Piaffe dvd Anky?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 13:30

xyzutu2, die link is beveiligd met een wachtwoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 13:47

Bedankt! Ik heb hem vervangen.

kaj
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 14:17

De link doet het bij mij nog steeds niet hoor.

Krijg ook de vraag naar wachtwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 14:41

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 16:40

horen die voorbenen zo schuin onder de massa?

wel lekker bezig, zo in je achtertuintje Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 17:31

SuperPepeijn schreef:
horen die voorbenen zo schuin onder de massa?

wel lekker bezig, zo in je achtertuintje Knipoog

Haha!

Nee, het is zeker geen perfecte piaffe en de voorbenen mogen zeker een stuk verticaler en hoger opgetild worden (horizontaal bovenbeen is het ideaal, maar dat is iets dat heel sterk wordt beinvloed door het beengebruik van je paard zelf), maar het is wel een piaffe die laat zien dat als er een voorbeen aan de grond staat, er altijd ook een achterbeen aan de bodem staat. Als er al een zweefmoment is, dan is dat aan beide kanten en nooit aan de achterkant met twee aan de grond staande voorbenen. Dit is wat ik een verzamelde piaffe noem waarbij het paard het gewicht echt overbrengt naar de achterhand. Het is nog geen echte tweetakt, maar in ieder geval wel verzameld. Je kunt trouwens goed aan de buiging in de koten zien dat de achterbenen meer gewicht dragen (verder doorgezakt) dan de voorbenen (relatief steile koten). Dat zie je bij niet verzameld piafferende paarden toch een stuk minder, ook in momenten die wel goed lijken te zijn.

Afbeelding

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 17:48

Mijn avater wat groter:
Afbeelding

Meer buiging in de achterkoten dan voor. Gaat mooi zitten. Veel buiging in de gewrichten, duidelijk twee benen aan de grond. Maar ook deze piaff is niet juist Verward

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:43

Anky is natuurlijk in deze tijd helemaal HOT. Duizenden mensen zijn echt fan van haar en haar rijden. Ze is een voorbeeld voor velen. En haar manier van stilzitten op het paard, fijne hulpen geven eenheid worden met het paard is geweldig in een woord.
Heel veel zouden dat willen zoals zij dat kan.
Ze heeft nu haar eigen kledinglijn en ondanks dat de kwaliteit en de duurzaamheid van de gebruikte materialen niet optimaal zijn zijn de verkoopcijfers toch goed. En omdat Anky gewoon een gewild idool is kopen heel veel mensen de video in de hoop dat zij waar maakt wat ze beloofd verteld dat we mogen kijken hoe zij traint. Dat ze dan uit heel veel trainingen een moment pakt is logisch want laten we eerlijk niemand wil zien hoe een paard niet loopt in de training wel willen allemaal die super uitgestrekte draf met het weggooien van de voorbenen. Die passage met enorm veel schwung waarop het lijkt dat ze danst. Dat verwachten we. Het gros dat deze video koopt heeft A geen vesrtand van het niveau waarop zij rijd en zal B ook nooit zo ver komen. Als de juryleden niet eens ingrijpen op de af en toe taktloze manier waarop onze wereldtop rijd hoe moet paardrijden Nederland het dan zien? Het is inderdaad een verkeerde voorlichting maar ik denk dat de meeste die graag paiffe en passage en schouder binnenwaarts willen rijden toch een goede instructeur ervoor inhuren.
Anky heeft gewoon nu weer een geweldige manier om geld te verdienen en in de tijd dat alles al zo veel kost geegf ik haar geen ongelijk.
Jammer dat we dan voor de gek gehouden worden mischien maar het is niet anders en ik denk dat velen niet eens door hebben dat er iets niet klopt. Ik had de DVD ook willen kopen maar doe dat nu maar lekker niet.
Bedankt spaart me weer mooi 15 euro uit,.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:46

amen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:51

Wouter24 schreef:
Mijn avater wat groter:
[image]

Meer buiging in de achterkoten dan voor. Gaat mooi zitten. Veel buiging in de gewrichten, duidelijk twee benen aan de grond. Maar ook deze piaff is niet juist Verward

Dit ziet er in mijn ogen uit als een hele mooie piaffe (hoewel de voorbenen hier schuin naar voren staan Verward ), maar het is geen kunst om een goed moment uit de piaffe te pikken. Dat 'goede' moment van Anky ziet er ook redelijk uit, als je vluchtig kijkt. Het gaat juist om de wisseling van de pas, dus van links/rechts naar rechts/links. Alleen dan kun je zien of en welk voetje er blijft staan. In het voorbeeld van Salinero de voorvoetjes, in het voorbeeld van Boldt misschien een achtervoetje. Aan de momentopname van Salinero hierboven is dat echter niet te zien (hoewel de stand van het voorbeen en de koten het wel een beetje weggeven), net zo min als aan jouw foto, Wouter, daar zou je de beeldjes ervoor/erna voor nodig moeten hebben. Dat betekent echter niet dat dat geen goede piaffe is. Zoals ik dit plaatje zie, lijkt die goed en mooi verzameld (hoofd mag wat mij betreft wat hoger, maar dat is weer een ander topic Haha! Knipoog). Waarom twijfel je hier zelf aan?

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 22:02

Ik heb de Dvd ook, vandaag binnengekregen.. .. en over de piaffe laat ik me verder niet uit..
Vond dvd ook wat tegenvallen.. Alle oefeningen van licht tot zwaar werden getoont.. Maar echt een training van sjef.. nou nee ..
Ach het is wel grappig.. maar heel bijzonder was het niet..

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 23:54

xyzutu2 schreef:
Waarom twijfel je hier zelf aan?

Doe ik niet, was gewoon benieuwd wat jij ervan vond Knipoog