ORUN cursus, wat vind je ervan

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paradiso

Re: ORUN cursus, wat vind je ervan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 12:16

@ confetti : bedankt voor de correctie! is het zo dat, mocht je de toelatingseisen hebben, je je inschrijft voor fase 2/3 en dan automoatisch ook fase 1 enz hebt? of moet je eerst fase1, dan 2, dan 3? enz?
en wat vind jij "nuttiger"/"beter" -> de basis of fase 1?

hugroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 12:27

Eerst fase 1
Als je fase 1 diploma hebt dan kun je pas inschrijven voor fase 2
zo ook voor fase 3

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 13:14

muizsje:Om aan de ORUN mee te doen moet je met een paard komen hoger dan ,1.60 (of was het hoger?) en je moet voor de eerste fase een actieve wedstrijd combinatie zijn, minimaal L1 + 1 wp.

volgens mij zoals ik t heb gelezen oet de ruiter L1+1 zijn en het paard L niveau maar dat hoeft dus niet een startende combinatie te zijn hoor!!

zie hieronder 2 stukjes van de knhs site:

Toelatingseisen

* U moet lid zijn van een vereniging die aangesloten is bij de KNHS (dat kan ook de KNHS Recreatiesportvereniging zijn)
* Er geldt een minimum leeftijdseis van 18 jaar, waaraan u per 1 april 2006 moet voldoen.
* Voor aanvang van de opleiding moet u met een paard, pony (cat. D) of klein paard (cat. E) een wedstrijdklassering hebben van L1-dressuur met 1 winstpunt en B-springen met 1 winstpunt. Als u alleen aan de dressuurmatige onderdelen van de opleiding wilt meedoen, dan is een wedstrijdklassering in het springen niet noodzakelijk. U kunt dan tijdens de cursus en het examen echter niet deelnemen aan het onderdeel springen.

Voorwaarden & start opleiding
De eerstvolgende opleiding tot Kandidaat-Instructeur begint in november 2005. Voor het praktijkonderdeel rijden zult u regelmatig zelf een paard op minimaal L-niveau mee moeten nemen. Tijdens de lessen wordt er onderling ook van paard gewisseld. De paarden moeten een stokmaat van minimaal 1.60 meter hebben.

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 13:21

je moet dus met een (niet persee het paard waarmee je de cursus doet) paard L1 +1 zijn
en het paard dat je meeneemt naar cursus moet L niveau zijn.
Zijn dit de eisen vr fase 1?

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 14:12

Ja, dat zijn de eisen voor fase 1, en als je allround gaat doen moet je paard/de combinatie ook nog B+1 springen zijn

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 14:42

Paradiso schreef:
@ confetti : bedankt voor de correctie! is het zo dat, mocht je de toelatingseisen hebben, je je inschrijft voor fase 2/3 en dan automoatisch ook fase 1 enz hebt? of moet je eerst fase1, dan 2, dan 3? enz?
en wat vind jij "nuttiger"/"beter" -> de basis of fase 1?

Als ik hier even op mag reageren?? Nagelbijten / Gniffelen (heet dan wel geen confetti, maarja Knipoog )

Het voordeel van het volgen van fase1 vergeleken met de basis is dat als je er verder mee wilt, dan kan dat gewoon. Mocht je basis gaan doen, en daarna toch besluit om verder te gaan moet je eerst fase1 weer volgen. Scheelt je een jaar. Haha!

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 14:59

Kaja schreef:
Zit Jan van Beek niet in die regio???
Daar hoorde ik laatst iemand over.... Handige jongen!!

Hij heef onlangs zon cursus verzorgd in Oosteind (Noord-Brabant). Ik heb meegereden als "leerling" (heet dat zo??) en vond het niveau echt belachelijk laag. Ik kreeg les van een meisje die niet eens het verschil kende tussen schouderbinnenwaarts en schoudervoor en mij dat even wilde leren. Ik vraag me ook echt af waarop ze iemand laten zakken, want dit meisje is met een 7 voor het lesgeven geslaagd Verward

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 15:05

talented schreef:
Kaja schreef:

Hij heef onlangs zon cursus verzorgd in Oosteind (Noord-Brabant). Ik heb meegereden als "leerling" (heet dat zo??) en vond het niveau echt belachelijk laag. Ik kreeg les van een meisje die niet eens het verschil kende tussen schouderbinnenwaarts en schoudervoor en mij dat even wilde leren. Ik vraag me ook echt af waarop ze iemand laten zakken, want dit meisje is met een 7 voor het lesgeven geslaagd Verward

Waarschijnlijk omdat de examinatoren zaten te slapen. Knipoog Nagelbijten / Gniffelen

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 15:14

@ suepergirl:

Misschien had ze ook het geluk dat er drie mannen in de jury zaten en zij een vrij mooi grietje was en lief overkwam, denk dat ze daaraan die 7 verdiend heeft Lachen

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 15:20

talented schreef:
@ suepergirl:

Misschien had ze ook het geluk dat er drie mannen in de jury zaten en zij een vrij mooi grietje was en lief overkwam, denk dat ze daaraan die 7 verdiend heeft Lachen

Haha... dat zou kunnen Knipoog maar dan ga ik me weer afvragen waarom ik dan geen hoger cijfer heb gekregen. Blond (k had 2 mannen als jury) hahaha... hmmmz... Huilen snik.... (had btw een 7, maar had gehoopt op een 8) Knipoog

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:01

Ik zou ook kiezen voor fase 1 ipv basis. Aan basis heb je niet zo heel veel denk ik. Voor fase 1 allround, moet je met een D pony of paard B met winstpunten hebben gereden. Je hoeft op dat moment niet te starten met springen, wel moet je starten bij de KNHS in de dressuur.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:18

suepergirl schreef:
talented schreef:
@ suepergirl:

Haha... dat zou kunnen Knipoog maar dan ga ik me weer afvragen waarom ik dan geen hoger cijfer heb gekregen. Blond (k had 2 mannen als jury) hahaha... hmmmz... Huilen snik.... (had btw een 7, maar had gehoopt op een 8) Knipoog

Een inkopper.... Haha! Haha!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:24

hahaha... JEP Knipoog

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:45

Paradiso schreef:
je moet dus met een (niet persee het paard waarmee je de cursus doet) paard L1 +1 zijn
en het paard dat je meeneemt naar cursus moet L niveau zijn.
Zijn dit de eisen vr fase 1?

ja dat klopt Haha!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 14:09

talented schreef:
Kaja schreef:

Ik wil hem misschien (als het er daar weer is) gaan volgen in Oosteind. Over Jan van Beek wel goede verhalen gehoord, fijn te weten alvast.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 20:11

hmm, bij het inschrijfformulier staat vermeld: (dat is dan wel voor de 3e fase, indd) ACTIEVE combinatie ..

En naar de cursus moet er een paard mee van minimaal 1.60 , echter de wedstrijdklassering die behaald is, buiten de ORUN om, mag met een D-E-pony/paard.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 20:13

confetti schreef:

De 1e fase duurt 1 jaar, de 2e fase duurt 1 jaar en de 3e fase duurt 1 jaar (lees periode van oktober tot mei). Dus dat is in totaal wel 3 jaar korter dan jij aangeeft Haha! , geeft niet hoor. Knipoog

Wat ik bedoel: Voordat je de 3e fase mag doen, moet men de 1e en 2e fase hebben afgerond: dat is 2 jaar bijelkaar. Als je de derde fase wilt halen ben je dus in totaal 3 jaar kwijt. (elke fase duurt 1 jaar..)

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 08:33

muiszje schreef:
hmm, bij het inschrijfformulier staat vermeld: (dat is dan wel voor de 3e fase, indd) ACTIEVE combinatie ..

En naar de cursus moet er een paard mee van minimaal 1.60 , echter de wedstrijdklassering die behaald is, buiten de ORUN om, mag met een D-E-pony/paard.

maar bij de eerste fase staat dat dus niet. Haha!

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 20:30

wat is de site ervan?

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:03

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 13:31

Hoe streng is die eis bij de Basiscursus dat je regelmatig iemand mee moet nemen met een paard. Ik zou namelijk niet weten wie ik daarvoor moet vragen. Mijn eigen paard is een draak, en die durf ik echt nog niet mee te nemen. En verder ken ik volgens mij niemand met een paard en een trailer die dat zou doen?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 14:58

Wat hier aangegeven staat, dat je paard maar enkele keren meegaat, dan ging voor ons niet op...

Onze paarden hoefden maar enkele keren NIET mee.... Knipoog

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 22:49

Ik ga me ook gewoon opgeven. Zo moeilijk zal het toch nie zijn?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 07:06

Helaas voor jou wel.... Bloos Knipoog

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 10:56

Kaja schreef:
Helaas voor jou wel.... Bloos Knipoog

Hoezo voor mij wel?