Anoniemk2 schreef:Ninx, omdat ik m'n slofteugel dan niet meer kan gebruiken behalve op wedstrijden moet ie verplicht af omdat dat de regels zijn. Ik heb zelf niets met bitloos rijden. Gisteren deed ik weer het halster om en af en toen sloeg ze ook met dr hoofd toen ik het halster voor de tweede keer wilde om doen bij dr. Aan de ene kant denk ik dat ze het bit aannemen "erg spannend vind" en aan de andere kant vind ze schijnbewegingen langs dr hoofd spannend. De ogen zijn 100% in orde bevonden door de Da
Vind het ook opvallend dat je steevast negeert wat ik tegen je zeg. Tip was om eens een foto van hoofd/atlas gebied te laten maken omdat je vaak ziet dat paarden met dit gedrag toch geblesseerd geraakt zijn in dat gebied, doordat ze bijvoorbeeld eens flink hebben gehangen. Omdat ze paniekerig reageert op en hoofdstel en op het halster en daarna het bit ook gewoon aanneemt (goed zou ik niet willen zeggen aangezien je niet zonder slof kunt), zou je kunnen concluderen dat het bit niet het probleem is.
Maar op deze tip totaal geen reactie. Ik denk dat het altijd beter is om fysieke problemen uit te sluiten.
Ervan uitgaande natuurlijk dat je zo professioneel bent als je zelf zegt.