Ik ben nu even een nachtje weg dus wel lekker om even mijn hoofd leeg te maken en even helder na te denken. Mocht er een geschikt iemand op ons pad komen dan denk ik er over na en tot die tijd gaan we gewoon ons best er voor doen. Morgen ga ik op een lekker rustig tempo met haar bezig en bitloos proberen te rijden en ik heb dinsdagavond en donderdagavond les met haar. De persoon waarvan ik donderdag les heb heeft zelf veel jonge KWPNers opgeleid en het advies van de staleigenaresse die altijd heel goed met mij meedenkt was ook om haar te vragen of ze de combi wat ziet zitten en of het op te lossen valt. Misschien dat zij er voor open staat om haar anders tijdelijk te rijden of anders mij intensief te begeleiden. Het nadeel van een ander erop zetten is dat ze daarna wel 3 dagen weer over de zeik is van de andere manier van rijden van die persoon. Daarom overweeg ik wel even goed wie ik erop zet.
Uiteraard is het niet de bedoeling om er zo maar mee te stoppen, maar ik maak uiteindelijk wel de beste keuze voor mijn paard. Ik kan wel egoistisch zijn en aanmodderen maar daar hebben zowel het paard als ik beide geen plezier aan. Het liefst wil ik haar niet kwijt, maar dat het altijd een strijd is is gewoon vreselijk en erg dubbel omdat we voor de rest echt een team zijn.
Het is gewoon zo’n ontzettend leuk dier..