Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
olijf schreef:Maar waarom is het nu een slechte verkoper?
Hij stond daar maar kort, dus veel wisten ze zelf ook niet.
Jij geeft nu aan dat hij niet goed is.
Ze willen hem terugnemen zeg je?
Wat verwacht je dan dat ze doen?
Lijkt me logisch dat ze zelf willen kijken hoe en wat als hij terug komt.
Lief dat je hem zelf wilt houden en ervoor wil zorgen dat hij het goed heeft/krijgt.
Maar ik kan nu niet zeggend dat de verkoper verkeerd handelt in deze.
En dat ze niet staan te springen is opzich ook niet gek....
Of heb ik nu iets over het hoofd gezien?
Dilan93 schreef:Denk dat het probleem meer zit in dat ie als 'is een gezond rijpaard' verkocht is.
Maar een gezond paard mankeert niet na korte tijd ineens zoveel. Zou het nou iets accuuts zijn, denk aan peesklap/verreking/fractuur, dan is het een ander verhaal
MairiMacBran schreef:Ik ben inmiddels in gesprek met de stal. We zijn het er beiden over eens dat de communicatie beiderzijds beter had gekund en we gaan een oplossing zoeken waar we ons beiden in kunnen vinden.
Daarom laat ik dat nu hier, op een openbaar forum, verder rusten.
Overigens, waarom ik dit topic in eerste instantie opende, het extreme hoofdzwaaien tijdens buitenrit, deed hij bij de vorige eigenaresse ook.
MairiMacBran schreef:Keuren hebben we niet gedaan. De insteek is dat hij hier gewoon mag blijven, ook al is het als grasmaaier of wandelpaard, mocht er iets aan de hand zijn waardoor hij niet meer bereden kan worden. We hebben de ruimte. Als het leven lijden voor hem zou worden gaat hij naar de slacht, maar niet meer de handel in. Hij heeft tien jaar enorm zijn best gedaan op de baan en nog succesvol ook, ik gun hem opnieuw de handel in gaan niet. Het is een hartstikke lief en enorm goed opgevoed paard in de omgang.