Vragen uit het (bokt) publiek

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vragen uit het (bokt) publiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:04

Ze heeft in die 2 jaar niets uitgelegd, dat is waar het nu net omgaat.
Ze zegt dat ze ze laat dragen binnen 10 min. maar hoe ze daar komt, kan ze niet uitleggen.
Dan is er een uitleg topic door haarzelf geopend, dan is ze pleite.

dan opent ze een nieuw topic over tegen het paatd praten (naar mijn idee naar aanleiding van de vraag van Jippie)
En dat snap ik dan niet, hier is ze nog niet klaar met antwoorden, begint ze daar een nieuw topic???

Verder is tegen je paard l*llen niet echt revolutionair.
Ik denk dat iedereen die met jonge of verreden paarden werkt, dat doet.
Fijne stem als ze braaf zijn, wat strenge stem als ze niet doen wat je wilt, omdat de gewone hulpen bij soort paarden nog niet door komen.
Zo kun je geruststellen en dmv je stem duidelijk maken wat je nu eigenlijk bedoeld.
Dat vind iedrereen die eens wat met een jong of verreden paard doet normaal.
Ook hier weer een onzin topic dus, wat wil ze ermee bereiken??

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:08

Het is jammer dat ze nu ineens zo afhaakt... komt ze niet al te geloofwaardig over? Grote penny? Haha!

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:19

runningkawa schreef:
Komt nog wel Haha!

En klopt, tegen lafbekken kan ik niet Bloos

Nou ben benieuwd....

Lafbekken horen niet op forums thuis, daar moet je namelijk open staan voor kritieken...

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:16

Ik zie Aqua overal uitleggen wat zij doet. Waarschijnlijk is mijn database waarin ik haar uitleg plaats anders dan die van jullie want ik begrijp wel (of denk te begrijpen misschien) wat zij probeert duidelijk te maken. Maar wellicht vul ik te veel in de andere kant op, zoals jullie nogal jullie kant op invullen.

Revolutionair is zij niet als je de definitie vasthoudt dat iets nog nooit eerder zo benaderd mag zijn. Want in ieder fatsoenlijk boek over klassieke meesters komen de "Aquapunten" terug. Revolutionair is het wel degelijk als je de klassieke methodes plaatst in de rijcultuur van vandaagdedag waar weinig zuivere beginselen nog tot uiting gebracht worden in de relatie mens-paard.

Persoonlijk vind ik de meeste van jullie vragen suggestief en vijandig en zou ik iig geen zin hebben om ze te beantwoorden. Wees eerlijk, als je werkelijk iets wilt begrijpen, dan maakt het toch geen bal uit of dat via PB gaat of anders?

Ik vind het jammer dat de relzucht hier het forumbezoekers met een andere bedoeling onmogelijk maakt om met TS een inhoudelijk en vriendelijk gesprek op te bouwen. Ook al komt daar volgens jullie weinig inhoudelijkheid van Aqua bij kijken. Als de relnichten Aqua nou op de negeer zetten, dan kunnen de anderen misschien verder gaan met vragen stellen? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:22

Dat revolutionaire is geen verzinsel van ons, maar iets wat in haar eigen onderschrift heeft gestaan Haha!

En na een jaar wel vriendelijk vragen, komt er wel eens een tijd dat het minder vriendelijk gaat.
En dat heeft niks met rellen te maken, maar met het feit dat je nu wel eens wilt weten wat zij in 10 min voor elkaar kan krijgen, waar anderen een jaar over doen.
Zelfs Anky of andere topruiters kan nog veel van haar leren, waren haar eigen woorden.
Dan hoor je toch wel tegen een paar vraagjes te kunnen.

Er word al eeuwen gevraagt om fotos en filmpjes, om te onderstuenen in wat ze zegt, omdat deze blonde dozen het niet snappen.
En voorheem ging dat op een normale manier.
Maar idd, nu klinkt het wat anders, maar vind jij dat raar naar schel en verwijtende pb's?
Lekker achter de mods rug om?
Nou ik niet?

En ik zet niks op foe want ik wil nu duidleijke antwoorden.
Anders moet ze daar geen topic over openen.
Als je werkelijk iets revolutionairs hebt, dan zul je daar idd kritiek en moeilijke vragen over krijgen
Maar dat weet je van te voren. Ja
En ben je werkelijk zo goed bezig, is het peace of cake daar antwoord op te geven, waar geen vraag meer over kan zijn
En dan is het probleem opgelost Lachen

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:46

friemel schreef:
Ik vind het jammer dat de relzucht hier het forumbezoekers met een andere bedoeling onmogelijk maakt om met TS een inhoudelijk en vriendelijk gesprek op te bouwen. Ook al komt daar volgens jullie weinig inhoudelijkheid van Aqua bij kijken. Als de relnichten Aqua nou op de negeer zetten, dan kunnen de anderen misschien verder gaan met vragen stellen? Verward

Jammer weer dat we inderdaad gelijk weer relnichten zijn. Ik ga gewoon topics af en als ik daar iets tegenkom waar ik op wil reageren dan doe ik dat in het topic. Daar zijn ze ook voor toch? Als ik er dan tegenin ga, ben ik toch niet gelijk een relnicht? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 13:03

idd, meteen ben je een relnicht als je het ergens niet mee eens bent. Verward
In een forum worden nu eenmaal vragen gesteld of dingen gezegt waar je het niet helemaal mee eens bent.
Met onderbouwing kun je dat dan weerleggen.
Door steeds hetzelfde onduidelijke te zeggen en er van tussen te piepen, ja dan krijgen mensen toch een ander beeld van je.
En de enigste die dat beeld van je kan veranderen, ben jezelf.

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 13:12

Precies, als ik iets niet kan weerleggen, zal ik het ook zeker niet proberen.
En als je vragen/kritiek daadwerkelijk weerlegd, heb je ook geen last van 'relnichten'!

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 13:16

Het gaat om de manier waarop vragen worden gesteld. De achterliggende gedachte bij het stellen van een vraag maakt uit of je een "relnicht" bent of niet.
Friemel heeft het wel over relnichten, maar ik maak uit het stukje niet op dat dat slaat op iedereen die het niet met Aqua eens is, integendeel. Mensen die zich door de benaming voelen aangesproken moeten misschien eens hard gaan nadenken over waarom zij zich zo aangesproken voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 13:22

Mijn achterliggende gedachte is eindelijk duidlijkheid
Dus nee ik vat het niet persoonlijk op.

Wel het gezever altijd dat er niks gezegt mag worden wat niet in het straatje van een TS valt ( algemeen dus)
Want daar heeft bokt wel een handje van.
En dan denk ik, post niet.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 13:43

Interessant topic dit, maar ik ga wel met Friemel mee en snap ook goed waarom A8H hier geen antwoorden meer geeft.

Ik heb heel lang bij A8H gereden en gelest en rij nu nog volgens die methode. Voorwaartse drang is altijd aanwezig is mijn ervaring Ja

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 14:10

Maaike en Ylva kunnen jullie het dan niet uitleggen?

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 14:20

Doe me een lol zeg, open jullie eigen Bokken tegen Aqua lijntje en laat welwillenden hier rustig verder mutsen en voor onszelf vanuit ons eigen perspectief en in ons eigen tempo uitvinden of TS raaskalt of niet?

Pling Ik doe het wel anders, gaan jullie hier in al je wijsheid fijn verder drammen over wedstrijdjes tegen Tyrza, dan open ik wel een lijntje voor Aqua. Ik wil namelijk graag met haar en mensen als Ylva een dialoog (geen discussie of debat) proberen op te zetten. Het moet toch mogelijk zijn om op dit enorme forum een kleine ruimte te creeren waarin Aqua kan antwoorden zonder direkt op verzorghaffies uitgedaagd te worden?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 14:23

Friemel, ik sta hier buiten. Dank je.

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 14:28

Tyrza schreef:
Friemel, ik sta hier buiten. Dank je.

Ja Tyrza, dat begrijp ik helemaal. Was gericht aan degenen die de dialoog niet in willen of kunnen tot er een duel tussen Aqua en jou heeft plaatsgevonden.

Vriendjes zijn?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 14:38

Niemand praat toch over een duel?

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:00

Ik lees al lang mee in de topics van A8H, het is me tot nu toe niet duidelijk geworden hoe haar methode nu werkt. Foto's oid heb ik nog niet gezien, terwijl dat toch een grote hulp kan zijn om iets duidelijk te maken. Is het nou zo moeilijk om uit te leggen wat die methode inhoudt?
Verder valt het me op dat er in het begin van het topic open en eerlijke vragen gesteld worden van mensen die nu ook wel eens willen weten hoe 'de' methode werkt en dat er gewoonweg geen antwoord wordt gegeven op die vragen. Als er dan wat wordt aangedrongen om die vragen toch beantwoord te krijgen dan verdwijnt TS gewoonweg en weigert ze nog te antwoorden. Dat komt op mij toch uiterst dubieus over...

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:19

friemel schreef:
Ja Tyrza, dat begrijp ik helemaal. Was gericht aan degenen die de dialoog niet in willen of kunnen tot er een duel tussen Aqua en jou heeft plaatsgevonden.

Een duel vind ik een erg vreemde redenatie.

Enkele maanden terug was er inderdaad sprake van dat Carole bij Tyrza langs zou komen om opheldering te geven over haar methode. Hierbij konden ook een select groepje bokkers aanwezig zijn.

Een duel zou het nooit geweest zijn, want Tyrza stond open voor de uitleg van de methode van Carole. Nu wordt nu de indruk gewekt dat Tyrza in 'conclaaf' zou zijn met Carole, terwijl dit niet zo is. De afspraak van Carole met Tyrza is destijds door Carole zelf enkele dagen voor aanvang geannuleerd, vanwege een reden die kant nog wal slaat.

Het kan best zijn dat de methode van Carole vernieuwend en fris is, maar bij ons heeft ze haar krediet verspeeld. Een paard trainen is geen spelletje en een professionele aanpak en voorbereiding is zeker gewenst...

Je kunt ook van mij aannemen dat een dergelijke demonstratie met Tyrza niet meer gaat plaatsvinden. Knipoog

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:22

wat ik zo typisch vind is dat hier nog steeds om foto's gevraagd wordt Haha! A8H zal ze niet plaatsen vermoed ik zo Ik heb vorig jaar/twee jaar terug regelmatig foto's gemaakt van wanneer ik aan t rijden/lessen was bij A8H. En daar kwamen dan geen reacties op. Prima natuurlijk, mij een zorg. Maar om dan nu weer uitgebreid om foto's en video's te gaan vragen.... Knipoog

Friemel een duel klinkt wel heel vijandig (zie nu de duels van De Farm voor me Knipoog )

Piepelotje ik wil best proberen wat uit te leggen maar vind het moeilijk om dingen helder en duidelijk te omschrijven. Maar vraag gerust wat je wilt weten, zal ik kijken of ik er duidelijk antwoord op kan geven. Mag ook via PB want ik heb niet alle tijd om dit topic op de voet te blijven volgen Lachen

rosanrosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:33

Geheel offtopic:

He mensen, ik weet niet of jullie haar al gemist hebben.... maar ik denk niet dat A8 hier nog reageerd Bloos
(Ze zal ongetwijfeld meelezen Haha!)

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:00

Hier komt m'n belangrijkste vraag waarom in stilstaand balans zoeken?? En hoe hou je dan die balans vast?

En waarom is die balans dan op deze manier beter dan een balans die het paard zelf vindt.

En hoe kan het dat iets normaal jaren, jaren kost.
Er nu ineens in 6/8 min een balans is gevonden die blijft bestaan in alle oefeningen, gangen
Hoe zit het dan met spieren die toch zo'n balans ondersteunen. Daar train je normaal jr voor om in alle oefeningen gangen een paard te hebben wat in de moeilijke onderdelen toch in Balans is.

Kunnen we deze balans draag oefeningen ook voor onszelf gebruiken?? Bedoel ik train ook al jr en toch laat m'n balans me toch wel eens in de steek of is niet optimaal.

Wil dit toch graag via het forum doen omdat ik denk dat er toch meer mensen geintreesert zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:12

Maaike schreef:
Interessant topic dit, maar ik ga wel met Friemel mee en snap ook goed waarom A8H hier geen antwoorden meer geeft.

Ik heb heel lang bij A8H gereden en gelest en rij nu nog volgens die methode.
Voorwaartse drang is altijd aanwezig is mijn ervaring

Ja

Wat is daar nieuw aan?
Laat staan revolutionair?

Van elke goede instructrice leer je dat je altijd vooruit moet denken en voorruit dingen op moet lossen.

Verder trek ik niet in twijfel dat Aqua dat mensen leert.
En ik weet dat er idd verschrikkelijk instructeurs zijn die alleen maar over die voorkant bezig zijn.
Kom je dan iemand als Aqua tegen, dan is dat geweldig, want dan leer je hoe het moet.

maar dat is niks aparts hoor.
Gelukkig heb ik bijna altijd (zo niet dan was ik in 2 lessen weg) van mensen les gehad die het zo gaven..
Nogmaals, niks nieuws, behalve natuurlijk als je nog nooit geen goede les hebt gehad. En helaas komt dat regelmatig voor.

maar mijn instructrice beweert echt niet, dat Anky van haar kan leren of dat ze op unieke wijze les geeft.
Toch staat bij haar "swingen zonder dwingen" voorop.
Want met dwang kom je nergens.
Met stugge hand en van voor naar achter werken, strand je erg snel, met een knol in de staak.

Dus ik wil eindelijk wel eens weten wat het nieuwe is.
En dat vraag ik al 2 jaar.
Voorheen beleefd, tot ik dreig pb's kreeg.

is het zo raar dat we eens antwoorden willen, duidelijke een keer voor de verandering?
Want wij zijn niet diegene die zeggen dat iedereen het verkeerd doet, dat is aqua die dat zegt.

En van het slechte imago wat ze ondertussen hier zelf heeft opgebouwd, kan ze af.
Door nu eens nette, zonder pb's tussen door, antwoorden te geven, op alle gestelde vragen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:36

Citaat:
Ik lees al lang mee in de topics van A8H, het is me tot nu toe niet duidelijk geworden hoe haar methode nu werkt.

Dat zelfde geld eigenlijk een beetje voor mij.
Ik zit ook nog steeds op een site te wachten met duidelijke foto's.

Wat dat betreft komt de methode van ADB beter over op zijn site.
Duidelijke foto's van scheve paarden en een simpele uitleg die elke kleuter snapt.

tenminste....deze kleuter in iedergeval wel Haha!

Kawa stelt toch een normale vraag waar iedereen wat van op kan steken als die gewoon netjes beantwoordt wordt.

Neemt niet weg dat ik nog steeds wel intresse heb om te zien wat aqua doet. Al zal zij denk ik net als Anky, adb, en mijn buurvrouw op een van de wege naar Rome zitten.

En als je niet meer wilt dat mensen dit soort dingen vragen moet je ook geen topics meer starten hier.
Beter is het om dan te werken aan een goede duidelijke site ipv je alleen maar zitten opvreten aan topics op bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 17:02

Ik heb een nette pb gehad op mijn vraag, maar ik vind het wel jammer dat het per pb gaat, want ik zou ook meer erover te weten komen door antwoorden op vragen van andere bokkers te lezen... zo blijft het vaag helaas. Antwoord op een paard stilstaan is toch al in evenwicht, ze ze als antwoord dat dat niet zo is, als een paard bijvoorbeeld op rust staat, is hij niet in balans was het voorbeeld. Dat klinkt me dan wel logisch, maar is het dan zo dat als je paard meer gewicht heeft op het ene been dan het andere, het dan niet in balans is?

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 17:50

@RK: Zoals jij denkt dat Aqua een te negatief beeld over de hedendaagse instructie heeft, zo is het evenwel mogelijk dat jij een te positief beeld hebt. Stel dat het laatste waar is, zou dat dan niet je hele interpretatie van Aqua's verhaal veranderen? Blader voor de grap eens door de index van RT en bekijk de foto's @ work. In percentages uitgedrukt, welk deel rijdt / lest naar jouw mening acceptabel?