Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Art_Ificious schreef:amyz schreef:ze heeft vorig jaar wel kleine bultjes onder de kaak gehad die ook open gegaan waren. Leek op droes, was het gelukkig niet.Heb toen ook een tijd niet gereden om het te laten genezen.Mbt hoofdstel: kan het zijn dat er ergens iets niet prettig zit voor haar?
Mijn merrie was ook zo'n ramp met hoofdstel. Met rust en geduld lukte het wel maar altijd maar hoofd de lucht in.
Zag na een hele tijd ineens kale plekken onder haar kin, waar de neusriem zit. Ben gaan afwisselen met hoofdstel toen en dat ging wel iets beter. Kort daarop overgestapt naar western dus die hele neusriem weg en nu pakt ze zelf keurig het bit, geen enkel probleem meer. Neusriem zat echt niet te strak, maar ze heeft een ontzettend droog hoofd en een gevoelig huidje..
Kan dus best zijn dat er iets niet comfortabel is voor het paard waardoor ze zo reageert en dat kan iets heel flauws zijn...
Een halster omdoen gaat namelijk wel zeer vlot. Ik denk zelf echt dat het probleem meer bij het bit ligt. Ik reed eerst met een enkel gebroken, nu een dubbel gebroken en daar ontspant ze sneller bij, maar het in doen wil ze niet.
elenaMM77 schreef:als ik deze merrie zo zie een aantal keer is het rillen op de poetsplek hoogstwaarschijnlijk gewoon wat werklustig/verveling. dan bouwt zich spanning op, dat rillen is een manier om het af te laten vloeien.. mijne heeft dat ook een half jaar gedaan voor hij eindelijk rustig op de poetsplek kon staan.
Goof schreef:elenaMM77 schreef:als ik deze merrie zo zie een aantal keer is het rillen op de poetsplek hoogstwaarschijnlijk gewoon wat werklustig/verveling. dan bouwt zich spanning op, dat rillen is een manier om het af te laten vloeien.. mijne heeft dat ook een half jaar gedaan voor hij eindelijk rustig op de poetsplek kon staan.
TS geeft aan dat ze zelf begint te rillen, niet het paard.
Art_Ificious schreef:Thnx heel interessant
Alleen 1 probleem. Bij balkjes wordt ze enthousiast en ipv erover te stappen of draven gaat ze erover springen. Ook bij enorm lage balkjes of plat op de grond gaat ze nog springen alsof het een hindernis van 50cm is.