Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kafue schreef:Het paard kan zijn mond niet opendoen. Zo is de kans minder groot dat hij zijn tong niet over het bit gooit. Maar als jouw paard zonder kan zou ik zonder rijden. Ik rijd al jaren zonder en daar loopt mijn paard veel beter op.
Aqua8horse schreef:Klinkt als een logisch verklaring Kyra.Ik heb het zelf nog nooit gehad (maar ik zit ook niet aan zijn mond en gebruik mijn teugels als aanvulling waar nooit meer dan 2 ons druk opstaat
)
Aqua8horse schreef:Het is geweldig om te lezen dat het merendeel van de bokkers die hier reageren ook de voorkeur geven aan een losse of lossere neusriem vaak zonder sperriem.
Kyra schreef:sorry dat ik me hierin bemoei, maar er wordt helemaal niks bepaald... door niemand over niemand.
manzano schreef:Nou volgens mij wel.......... er wordt hier nogal gesuggereerd dat een sperriem slecht is omdat hij te strak wordt aangesnoerd etc. etc. En dat wordt nogal bepaald voor "iedereen die een sperriem gebruikt".