Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Linde99 schreef:damian23 schreef:In een jaar kan er veel gebeurd zijn. Ik zou nieuwe foto's laten maken.
Zoals? Er is amper wat met haar gedaan.
MarliesV schreef:Maar en les, en een osteo, en een bitfitter, en een zadelpasser, en supplementen enz enz. Allemaal leuk en aardig, maar dat is in mijn ogen allemaal lappen ipv speuren naar de oorzaak.
Linde99 schreef:Even een update!
Ik ben gisteren er toch weer even opgestapt na bijna 2 weken, onder toeziend oog van een instructrice. En wat ging het goed! Even een pauze met rijden en lekker werken op de grond heeft zeker zijn vruchten afgeworpen! Ten eerste stapte ik al op een voller paard, ze is echt aangekomen en gelukkig ook meer spiertjesEn ten tweede ging het koppie al een stuk omlaag met instappen met lange teugel. Met rijden hebben we geprobeerd de achterhand wat meer te activeren daar reageerde ze goed op alleen vindt ze het heel lastig wat ze nou met die nek en rug aanmoet, maar een stapje tegelijk.
Ze heeft zelfs een heel klein stukje in aanleuning gelopen, daarna begon ze wel gelijk te protesteren en toen heb ik besloten dat het genoeg was zo. Zoals al was genoemd door verschillenden in dit topic zou het natuurlijk kunnen dat ze gaat protesteren doordat het te zwaar is. Ik denk inderdaad dat dit het geval is. Dus we gaan weer lekker door op de grond en ik stap er weer op als ik les heb.
wat voor trens gebruik je?
Dit was hoe ze eerst liep met lange teugel
[ Afbeelding ]
Dit is hoe ze nu al uit zichzelf wat zakt
[ Afbeelding ]
De bitfitter staat nog steeds voor volgende week op de planning. Zeker omdat ze het al zo moeilijk vindt wil ik een bit wat echt goed zit en bij haar past.
Heb nog met mijn instructrice gekeken naar het zadel en het zit nu nog goed aan het past erg mooi, dus die stel ik even uit aangezien ze nu nog zo erg gaat veranderen met haar spieren. Uiteraard houd ik het wel in de gaten of het niet te strak zit.
Elisa2 schreef:Verstandig om te doen waar jij je het beste bij voelt, op de foto heeft ze wel een enorme onderhals, bespiering lijkt verkeerd om te zitten. Dat kan heel goed problemen geven..bovenlijn is schraal en onbespierd. Een paar weekjes rust kunnen helemaal geen kwaad denk ik.
Linde99 schreef:Elisa2 schreef:Verstandig om te doen waar jij je het beste bij voelt, op de foto heeft ze wel een enorme onderhals, bespiering lijkt verkeerd om te zitten. Dat kan heel goed problemen geven..bovenlijn is schraal en onbespierd. Een paar weekjes rust kunnen helemaal geen kwaad denk ik.
Dank je, hoe zou ik dat (als alles medisch opgelost is) kunnen omdraaien dat de bovenlijn bespierd wordt?
Linde99 schreef:Ik heb haar niet gekeurd bij de koop omdat ze een jaar daarvoor nog röntgenologisch was goedgekeurd.
Babootje schreef:Linde99 schreef:Ik heb haar niet gekeurd bij de koop omdat ze een jaar daarvoor nog röntgenologisch was goedgekeurd.
Een keuring van een jaar geleden zegt niet zoveel. Om een paard in de verzekering te laten opnemen mag een keuring niet ouder zijn dan 3 maanden. Dat zegt al iets over de periode waarin er iets kan veranderen.
Zijn er alleen foto's of is er ook een keuringsrapport van een dierenarts. Heb je het keuringsrapport gezien?
Heb je wel klinisch laten keuren bij aankoop of helemaal niet?
Ik vind het vreemd dat het paard is gekeurd, volledig met rug en hals en het vervolgens wordt gedekt.
Ik kan me nog voorstellen dat je keurt op erfelijke gebreken zoals straalbeen, sesambeentjes etc voor je er een veulen in stopt. Maar niet rug en hals. Zo'n complete keuring doe je alleen als je een paard wil verkopen.
Kan zomaar zijn dat het paard geblesseerd is geweest en vervolgens gedekt. Dat gebeurt wel vaker.
Het filmpje laat een kwaliteitsvol paard zien dat denk ik toen toch wel een aardig prijskaartje heeft gehad. Ik denk zo tussen de 10-15000. Dat soort paarden worden niet gekocht voor bosritjes.
Ik weet natuurlijk niet wat jij ervoor hebt betaald Linde95, maar ook al is zo'n paard 9, zou ze helemaal gezond zijn zou ze toch nog een aardige duit kosten.
Voor mij zouden alle alarmbellen wel aan staan nu.
Babootje schreef:Een keuring van een jaar geleden zegt niet zoveel. Om een paard in de verzekering te laten opnemen mag een keuring niet ouder zijn dan 3 maanden. Dat zegt al iets over de periode waarin er iets kan veranderen.
Zijn er alleen foto's of is er ook een keuringsrapport van een dierenarts. Heb je het keuringsrapport gezien?
Heb je wel klinisch laten keuren bij aankoop of helemaal niet?
Ik vind het vreemd dat het paard is gekeurd, volledig met rug en hals en het vervolgens wordt gedekt.
Ik kan me nog voorstellen dat je keurt op erfelijke gebreken zoals straalbeen, sesambeentjes etc voor je er een veulen in stopt. Maar niet rug en hals. Zo'n complete keuring doe je alleen als je een paard wil verkopen.
Kan zomaar zijn dat het paard geblesseerd is geweest en vervolgens gedekt. Dat gebeurt wel vaker.
Het filmpje laat een kwaliteitsvol paard zien dat denk ik toen toch wel een aardig prijskaartje heeft gehad. Ik denk zo tussen de 10-15000. Dat soort paarden worden niet gekocht voor bosritjes.
Ik weet natuurlijk niet wat jij ervoor hebt betaald Linde95, maar ook al is zo'n paard 9, zou ze helemaal gezond zijn zou ze toch nog een aardige duit kosten.
Voor mij zouden alle alarmbellen wel aan staan nu.