppaarden rijdt. Haha!

ps Mireille, ik denk dat dem eest bekrompen mensen zo'n uitspraken als jij schrijven Slapen
Laatst bijgewerkt door Astragirl op 08-06-05 13:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:49

QueJira schreef:

misschien ben ik dan heel naif,maar ik vind bij tikken om achterhand erbij en actief te houden heel wat anders dan "bijtikken"om achterhand te laten zakken...hoe gaat dan dan in zijn werk?Als je een paard zijn achterhand "naar beneden drukt" met een stok als hulpmiddel dan wordt er toch een valse daling verkregen,om het zo maar even proberen te zeggen.een paard moet toch dalen in de achterhand om anderen redenen??

klopt. Het bijtikken moet je ook vooral zien als "richting aangeven". Maar er moet zeker ook gelet worden op dat de rug/bekken enz los blijven bewegen en inderdaad niet vast zetten en naar beneden gedrukt worden.

Ik heb hier op video (helaas niet op computer te zetten) een stukje van mijn pony waar je heel duidelijk ziet dat hij, na even nadenken, van het bijtikken (zachtjes met longeerzweep) heel mooi gaat zitten en richting passage gaat. De zweep kon hem uitleggen wat wij nou bedoelden met die hulpen zeg maar. En dan zie je ineens die knop omgaan van "oooooh, wil je dat, ok, doen we!" in plaats vand at je een 'gevecht' krijgt omdat hij mijn hulpen nog niet begrijpt.

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:50

over de connecties
je weet de hele idool affaire nog he?.....
je mag niets naar buiten brengen als je daar werkt dus vandaar

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:50

marcolemar schreef:
de ldr, zoald anky het doet is ook wel een beetje een angst methode, die paarden zijn bang voor het been...

wat betreft japke_z:
ik heb zo mijn connecties...

goh? elk paard hoort wat 'bang' voor het been te zijn dat ze goed reageren (bij wijze van spreken)
of neit? Verward k weet niet hoe jij je proef rijd maar mijn paard mag ook wat 'bang voor het been zijn' Verward