Ik weet nu wat te doen buiten. Kan het alleen niet zo goed uitleggen denk ik. Ze zijn dus gewent om met druk te lopen, de druk waarbij ze hun hoofd naar voren steken moet je ze dus niet geven. Dit doe je dmv je handen stil te houden, echter gaat dit niet als je paard een keer flink trekt. Dan trekt hij je handen dus mee naar voren en heeft hij de ruimte die hij nodig heeft om te lopen. Je moet je handen dus als het ware vast zetten mbv bijv een halsstrop die je dan vast pakt. Dan krijgt hij dus geen enkele ruimte om te rennen en druk te nemen, en kun je hem dus makkelijk bij je houden.
Het kopschudden moet op te lossen zijn met een Thiedemann teugel, die ga ik dus ook meteen aanschaffen, ook daar zit een halsstrop op, dus die kan ik dan ook vastpakken.
Snappen jullie het nog

We hebben in elk geval veel handgalopjes gedaan en niet een keer heeft Liekie die druk kunnen nemen die hij dus elke keer pakte...
super! Nu dus veel oefenen Moniek dan komt het helemaal goed. Nu weet jij iig hoe het zo'n beetje moet voelen. Snel die thiedemann en gaan met die banaan