Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kwii schreef:Hoi Resistance,
Ik hoop dat het je lukt om een bijrijdpaard te vinden. Ik vind het echt goed dat je verder kijkt, en vragen stelt bij dit soort dingen. Ik heb wel vaker filmpjes van je voorbij zien komen, en ik denk dat met een bijrijdpaard of ander soort les je heel snel heel erg leuk leert rijden.
Verder heb ik niet echt iets aan je topic toe te voegen, maar ik wilde het even laten weten.
Resistance schreef:Zoals ik al zei: ik ben opzoek naar een bijrijdpaard, maar dat is gewoon heel lastig. Zeker omdat ik alleen nog maar manege ervaring heb; de meeste eigenaren schrikken af bij alleen al het horen vallen van het woord "manege". Daarbij is afspraken maken voor mij heel moeilijk, zoals ik al zei. Ik wil wel, maar ik weet niet hoe. Heeft iemand tips? Ik wil graag blijven rijden maar waar doe ik dat op een paardvriendelijkere manier dan hier? Bijrijdpaarden zijn in de omgeving hier nauwelijks te vinden (ik woon hartje Rotterdam). Ik heb geen eigen vervoer, alleen een studentenOV. Andere maneges zijn heen optie, die zijn vaak alleen maar paardonvriendelijker.
Ik wil wel, maar hoe dan?
Change3x schreef:Ik wil even zeggen: jeetje wat een mooie accommodatie! Ik wou dat wij zo'n mooie bak hadden.
Ik vind dat je netjes zit, je trekt niet en laat je paard in z'n waarde. Het lijkt er wel op alsof je paard op de slof hangt, klopt dit?
Vaak komt dat omdat je met slof minder goed kunt voelen wat er nou eigenlijk gebeurt, gewoon omdat het een deel van jouw rijden wegneemt.
Ik vind je slofgebruik trouwens helemaal niet onvriendelijk en ik denk dat je paard er niet slechter van wordt dat hij er dat ene uurtje per week (ga ik even vanuit) mee gereden wordt.
Zou het een optie kunnen zijn om te beginnen met slof en eindigen zonder slof? Misschien staat je instructeur daar wel voor open.
Hoppit schreef:Resistance schreef:Zoals ik al zei: ik ben opzoek naar een bijrijdpaard, maar dat is gewoon heel lastig. Zeker omdat ik alleen nog maar manege ervaring heb; de meeste eigenaren schrikken af bij alleen al het horen vallen van het woord "manege". Daarbij is afspraken maken voor mij heel moeilijk, zoals ik al zei. Ik wil wel, maar ik weet niet hoe. Heeft iemand tips? Ik wil graag blijven rijden maar waar doe ik dat op een paardvriendelijkere manier dan hier? Bijrijdpaarden zijn in de omgeving hier nauwelijks te vinden (ik woon hartje [naam]). Ik heb geen eigen vervoer, alleen een studentenOV. Andere maneges zijn heen optie, die zijn vaak alleen maar paardonvriendelijker.
Ik wil wel, maar hoe dan?
Voor 't geld van je lessen een paardje leasen in NwK ad IJssel? Kan hen aan hun reet roesten of je er in je nakie zonder tuig op gaat zitten (wel een cap in de bak :p). Er heerst ook wel veel die 'hij staakt dus hang er maar wat zwaarder in'-mentaliteit, maar daar ga je zelf al dan niet in mee. Er is altijd nog gezond verstand en als je niet gelukkig wordt van de manier waarop je rijdt; dan moet je er iets aan doen.