Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
runningkawa schreef:Maar zijn andere "methodes' dan het ligt willen rijden niet van belang?
Ik denk het wel.
Als je bijv Anky hoort met haar LDT methode, zegt ze ook niet steeds te willen drijven.
Toch rijd ze gen klassiek, hoe kan dat dan?
En zo ok met ontspanning, zonder dat kun je niks.
Maakt niet uit welke methode je hanteerd, met een gespannen paard, ben je klaar.
Lijkt mij stug dat een ander dat anders ervaart.
Nettie schreef:Jammer dat die instructeur zoiets toch niet anders kan oplossen. En idd zie je die dingen niet bij jezelf. Mijn paard roept ook weleens 'laat LOS!' Dan doe ik niks (denk ikReactie van het paard: mond open en nee-schudden, achterhand doet niet mee omdat hij teveel spanning heeft in de rug. Reactie instructeur: Mooi zo, nog even volhouden! ....Modern, klassiek, what ever, dit is niet voor de lol van het paard...
Kaya schreef:Eerlijk gezegd zegt zo'n foto me niet zo veel, het is meer de wijze waarop je zover komt. Het is ook bekend dat de paarden van bv Anky bijzonder overdreven diep getraind werden, neus tussen de voorbenen zowat met slof (kwam heerlijk in de mode toen), maar zo reed ze de wedstrijd toch ook niet? En buitenrijden durft ze niet - bomen zijn toch allemaal hetzelfde...