junior

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 17:51

Toevoeging: Ik vind het overigens bijzonder positief dat ze bij sommige paarden terug gaan naar het klassieke of weet ik veel wat voor systemen je nog meer hebt. Dit laat zien dat je juist meedenkt met je paard, en je aanpast aan je paard.

Dus ik zie het juist zeer positief!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:48

Pipo"]
Uit betrouwbare bron weet ik dat anky sinds kort pas paarden ook traint op een andere manier dan alleen de rolkurmethode. Misschien had Junior dat ook wel prettig gevonden.
[/quote]

[quote="pipo"]
[quote="Aimee schreef:
en dat heeft er niets mee te maken of zij nu ineens van haar systeem is af gestapt.

Maar bovenstaande zin maak jij er ook zelf van, want dat is geen uitspraak van mij.
Ik zeg dat ze een paard heeft waar ze geen LDR mee traint. En dus zeg ik dat ze het niet bij ieder paard toepast.
[/quote]

Verward:?:? Uit de eerste quote van jou, Pipo, maak ik toch echt op dat je stelt dat Anky
sinds kort
paardEN traint op een andere manier dan de rolkurmethode. In de volgende quote haal je dat onderuit door te stellen dat ze een paard heeft die ze niet LDR traint.
Wat ik wilde aangeven dat het altijd al zo is geweest dat ze haar systeem aanpast op de paarden en dat ze niet elk paard LDR traint, neem bijv. Idool. Die trainde in veel mindere mate LDR als haar als paarden.

Citaat:
Verder gaf jij zelf aan dat jij Junior regelmatig moest laten uitbokken zodat Anky erop kon. En ze heeft zelf ook aangegeven dat het niet het makkelijkste paard was. Daarom zeg ik: Net als Horsedance overigens, ben het volkomen eens met haar post. Niet ieder paard past bij een systeem.

Op de eerste zin; dat geldt niet alleen voor Junior, op vele andere paarden werd eerst iemand anders gezet. Ook vóórdat ze haar been brak, dan heb ik het echt al over de tijd van bijv. Democraat. Verder vind ik het wat grof om het zo op i-net te zetten, mensen mogen van mij alles weten maar dat kunnen ze zelf wel opmaken uit mijn eigen berichten.
Op de tweede zin; Junior is onder het zadel ook geen makkelijk paard, dat geeft Anky ook gewoon aan maar dat doet verder niets af aan z'n kwaliteiten. En omdat hij niet makkelijk is past niet ieder paard bij een systeem??? Zie zo snel niet het causale verband, sorry........
Wel ben ik het er mee eens, het paard bepaald hoe hij gereden wordt. Niet andersom. Maar dat geeft Anky zelf ook alleen maar aan, wanneer ze stelt dat ze haar paarden uitzoekt of ze wel in haar systeem passen. Doen ze dat niet, zijn de paarden of niet geschikt voor haar, of ze rijdt ze op een andere manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 00:04

Horsedances.... haar.... zal Theo leuk vinden Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 00:21

Lovely schreef:
Horsedances.... haar.... zal Theo leuk vinden Haha!.

oeps sorry. Had er geen idee van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 00:29

Aimee, ik was er van overtuigd dat ze alleen paarden via die methode traint. Vooral omdat er nogal veel over gepraat word. Ik begrijp dat jij uit die 6 maanden dat je er gewerkt hebt gezien hebt dat ze de paarden ook anders trainen. Heel fijn, alleen maar goed om te weten.

Maar ik vind het ook bijzonder dat ze nu zelf zeggen paarden anders te trainen omdat het systeem niet bij ieder paard past

Jij zegt namelijk dat ze paarden kopen die bij het systeem passen. Dat blijkt dus niet waar te zijn.

Verder over de grofheid dat ik het op het internet zet dat jij Junior liet uitbokken. Hierbij enkele quotes van jezelf:
Aimee"]
In m'n leven heb ik al op meer dan één schimmel gereden, volgens mij ligt het niet zo aan de kleur hoe het onder je voelt.......
laten we zeggen dat deze schimmel redelijk goed als rodeopaard uit de bus komt...... Knipoog Haha!
[/quote]

[quote="Aimee schreef:
Hmmmm..... denk dat over het algemeen slechts het halve verhaal bekend is, maarruh.... ik wil Junior best wel weer lekker rond bokken hoor Knipoog:D , misschien wat wilde buitenritjes maken.... sprongetje voor de afwisseling.... mwah, zou ie er weer zin in krijgen?

Voor mij hoeft er niet eerst een ander op....... Schijnheilig *LOL*

Dit zijn quotes van jou zelf. Dus je kunt zeggen dat het grof is dat ik het op het internet plaats. Maar ik denk dat veel mensen deze uitspraken hebben gelezen. Wat is dan groffer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 00:37

Aimee schreef:
[. En omdat hij niet makkelijk is past niet ieder paard bij een systeem??? .
[/quote]

Ik ben er van overtuigd dat als een paard lastig is, dat je moet nadenken waarom. En als je volgens een bepaald systeem paardrijdt, denk ik dat je dan een ander systeem moet gaan volgen. Eigenlijk net zolang blijven rondkijken tot je het perfecte systeem gevonden hebt waarbij je het paard blij en vrolijk kunt rijden.

Misschien is dit kort door de bocht. Maar zeker onder de ruiters op bokt lijkt mij dat dit een betere uitgangspositie is, dan het paard overal de schuld van te geven. Junior zal vast geen makkelijke zijn geweest. Maar misschien was hij met een ander systeem net een slagje makkelijk geweest.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 02:02

Laten we voorop stellen dat Anky natuurlijk nooit aan de top was gekomen als ze geen rekening had gehouden met alle plussen en minnen van haar paarden. Zoals reeds eerder gesteld kan ze natuurlijk wat omvangrijker paarden uitzoeken die bij haar systeem en gedachtegang past. Vele van haar collega's moeten het doen met hun ene paard, en zullen dus eerder genegen zijn om zich in allerlei bochten te wringen om het maximale uit dat ene paard te halen. Mijn zuster Inge heeft er jaren over gedaan voordat Darwin de wissels zo klein kon springen dat hij er vijftien op een diagonaal kon doen., want in het begin eindigde ze ergens op de parkeerplaats. Maar ze moest wel, want er stond geen ander paard klaar. Verder moeten we in Nederland nu eindelijk maar eens af van die polarisatie van de machten in de dressuurwereld. Het voor Anky zijn, houdt niet automatisch in dat je tegen Coby of Gonnelien bent, of andersom. Gelukkig ondervind ik steeds meer dat er weer wat toenadering is tussen de grootmachten. Anky geeft een interview voor de website van dressuurstal van Baalen, schrijft in haar gastenboek etc...., en ik constateer meer zaken die mij deugd doen. Kortom, het begint (schoorvoetend) te komen, omdat men heel goed in ziet dat dit de beste manier is om de sponsors te behouden. Verder moeten we ook niet al te dramatisch doen omtrent al die z.g.n. systemen. Destijds ben ik heel nauw betrokken geweest bij de verkoop van Michigan (een paard dat door Arjen Teeuwissen is opgeleid) aan Wendy van der Helm, en Wendy scoorde er al gelijk zeer succesvol mee. Om terug te komen op het topic "Junior" stel ik met klem dat een ruiter of amazone die het met dit soort paarden op een deal weet te gooien, en de moeite neemt om zijn gekkigheden in alle details te leren kennen, een absoluut top paard tot zijn beschikking heeft. Maar namens Inge wil ik er nog wel aan toevoegen, dat het rijden van een Junior, ongeveer hetzelfde is als het rijden in een formule 1 wagen, je mag je aandacht geen seconde laten verslappen. Tijdens de laatste wedstrijd kreeg zij dan ook een 10 voor het gereden zijn, want het jurylid had heel goed in de gaten, dat ze af en toe op een bommetje zat.

Hij van Horsedances

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:13

Laat ik dan ook nog maar even komen met een quote van mezelf:

Aimee schreef:
Anky heeft een systeem waar ze zelf graag in rijdt, dit systeem past echter niet elk paard en dat weet zij als geen ander. Anky en Sjef geven zelf ook aan dat ze paarden uitzoeken die bij hun systeem passen, maar ze houden nooit strikt één systeem aan. Binnen dat systeem zijn verschrikkelijk veel variaties mogelijk en voor elk paard gebruiken ze een andere variatie. Het ene paard moet wat dieper gereden worden dan het andere, enz. zo doen zij dat dan ook.

Anky zoekt óf paarden die bij haar systeem passen, óf past haar systeem aan haar paarden aan. Dat heb ik je overigens, naar mijn idee, al eerder verteld.

Verder gaat het er niet om dat ík hier schrijf wat mijn eigen ervaringen met Junior zijn, dat vertel ik zoals ik dat zelf wil en dat doe ik niet zo bot en direct, getuige mijn door jou aangehaalde quotes, Pipo. Dat doe ik ten eerste in reactie op anderen (je haald de quotes uit hun context, is sowieso niet meer duidelijk waar het over gaat) ten tweede zo dat mensen er uit op kunnen maken wat ik bedoel en ten derde staan er smileys achter.
Het gaat erom dat JIJ niet wereldkundig hoeft te maken wat ik zelf wel kan melden. Dát vind ik grof......
ik kan gelukkig zelf praten, lezen, schrijven en typen en maak wel zelf duidelijk wat ik te melden heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 01:02

Aimee, lijkt me dat deze discussie gesloten is. Je schrijft zelf quotes waaruit blijkt dat hij lastig was en nu draai je het terug. Prima, maar geef mij daar de schuld niet van dat ik het wereldkundig maak.

Verder denk ik dat je vergeet dat je niet de enige persoon bent die bij Anky heeft gewerkt, dat zijn er veel meer geweest. Misschien dat ik de informatie daar wel van heb!

Ik heb jou quotes niet veranderd, die zijn letterlijk na te lezen op bokt. Dus ga mij niet verwijten dat ik ze botter maak dan ze zijn. Ik haal ze niet uit hun context. Maar misschien dat als je ze nu terugleest dat ze niet zo zijn dat je gehoopt had.

Verder heb ik in het begin de opmerkingen met een smiley gemaakt. Ik begrijp uit jou bericht dat alleen jou smileys serieus genomen mogen worden. Jij mag duidelijk wel een opmerking met een lach maken, maar ik niet...............lijkt mij een vreemde wereld.

Je maakt zelf duidelijk wat je te melden hebt, hierbij verwijs ik je nogmaals naar het feit dat er meerdere mensen bij anky rijden of lessen. Die spreek ik al jaren, dus denk niet dat ik je opmerkingen onthoud. Dat slaat werkelijk nergens op, en je vertoond een groot stuk aan arrogantie op dit moment, ik denk dat jij niet in de positie bent om zo arrogant te gedragen.

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 10:33

Jeetje zeg! We komen hier van een vraag over een afstammeling van Junior in een zinloze discussie over of Pipo niet mag herhalen wat Aimee zelf al lang heeft gezegd. Pipo zegt niks meer dan dat allang duidelijk was en daarbij komt dat het mij voor dit topic helemaal niet interesseert dat Aimee een half jaar bij Any heeft gewerkt.

Laten we het een beetje on topic houden!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 14:32

Om on-topic te blijven, want het ging over Junior; ik heb nooit gezegd dat ik Junior een slecht of vervelend paard vind. Alleen dat hij onder het zadel nog wel eens praatjes had en dat hij de laatste tijd er in de ring de brui aan gaf. Dat vind ik jammer, want ik denk dat er veel in dat paard zit, mits er op de juiste manier met hem om wordt gegaan. Ik draai dus geen woorden terug. Verder vind ik zelf dat uit de door Pipo aangehaalde quotes kán blijken dat ik op Junior heb gezeten, maar ik schrijf nergens direct: "ik heb Junior uitgebokt", dat heeft Pipo er zelf van gemaakt, helemaal niet erg maar als ik dat zo direct op bokt wil zetten doe ik dat zelf wel. Natuurlijk werken er meer mensen bij Anky, vélen zelfs. Wanneer die dezelfde verhalen vertellen als ik, is er volgens mij weinig aan de hand. Alleen maar mooi! Dan zullen die mensen ook vertellen dat Junior op stal een lieverd is. Heeft dus ook niets met arrogantie te maken, maar met kennis van de feiten. Wanneer die met een lach gebracht worden, heb ik daar helemaal geen problemen mee. Maar suggestieve, onjuiste opmerkingen vallen bij mij in het verkeerde keelgat.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 14:46

Overigens is het wel erg zwak om iemand maar meteen persoonlijk aan te vallen als je gewoon geen betere, goed onderbouwde, argumenten hebt. Niemand heeft het recht om arrogant te zijn. Ja, Anky misschien of Jennifer Lopez en George Clooney Knipoog:D. Maar dat zijn wij geen van beide, Pipo. Rijkunst laat je zien door het te doen, niet door het te blaten. Of iemand nou Warendorf, Deurne of de ORUN heeft gedaan, of op alle topstallen heeft gewerkt. Het gaat er niet om wat er op papier staat, maar wat je in praktijk laat zien.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 20:22

Aimee, nu weten we het wel.
Maar uit jouw opmerkingen maak ik hetzelfde op als wat Pipo er van heeft gemaakt. Die komen dus blijkbaar ook nogal suggestief over.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 03:55

Laten we nu eindelijk eens ophouden met dat gezever. Ik besteed de weinige tijd die ik heb aan het antwoord geven op de essentie van het topic, maar al mijn goedbedoelde en met praktijvoorbeelden gelardeerde adviezen sneeuwen onder door dat kinnesinne van jullie. Junior, en waarschijnlijk ook de meeste van zijn afstammelingen, heeft/hebben een ruiter of amazone nodig die de wil en tijd heeft om zijn ingewikkelde karakter en super intelligente gedrag te doorgronden en te leren accepteren. Punt uit.

Theo