Mireille1970 schreef:marcolemar schreef:wie rijd er hier altijd zo extreem diep dan?
Ik .... niet altijd maar meestal wel... voor het laatste stukje lossigheid, het los aan de hand zijn (heb een hekel al vele kilo's in de hand) voor het sneller maken (als je ze los rond hebt en je geeft been heeft een paard de neiging de energie die je erin stopt eerst met een voorwaartse beweging met het hoofd half te verliezen waardoor ze tegen je bit aanlopen en je nogmaals been moet geven, dat hoeft niet als je ze geleerd hebt met kleine hulpen zo laag te blijven of zo rond te blijven en dat ze dan op 1x been reageren), om alles ronder te maken, om een verende rug te behouden in zijgangen en dergelijke, even dat extra rond, dan daarna weer gewoon recht voor je tussen 2 teugels, maakt ie zich ergens strak, sterk, buffelachtig, banaanachtig krom of wat dan ook, dan terug naar het ronde, laten wachten, laten nageven zelf, en dan weer lucht en weg.....
Ik reed ook maar 30 minuten als ik reed. De rest stappen lange teugel buiten of op de galoppeerbaan, of in het bos of whatever en dan afspuiten en lekker rust geven...
een zeer goed uitleg van iemand die het begrijpt.
maar wilde dit al even zeggen
) als het op deze manier voor elkaar wordt gekregen om een paard te laten zakken vanachter...Tuurlijk kun j eniet even vragen aan je paard wil je even je achterhand laten zakken,en ik weet ook niet echt goed hoe het wel moet,maar toch niet zo lijkt mij
gewoon wat mee 'aangeraakt' zeg maar