Nee, over die boeg moeten we het maar niet gaan gooien, daar komen we niet uit.En over dat wetenschappelijk onderzoek: dat gaat over paarden die achter de LL zijn gereden [met mechanische trekkracht]. Achter de LL is niet hetzelfde als LDR. Wanneer het onderzoek aangevuld zou worden met trainings-videobeelden van de betreffende paarden dan zou het al wat meer waarden hebben. Iedereen weet dat het slecht is je paard in de krul te trekken, voor of achter de LL. Het wetenschappelijk onderzoek zegt mij helemaal niets. Wiens paarden zijn er nu onderzocht? Als ik een onderzoek doe naar het gemiddelde paard dat bovenin wordt gereden wordt ik vrees ik ook niet blij. Dan kom is ook allerlei botwoekeringen tegen in de nek, rug en voorbenen....... Er zijn maar heeeeel weinig paarden die gedurende lange tijd correct LDR gereden zijn. Wie van de succelsvolle paarden die volgens deze methode is getraind is onderzocht? Geen enkele!!!
Hoeveel paarden kennen jullie die echt zo gereden worden en weten jullie ook hoe die op stal staan? Ik ken er heel veel en dat zijn allemaal heel blije paarden die met plezier aan het werk gaan. Ik ken ook heel veel paarden die slecht gereden worden die zuur zijn en met pijn in het lijf voortsloffen.
Rijden kun je op 2 manieren; goed en slecht!