Mientjeuh schreef:Afkijken, zo kun je het noemen, ja.
En wat Apple zei: als je paard niet doet wat jij wilt (ookal snapt ie het gewoon niet) geef je hem maar flink met de zweep/sporen, oid.Zo zijn er genoeg mensen. Op één van de maneges waar ik rij (ik rij op een grote en kleine manege), hadden mensen waarvan de kinderen met mij dressuur rijden, een paard uit de andere manege waar ik rij, gekocht. Paardje liep vroeger goed, nu echt niet meer
. Ze hadden hem dan thuis gestald, en kwamen er 3 à 4 keer per week mee naar de manege, ze woonden vlakbij. Een maand nadat ze Vagant hadden gekocht, kwamen ze aan met een stang, sporen en een dressuurzweep
Ik had echt zoiets van, denk je daarmee wat te bereiken? Dat paard snapte het gewoon niet, hij gaf, zonder dat hij het wist, hulpen voor achterwaarts te gaan, Vagant doet dat. Natuurlijk was dat niet wat die man in gedachten had dus: rammen met z'n sporen en meppen met z'n zweep
Het doet me echt pijn dit te lezen, Mientjeuh.
Ik heb het paard een aantal maanden geleden - toen nog op trens - ook zien lopen, en vond het toen al niet goed gaan.
Uiteindelijk hebben ze er dus voor gekozen om er een stang in te hangen ... hoe jammer
.Wat ik me afvraag, hoe reageerde je instructeur hierop (we weten allebei over wie het hier gaat
). Stond hij ook achter dit idee?
Zo zijn er genoeg mensen. Op één van de maneges waar ik rij (ik rij op een grote en kleine manege), hadden mensen waarvan de kinderen met mij dressuur rijden, een paard uit de andere manege waar ik rij, gekocht. Paardje liep vroeger goed, nu echt niet meer
. Ze hadden hem dan thuis gestald, en kwamen er 3 à 4 keer per week mee naar de manege, ze woonden vlakbij. Een maand nadat ze Vagant hadden gekocht, kwamen ze aan met een stang, sporen en een dressuurzweep 
.
?