BeppyLotje schreef:KimBalaa schreef:Het zou best kunnen dat jonge mensen (14-15) paarden inrijden. Maar, eerlijk gezegd vind ik het, nouja, ik weet niet hoe ik het uitmoet leggen.. Ze verpesten het paard er niet mee, maar ik denk ook niet dat het paard.. Nou, zullen we zeggen dat ik het zelf niet graag zou doen. Ik zou liever willen dat mijn paard op de goede manier zou worden ingereden, rustig, goed etc. En áls ik het zelf zou doen zou ik het zeker onder begeleiding doen.
Ik wil niemand aanvallen dat het niet kan. Als het onder goede begeleiding gebeurt kan er heus wel wat terecht van komen, ik zeg niet dat dat niet kan. Maar helemaal zelf, in je eentje, even een pony inrijden, terwijl je dat nog nooit hebt gedaan.. Ik weet het niet
Ik ben zelf 15 jaar nu. Ik rijd nog wel ponys in en ik heb 2 jaar geleden ook een paard ingereden. Dit heb ik egter wel gedaan samen met een deskundige ( een ouder persoon) die dit al jaren doet. Het paard doet het nu goed en ik heb niet het idee dat hij er last van heeft dat ik hem heb ingereden.
OKeej, zonder mijn instructrice had ik het zeker niet gedaan en ook niet gekund. Het paard was namelijk bang van alles, maar dan ook egt van ALLES. De eigenaar (mijn instructrice) heeft mij zelf gevraagd haar te helpen bij het inrijden.
Ik ben het dus helemaal met jouw laatste opmerking. Ik vind dat het kan maardan wel onder deskundige begeleiding. Ik zou ook nooit een paard of pony inrijden zonder haar hulp!! Ik had het niet zonder haar gekund, dan had ik heel veel verkeerd gedaan.
De pony's die ik heb ingereden zijn nu egt super lief. Ik heb dit samen met de eigenaar (weer mijn instructrice) en een ander meisje gedaan. Maar je kan toch ook geen volwassen persoon op een A pony zetten??
![]()
Maar ik vind dat het wel kan mits dit onder deskundige begeleiding gedaan wordt!!!!
Ja, dat bedoel ik ook. Zoals jij het hebt gedaan, onder begeleiding etc. heb ik er echt geen problemen mee. Maar iemand die ik ken die heeft het alleen gedaan, en je kan wel gewoon erop rijden, maar dat paard reageert echt niet op de buitenhand of binnenbeen. Alleen op binnenhand.
Onder begeleiding zou ik het ook nog wel doen, dan weet je hoe en wat, maar met iemand erbij ; die ziet ook andere dingen en zegt dingen waar je op dat moment niet aan denkt
) en een ander meisje gedaan. Maar je kan toch ook geen volwassen persoon op een A pony zetten??
zijn.
) en nog geen 45 kg.