Een andere kijk op tandenknarsen......

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 17:27

Oh nee, laten we er ABSOLUUT geen slof discussie van maken!! (heb namelijk niks tegen het ding op zich) Het was alleen een vergelijking tussen mensen die snelle (tijdelijke) oplossingen zoeken voor problemen, waarvan ze niet onder ogen willen zien dat er ook andere mogelijkheden zijn (en de fout heel misschien wel bij hen zelf zou kunnen liggen)

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 18:03

Nou ja, het verschil met een slof is dat je die op een goede en verkeerde manier kan gebruiken... Een hap zand is zowiezo verkeerd imo Knipoog.

Knarsetanden is meestal een rijtechnische fout, komt soms weg van spanning, maar daar is een hap zand toch geen oplossing op?! Wat korrels zand veranderen niks aan jouw rijkunsten, die 9 v/d 10 keer de oorzaak zijn van het probleem .

Ik vind het not done dus, laat het paard dan lekker knarsetanden en leg aan de omstanders uit dat je bezig bent het probleem op te lossen, maar dat het niet 123 lukt... Daar hebben ze meer respect voor dan wanneer je een hand zand zijn mond in schuift!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:31

Ik weet niet of jullie allemaal de Paard & Sport lezen, maar wat je daar allemaal tegenkomt bij het Tuchtcollege, dan is dit maar een klein dingetje...

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 19:52

Sjonniej schreef:
Ik weet niet of jullie allemaal de Paard & Sport lezen, maar wat je daar allemaal tegenkomt bij het Tuchtcollege, dan is dit maar een klein dingetje...

En dus gerechtvaardigd?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 20:01

Wat mij betreft niet, maar het geeft wel aan dat er nog veel ergere dingen gebeuren

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 20:04

Tja, slecht argument...........
Omdat er wel slechtere dingen gebeuren kun je de minder slechte dingen toch niet in de doofpot stoppen?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 20:05

Dat zeg ik toch helemaal niet!

Levy schreef:
En dus gerechtvaardigd?

'Wat mij betreft niet' is mijn antwoord daarop Knipoog

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 20:58

Levy schreef:
En dus gerechtvaardigd?

Dat hoor je mij niet zeggen.
Maar als je daar leest wat mensen met bitten, zwepen, sporen en lichamelijk geweld allemaal uitspoken, dan valt dat beetje zand in de mond ook wel mee.
Dit wil niet zeggen dat het een goede oplossing is, maar zo kunnen we wel op ieder klein dingetje gaan "mierenfietsen"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:01

nou vind dat geen klein dingetje.
En hoe komt iemand er in godsnaam op om zoiets uit te proberen?
Er zijn idd zotten, die nog meer uitspoken, die moesten ze ook meteen naar de maan schieten
Dat heeft toch niks meer met paardensport te maken?

Lindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:18

Ik vind het ook niet helemaal kunnen, maar ze zegt tog niet dat zij er helmemaal voor is..ze heeft alleen gehoord dat het kon lezen jullie eens goed eerst voordat je het op haar afgaat reageren beetje raar hoor, maar het lijkt mij geen lekkere gewoonte idd, maar als je een pony hebt die zandkoliek heeft gehad vroeger krijgt die dat van 1 handje zand egt niet hoor weet je wel wat zandkoliek is, moet die wel heel watr meer naar binnen werken, of je wou het dagelijks gaan deon ja dan kom je op den duur we aan zandkoliek toe,

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:23

En dit is de toekomst ....................

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:29

Waar heb ik toch eens het idee gelezen van de gescheiden sporten?
Iemand voorspelde dat de toekomst van de sport zou brengen dat er een afzonderlijk deel voor doping-gebruikers en een deel voor níet-doping-gebruikers zou ontstaan. Bij de wel-dope mag alles gebruikt worden en elk risico gelopen worden, maar bij de niet-dope groep is álles verboden. Dus totale nul-optie.

Als ik de "jeugd" (wat klinkt dat oud) wel eens hoor over dit soort zaken en lees wat er hierboven staat, dan ga ik haast denken dat die toekomst niet ver meer is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:31

Maar dat je jezelf dingen aandoet, moet je imo zelf weten.
Dus ben je wielrenner en je vreet je vol met rommel, eigen keuze.

Maar een dier vol met rommel stoppen, dat vind ik nooit kunnen.
Ook niet met gedeelde wedstrijden.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:39

runningkawa schreef:

helemaal met je eens..........Ik had hier nog nooit van gehoord een beetje zand tegen knarsen. Ik ga het vanacht ook maar bij mezelf proberen vast lekker Knipoog .

Ik vind het niet kunnen.......

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:41

Ik speel heel soms wel eens 'vals'
Evita schuimt namelijk altijd maar een beetje, en dan stop ik wel eens een appel tussen dr kiezen zodat het er lekker vanafdruipt Schijnheilig
Maar dat vind ik nu geen mishandeling, ze is me er juist dankbaar voor heb ik de indruk Haha! Haha!

Maar voor de rest hoef ik al die tralala niet. Ik heb toch niks belangrijks te winnen of te verliezen op zo'n wedstrijd, dan win ik liever met een zuiver geweten en dan met al die trukjes. Liever de oorzaak wegnemen dan het gevolg verdoezelen. Evita had een tijdje geleden ook de 'truk' gevonden om met haar tong uit te steken. Toen heb ik ook niet de aansnoerneusriem strak getrokken(dat is imo net hetzelde als een tandenknarsend paard zand geven) maar heb ik het in een paar lesjes terug opgelost(want ja natuurlijk is zoiets grotendeels de fout van de ruiter) en nu doet ze het niet meer Lachen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:46

runningkawa schreef:

Dat is ook precies het "probleem" met paardensport, dat de ruiter niet alleen de verantwoordelijkheid heeft over z'n eigen lijf maar ook over dat van z'n paard. Tot dat inzicht komen denk ik maar extreem weinig mensen....

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:48

Ja, dat doe ik ook wel eens zoals jij zegt xKatleentjex alleen dan met een perermuntje Haha! Ik vind dit eigenlijk nergens op slaan. Mijn paard knarst alleen als iets hem niet zint Schijnheilig Maar, ik heb er geen last van hoor en onder een proef doet hij het nooit. Meestal als hij net zijn bit in heeft. Maar zand in de mond? Verward Daar kiest het paard toch niet voor Verward

Joukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 22:22

Een paard knarst (bijna) altijd uit protest, dus waarom zou je niet naar de oorzaak van het knarsentanden gaan zoeken ipv zand in z'n mond te doen???
Ik vind het echt triest dat iemand zoiets doet!!! Boos!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 22:32

Boos! Pure mishandeling belachelijk voor woorden. Wie doet zo iets. als die persoon juist had gereden was het niet nodig geweest.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 22:54

Apple schreef:
Volgens mij heb ik enige tijd geleden een uitspraak van het tuchtcollege van de KNHS gezien waarbij deze praktijk beboet werd.
In een Paard en Sport van ergens in de zomer.

KLopt, mag niet.
Dus naar de ringmeester als je het ziet, of zelf een klacht indienen bij de KNHS via het secr. van de organiserende vereniging.
Hou er wel rekening dat de desbetreffende ruiter/amazone en/of eigenaar van het paard niet blij zal zijn met je reactie. Lips are sealed Maar paardenleed gaat voor toch?

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 23:30

Dat deed een meisje van de stal waar ik vroeger stond ook, en da's al minstens 10 jaar geleden Haha!

Het arme beest was alleen erg dom... en dacht dat hij zand hoorde te eten. Resultaat: een ENORME zandvreter, om de maand koliek.

Nou, laat 'm voor mij dan maar lekker knarsen. Word ik er ook vaak genoeg aan herinnerd dat ik er niet zoveel druk op moet zetten Haha! Knipoog

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 23:52

Ik snap ook niet helemaal hoe iemand op het idee komt,om dat te doen.
Zien ze dat een ander doen en doen ze het dan na? Verward

Missouri schreef:
Dat deed een meisje van de stal waar ik vroeger stond ook, en da's al minstens 10 jaar geleden Haha!

Het arme beest was alleen erg dom... en dacht dat hij zand hoorde te eten. Resultaat: een ENORME zandvreter, om de maand koliek.

En het dan toch blijven doen??

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 00:28

ik zal kort zijn , ik vind zoiets ronduit belachelijk....pure mishandeling!!!wat een idote dingen bestaan er toch:s

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 00:37

Ik vindt het ook belachelijk Boos! , het is kiezen voor de weg met de minste weerstand, vooral nooit toegeven dat de fout bij jezelf ligt. Ik had er nog nooit van gehoord , als ik het zo lees schijnt het dus wel vaker te gebeuren. Maar ik zou het wel gelijk gemeld hebben.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 08:24

Maar goed, dan kom je weer terug op het verhaal van de "gewoontes"
Ik heb een paard die voorheen niet op de meest vriendelijke manier gereden is. Hij knarste al als je met het hoofdstel aan komt lopen.
Heel langzaam wordt het nu stukken minder. Maar nog steeds, als hij iets heel erg moeilijk vindt, begint hij te knarsen. Ook als de druk niet groot is....