ïn balans om oefeningen te doen of oefeningen doen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat acht jij waar?

Eerst werken aan een goede balans, dan oefeningen
25 (29%)
Oefeningen helpen om een goede balans te krijgen
59 (70%)

Totaal aantal stemmen: 84

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 09:57

Ylva, ik denk dat je nu een klein beetje doordraaft.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 09:58

ylva schreef:
Waarom een clinic als je hier welkom bent Haha! ? Je wordt met open armen ontvangen, ook als je daarna nog steeds niet overtuigt bent.
laat mij het nu een keer omdraaien; waarom geen clinic als je toch overtuigd bent.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:32

ylva bespaar je de moeite alsjeblieft, ik wordt hier zo in en in triest van hè? hoezo denigrerend (tita tovenaar of goedgelovig...), ik denk dat sommigen in deze topic nooit de waarheid onder ogen kunnen of willen zien.

zelfs na een demonstratie niet!!!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:45

aqua, om even op jou terug te komen. met het rijden van "enkele oefeningen" bedoelde ik niet gelijk de piaffe. ik zou die ook niet gaan rijden voor ik zeker wist dat alle voorbereidingen in orde zijn, het is immers een zware oefening. ik vind het een beetje raar dat je nou net de piaffe van alle oefeningen moet noemen, daarmee omzeil je weer mooi de vraag Haha!

ik hoop dat je bij een clinic je toch iets beter kan uitdrukken, dat zou een instructrice wel moeten om de aandacht erbij te houden.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 10:46

Misschien heb je gelijk Pellie..dat is te confronterend denk ik na het lezen van alle reacties.

Wat mij wel bezig houdt is de vraag hoeveel manieren recht er zijn.

Recht is gewoon recht en in balans is in balans. Daar bestaan volgens mij helemaal geen gradaties in.

Dus wie zou dit even kunnen uitleggen of willen toelichten

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 10:49

Gezondheidsredenen zijn de oorzaak van het nog niet kunnen geven van een clinic dames en heren.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:49

perfect recht: de kortste verbinding tussen 2 punten. lijken mij geen gradaties tussen te zitten.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 10:51

SuperPepeijn schreef:
aqua, om even op jou terug te komen. met het rijden van "enkele oefeningen" bedoelde ik niet gelijk de piaffe. ik zou die ook niet gaan rijden voor ik zeker wist dat alle voorbereidingen in orde zijn, het is immers een zware oefening. ik vind het een beetje raar dat je nou net de piaffe van alle oefeningen moet noemen, daarmee omzeil je weer mooi de vraag Haha!

ik hoop dat je bij een clinic je toch iets beter kan uitdrukken, dat zou een instructrice wel moeten om de aandacht erbij te houden.

Nou moet je even ophouden SP, ik vind het nu vervelend worden. Ik omzeil geen enkele vraag, jij mist alleen het antwoord.
In het begin kan je lezen wat ik bedoel met oefeningen. Overigens al speciaal vermeld voor dit soort reacties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:52

Er is maar 1 recht, maar er zijn vele manier van krom. Ik denk dat verschillende ruiters verschillende ideeën hebben bij recht en krom, dat valt mij steeds meer op en na het lezen van dit topic des te meer.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 10:52

Nou precies SP maar dan kan er toch onmogelijk getwijfeld worden aan de definitie recht..

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:54

Aqua8horse schreef:
Nou moet je even ophouden SP, ik vind het nu vervelend worden. Ik omzeil geen enkele vraag, jij mist alleen het antwoord. In het begin kan je lezen wat ik bedoel met oefeningen. Overigens al speciaal vermeld voor dit soort reacties.
laat je niet meeslepen door je emoties a8, richt je op de discussie.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:54

Aqua8horse schreef:
Nou precies SP maar dan kan er toch onmogelijk getwijfeld worden aan de definitie recht..
maar wel aan de observatie van recht.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 10:58

Dat heb ik dus ook al gezegd Lov. Maar een recht paard is een paard in balans. En een paard in balans heeft scwung en tact en is zonder moeite nageeflijk te rijden. Er leven zoals jij zegt misschien verschillende ideeen bij ruiters maar recht is gewoon recht. Sommige zullen dus van hun idee moeten gaan afwijken omdat het idee logisch niet klopt.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 11:03

Nee, ook niet aan de observatie volgens mij. Een paard wat in balans loopt is recht en die heeft geen problemen op rechts of op links. Tevens loopt zo´n paard met gemak nageeflijk en zijn de tact en de schwung duidelijk zichtbaar. Ook de uitstraling van het paard is ontspannen en niet gespannen of verbitterd door de druk die op de mond wordt uitgeoefend.

Er zijn dus mensen die dat kunnen zien en mensen die dat niet kunnen zien. Die dat wel kunnen zien zijn aanmerkelijk verder dan de mensen die dat niet kunnen zien. Dat geeft niets want niemand is te oud om te leren, zeker in de paarden niet.
Maar dat verschil moet je onder ogen willen, durven en kunnen zien anders is de paardensport gedoemd te mislukken, denk ik.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:08

Aqua8horse schreef:
Nee, ook niet aan de observatie volgens mij. Een paard wat in balans loopt is recht en die heeft geen problemen op rechts of op links. Tevens loopt zo´n paard met gemak nageeflijk en zijn de tact en de schwung duidelijk zichtbaar. Ook de uitstraling van het paard is ontspannen en niet gespannen of verbitterd door de druk die op de mond wordt uitgeoefend.
het lijkt me een foute observatie dat elk paard dat aan bovenstaande voldoet, recht is Lachen

want, recht is de kortste lijn tussen 2 punten en niet het bovenstaande (dat zijn vaak de gevolgen van recht)

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 11:17

Dat kan natuurlijk weer een hele andere discussie zijn SP! Maar ook voor het bovenstaande wat ik geschreven heb, geldt volgens mij gewoon de wiskundige definitie.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:18

Bot gezegd, A8H. je lokt dit soort discussie's toch echt zelf uit.

Je verkondigd haast wonderen, maar in de praktijk ziet praktisch niemand ervan.

Verder kan je zelf niet pcies uitleggen wat je methode is, en vraagt anderen met een anderen mening voor jouw uit te legen.

Das toch vragen om dit soort reactie's?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:28

SuperPepeijn schreef:
laat je niet meeslepen door je emoties a8, richt je op de discussie.

dat is bij jou bijna onmogelijk SP, die ervaring heb ik immers opgelopen. jij lijkt geen bevrediging te vinden in de antwoorden die jou gegeven worden.

miss petit, er zijn genoeg mensen hier die die 'wonderen' van carole wel hebben gezien alleen die mensen worden niet geloofd en tot 'goedgelovige paardenmensjes' bestempeld
Laatst bijgewerkt door Pellie op 22-07-04 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 11:28

Ho wacht even. Ik zeg helemaal niets bot.
Jullie zien dat wat ik doe en kan als wonderen, dat hoor je mij toch niet zeggen. Ik heb uitgelegd in dit topic wat ik doe. Dan wordt er gezegd dat het niets bijzonders is. Prima, maar waarom krijgen die mensen die dat vinden hun paarden er dan niet recht mee en ik wel. Dan moet je concluderen dat er ergens een verschil is.
Ik kan precies uitleggen wat die methode is. En dat niemand in de praktij er iets van ziet is onzin. Er zijn genoeg mensen die dat ervaren en gezien hebben maar die worden niet geloofd. Dat ze dus niet meer reageren vind ik niet meer dan logisch. En iedereen mag bij mij langskomen om te kijken , met of zonder vooroordelen. Als mensen dat niet doen of willen , is hun goedrecht. Maar dan maar iemand gaan veroordelen omdat wat deze persoon kan of doet bijna ongeloofwaardig lijkt, vind ik niet op zijn plaats. Ik beweer dat ik eenvoudig paarden in balans kan laten lopen en zo problemen kan oplossen, rijtechnische problemen en medische problemen. En daar sta ik voor. Daar zijn al genoeg bewijzen van. That's all!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:33

Pellie schreef:
dat is bij jou bijna onmogelijk SP, die ervaring heb ik immers opgelopen. jij lijkt geen bevrediging te vinden in de antwoorden die jou gegeven worden.
als het geen antwoorden zijn, niet nee Haha!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 11:39

Een antwoord is een reactie van iemand op een vraag van een ander. Dat dat antwoord niet voldoet aan wat de vrager verwacht, betekent nog niet dat het geen antwoord is. Iets als balans tussen vraag en antwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:49

A8, ik denk dat jij niet moet gaan beoordelen wiens paarden wel of niet (meer of minder) recht zijn en hoe die gereden worden. Bovendien moet je eens ophouden om jezelf telkens zo naar boven te praten en gelijk te geven.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 13:14

misschien sluit het niet helemaal aan bij wat jij bedoelt maar ik vind dat carole vooral moet blijven doorgaan met paarden rechtrijden, trainen en mensen die gemotiveerd zijn hierin te onderrichten. OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 14:59

Aqua8horse schreef:
Gezondheidsredenen zijn de oorzaak van het nog niet kunnen geven van een clinic dames en heren.
Dat vind ik echt heel jammer en ik hoopdat je snel wel weer in staat zult zijn om te rijden.
Maar ik vraag me toch af wat je thuis wel kunt en wat je op een clinic niet kunt.
Ik zat even te brainstormen. Je hebt mij per PB aangeboden om eens langs te komen en me e.e.a. te laten zien, voelen. Ik weet zeker dat er heel veel Bokkers zijn die dat zouden willen zien. En dus dacht ik: Misschien zijn er wel ruiters die wel bij jou willen rijden tijdens die clinic? Dat kan ook een van je eigen leerlingen zijn hoor. Maar zo kun je toch laten zien welk beeld je nastreeft.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:50

ylva schreef:
Als het rechtrichten daadwerkelijk afwijkt van jullie definitie, hebben jullie waarschijnlijk nog nooit een echt recht paard gezien / gevoeld.

Nee, ik rij al jaren op een hobbelpaard.... Haha!