waarom gefixeerd op "aan de teugel"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 15:58

Echt super van je OK dan!
Dachten er maar meer als jou

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:06

SuperPepeijn schreef:
jij stelt de vraag met daarin verpakt jouw conclusie (vooroordeel). als je niet goed begrijpt wat ik bedoel, kijk dan even nogmaals naar je vraag.

natuurlijk hoor je een paard niet in elkaar te trekken, dat weet ik wel hoor.

ik zie dit niet als vooroordeel. Lusitana stelt een vraag naar mijn mening Bloos
hoe het ook zij: een paard is pas nageeflijk als de achterhand er actief onder staat en dat vang je van voor op en door ontspanning loopt je paard nageeflijk. ik heb een ontzettende hekel aan mensen die (daar komt het enge woord weer) dwangmatig hun paard in de krul trekken en plukken en ik vind dat de jury daar meer op moet letten. want zeg nou zelf; een proefje met een ontspannen team is toch prettiger om naar te kijken???

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:09

SuperPepeijn schreef:
:j ik wil daarom degenen die zich hierover zo fel uitlaten wel eens zien rijden. Haha! het is altijd erg makkelijk om kritiek te geven op een ander en in stef's geval frustreert ze zich er zelfs aan. totaal nutteloos. stop die energie in het verbeteren van jezelf, denk ik dan.

superpepijn ik raad je zeker aan om eens bij runningkawa te gaan kijken!
ik denk dat je nog een hoop van haar kunt leren!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:11

Bloos

Nou, dat zal ook wel weer mee vallen Lachen

Maar hij mag gerust eens op mijn boscrosser Kawa zitten en voelen hoe zijn harde mond van het trekken voelt
Want ik geloof dat hij het op die manier bedoeld, toch?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:16

hij doelde volgens mij op het feit dat de mensen hier kritiek hebben en alles beter denken te weten en dat hij die mensen weleens wil zien rijden. hij bedoeld met andere woorden: GEEN WOORDEN MAAR DADEN, denk ik... nou en daar moest ik even wat van zeggen ( kon het niet laten) Lachen

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:18

klomp schreef:
superpepijn ik raad je zeker aan om eens bij runningkawa te gaan kijken! ik denk dat je nog een hoop van haar kunt leren!!!
wow flashback naar het aqua8horse tijdperk Haha! (overigens is het superpepEijn).

ik ken jou niet en voor zover ik weet jij mij niet, dus ik snap even niet hoe jij kan beoordelen of iemand beter dan ik of niet kan rijden (los van het feit of dat wel of niet zo is), ik kan ook niet beoordelen of rk iets van mij kan leren omdat ik rk nog nooit heb zien rijden.

ik weet wel dat de manier hoe rk haar mening uit mij niet altijd bevalt (en vice versa waarschijnlijk) dus ik denk dat van een leerproces weinig komt.

wel bedankt voor de uitnodiging kawa. Lachen

over mijn mening; vaak wordt die niet begrepen lusitana en daar wordt op gereageerd als jij nu doet. het is niet de schuld van de schrijver noch van de lezer. de meeste grote denkers worden niet begrepen in hun tijd. Haha!
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 22-11-04 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:24

Nettie schreef:
Lusitano's zijn heus niet specialer dan andere paarden dat ze meteen de lucht in gaan. Misschien de jouwe wel, maar dat is iets anders Knipoog
zo zie je maar er zijn ook bokkers mij wel begrijpen, ook al zijn die enorm in de minderheid Haha!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:25

SuperPepeijn schreef:
wow flashback naar het aqua8horse tijdperk Haha!

ik ken jou niet en voor zover ik weet jij mij niet, dus ik snap even niet hoe jij kan beoordelen of iemand beter dan ik of niet kan rijden (los van het feit of dat wel of niet zo is), ik kan ook niet beoordelen of rk iets van mij kan leren omdat ik rk nog nooit heb zien rijden.

ik beoordeel helemaal niets! ( ik zou niet durven) ik geef alleen aan dat rk weet waar ze het over heeft. ik geef ook nergens aan dat jij niet weet hoe het allemaal moet. misschien kunnen jullie van elkaar wel iets leren?!
wie zal het zeggen.. mijn reactie was ook niet rot of hatelijk bedoeld; ik reageerde gewoon op jou eigen reactie... jij zei dat mensen kritiek hadden en fel reageerde en dat je die perso(o)n(en) wel eens zou willen zien rijden. dus vandaar.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:27

als jij zegt dat ik iets van haar kan leren, heb je mij beoordeeld, terwijl je dat niet kan. ik vat het niet hatelijk op (zal mij een zorg wezen Haha! ), ik wijs alleen even aan dat je daarmee fout zit Lachen

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:28

Jeetje, wat valt er toch veel te leren van zo'n topic Lachen Ik zal wel niks zeggen, ik lees wel lekker Lachen

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:29

SuperPepeijn schreef:
zo zie je maar er zijn ook bokkers mij wel begrijpen, ook al zijn die enorm in de minderheid Haha!

ik begrijp jou ook wel hoor, superpepeijn, en waarschijnlijk wel meer bokkers, alleen is de kunst om andere meningen ook te waarderen...daarom is een discussie ook zo leuk en handig zodat je kunt overleggen en je kunt profileren met je antwoorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:31

SuperPepeijn schreef:
wow flashback naar het aqua8horse tijdperk Haha! (overigens is het superpepEijn).

ik weet wel dat de manier hoe rk haar mening uit mij niet altijd bevalt (en vice versa waarschijnlijk) dus ik denk dat van een leerproces weinig komt.

wel bedankt voor de uitnodiging kawa. Lachen

over mijn mening; vaak wordt die niet begrepen lusitana en daar wordt op gereageerd als jij nu doet. het is niet de schuld van de schrijver noch van de lezer. de meeste grote denkers worden niet begrepen in hun tijd. Haha!

Zou je mij aub niet met aqua willen vergelijken?
Ik heb namelijk niks revolutinairs, of kan ook niet dingen 100 keer beter dan een ander.
Ik rij gewoon zoals ik heb geleerd door verschillende mensen en deze hadden alle een hekel aan continue trekken en een hoop zooi.
En al die gene die bij hun gereden hebben, zullen zo wel rijden verwacht ik.
Dus niks aparts.

Verder denk ik zeker dat er weinig leermomenten vanuit beide kanten kunnen zijn (wauw een keer met SP eens Tong uitsteken )
Dit omdat, om wat voor onderwerp het ook gaat, ik niet kan discusieeren met SP.
Vraag me niet waarom, maar het is altijd zo.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:31

voel je niet zo aangevallen rk, als je je gevoel voor humor verliest zou dat toch zonde zijn Knipoog

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:33

SuperPepeijn schreef:
als jij zegt dat ik iets van haar kan leren, heb je mij beoordeeld, terwijl je dat niet kan. ik vat het niet hatelijk op (zal mij een zorg wezen Haha! ), ik wijs alleen even aan dat je daarmee fout zit Lachen

als ik aangeef dat je van iemand iets kunt leren, betekend dat niet per definitie dat jij het niet kan. leren kan iedereen vanelkaar. je bent dan ook nooit uitgeleerd, naar mijn mening...zelfs anky niet! dus hoe je dit ook opvat (dat zal "mij" een zorg wezen) ik geef een mening en meningen zijn geen feiten!!!

Anoniem

Ik voel me ook niet aangevallen
Maar is er ooit een discussie waarin wij normaal kunnen kletsen?
Zonder onbegrip?

Vat dat ook niet verkeerd op, maar kan geen topic opnoemen waar dat is Lachen

SuperPepeijn

runningkawa schreef:
of kan ook niet dingen 100 keer beter dan een ander.
toch suggereer je dit heel vaak, misschien heb je het zelf niet eens door, maar het is wel zo. wie weet is het wel zo, wie weet ook niet, maar arrogant komt het over, dat is een feit (no offence).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:34

Nee, jij leest het zo
dat is wat anders
want nooit zeg of bedoel ik dat

hoe een ander het opvangt, ja, daar kan ik niks aan doen

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:36

dat kan ook. wellicht ben jij ook zo'n denker die niet begrepen wordt in haar tijd Haha!

(als je de link begrijpt Knipoog )
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 22-11-04 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

klomp

runningkawa schreef:
Nee, jij leest het zo
dat is wat anders
want nooit zeg of bedoel ik dat

hoe een ander het opvangt, ja, daar kan ik niks aan doen

AMEN!

Anoniem

Dat zal het zijn Haha!

Het enige wat ik doe, is fel worden als paarden de dupe worden
anders hoor je me nog niet zoveel Lachen

En de dupe worden, vind ik dan misschien wat eerder dan een ander

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:38

met fel worden heb je alleen jezelf, want iemand die het volgens jou fout doet, zal echt niet opeens naar je luisteren, zeker niet als je het fel brengt. dat is wat ik aan het begin van het topic wilde aantonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:40

Ik weet dat je dat wilde zeggen.
En niet alleen volgensmij fout doet, maar volgensmij en duizenden andere Haha!

En laat ik je zeggen, het heeft echt ook wel eens nut hoor
Krijg ik soms pb'tjes van, van ruitertjes die blij zijn dat ze het gelezen hebben.

ook irl heb ik dat te horen gekregen

en daar doe ik het voor
als is het er maar 1 op de honderd, die ene, die heeft ineens een veel blijere pony/paard

(arrogant hè)

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:42

misschien als je niet zo fel bent, krijg je er nog wel meer Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:44

dat geloof ik dus niet
Want dat niet fel, hebben ze al 1000 keer gehad

trouwens, ik ben alweer minder fel dan een paar jaar terug, simpelweg omdat er nu meer mensen op bokt zijn, die mijn mening delen Lachen
(lang leve meer users)
Dus die berichtjes komen er toch wel Haha!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:45

praten kan iedereen, maar luisteren??? ik vind dat iedereen een mening moet kunnen geven anders blijft de discussie "dood". met fel worden bereik je ook idd niets, maar zo kun je wel effe lekker je gal spuien. ik begrijp rk dan ook omdat het zo vreselijk zonde is als mensen niet weten waar ze mee bezig zijn en hun paarden verpesten. zulke paarden worden dan weer afgedankt omdat de ruiter niet kan rijden. puur zonde vind ik!