Als ik voelde dat dit gebeurde op buitenrit, liet ik hem even kijken/bekomen of stapte ik af om gevaarlijke situaties te voorkomen. Aan de hand was er niets meer aan de hand (

) en na 2 meter kon ik terug opstappen en had ik weer dat fijne paardje.
......
Toen ging het op buitenrit mis.. Hij steigerde voor het eerst onder zadel. En echt hoog. Hij had wel eens gedreigd/gesprongen maar hij zette nooit door. Tot toen. Ik dacht dat we allebei achterover zouden gaan maar dat ik niet gebeurd en ik ben zelfs blijven zitten.
Toen hij op de grond kwam ben ik wel snel afgestapt (was alleen maar niet ver van huis, dit soort steigeren vindt ik dan toch te gevaarlijk om door te blijven rijden).
Toch ging het weer mis..
Vorige week zondag op wedstrijd voelde ik wel al spanning. We rijden al een tijdje wedstrijden in Nederland (kleinschalige, voor de leuk wedstrijden om ervaring op te doen), maar dit was de eerste Belgische wedstrijd.
....
Naarmate de proef van mijn buurmeisje dichterbij kwam voelde ik meer en meer spanning. En hup, ik ben afgestapt want hij voelt zich nog altijd zekerder als ik erlangs sta. Het was ook meteen voorbij.
Echt, voor het binnenkomen en de 3 onderdelen daarna zou ik zweren dat we een 8 kregen. Echt zo goed, zo netjes, alles..
.....
Toen kwam de rechtergalop en ging het helemaal mis. Hij sprong links aan, netjes teruggenomen, nog eens proberen. Weer links, weer teruggenomen en toen blokkeerde hij helemaal. Hij ging stilstaan en ik voelde de bui natuurlijk hangen. Als de mensen van de ruitervereniging er niet waren geweest was ik waarschijnlijk afgestapt,