jarrah schreef:Ik heb vroeger 1 keer met mijn pony zoiets meegemaakt, ik was toen 14. Het was de eerste keer dat ik in mijn eentje met haar een buitenrit ging maken (een vriendin was met mij mee op de fiets)
Het ging allemaal goed, tot we op een gegeven moment omkeerden om weer naar huis te gaan en er 5 minuten later een vrachtwagen al toeterend langskwam, mijn pony schoot er als een speer vandoor.
Eerst dacht ik nog: ik heb nog een aardig lang stuk, dus ik kan het op een normale manier oplossen, dus gewoon zwaar maken en ophoudingen geven. Ik merkte al snel dat het niet werkte omdat mijn pony echt over dr zeik heen was, ze ging steeds harder en harder richting huis en ik wist niet meer wat ik moest doen. Mijn pony was toen 4,5 jaar oud en pas een jaartje onder het zadel dus ik wilde haar geen pijn doen. Maar op een gegeven moment zag ik de weg (vrij drukke weg) op me af komen en dan denk je daar echt niet meer aan hoor![]()
Het enige wat je dan nog wilt is dat je geweldige pony waar je zo trots op ben straks weer veilig in haar stalletje staat (en dan als het nodig is maar wat extra verzorging voor dr mondhoeken, ik had in ieder geval me pony nog)
Hiermee wil ik dus zeggen dat ik het een beetje onzin vind en dat ik me dus aansluit bij GK, RK en Zep
Volgens mij heeft de TS zelf nog nooit in zo een situatie gezeten, waarbij jijzelf en je beste maatje in gevaar zijn, dan denk je echt niet meer om zijn tere mondje
laat ik dit ook eens 1 keer mee gemaakt te hebben met marinde, zij was toen net anderhalf jaar onder het zadel, maar al goed verkeersmak om samen op weg te gaan met iemand anders. wat uitliep op een wedstrijdje tussen die 2, ik moet zeggen dit was niet op een heide, in het bos oid (waar mijn reacties wel over gingen in dit geval omdat ik meer daar reed dan 'buiten'.
in ieder geval gingen ze dus ook af op de weg, mijn vriendin riep nog naar mij trekken.. waarvan ik dacht; met wat diep zitten teugels op maat en ophoudingen geven lukt dat ook wel.. aangezien mijn pony daar goed op reageerd. dit dacht ik dus wel fout!! ik kwam wel in een gevaarlijke situatie terecht en toch heb ik mijn pony toen hard de andere kant opgestuurd, waardoor ze met haar achetrhand uitgleed en zelf bijna onderuit ging, het is goed afgelopen. maar ik moet er niet aan denken wat er gebeurde als ik dit niet had gedaan. het was zomer en er reden zowieso veel auto's daar...
dit is eigenlijk wel de enige keer waar ik echt het bit heb 'gebruikt'.

mijn paard leer ik dat al aan bij HO stoppen. dus dan kan je uit de supersnelle galop HO roepen en dan stopt hij

Desnoods ga ik zagen, jammer dan, maar ik wil geen gevaarlijke situaties veroorzaken..
Je kunt 4 verschillende reacties krijgen..
Nou ik dacht echt niet Rustig blijven, nadenken, NEE, ik deed mijn teugels los-vast-los-vast, maar nee hoor
ik had z'n kop omgetrokken naar een kant, maar dat hielp eigenlijk ook weinig.....
over het hek!!!!

) maarja. Hoe houd je ongeveer 10 paarden die tegen elkaar aan het racen zijn? Er lagen plassen en ik (dom als ik ben
) maar dat zal níet werken bij een paard dat op hol is