Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
knollentuin schreef:Goede tips heb je gekregen en super hoe je ermee omgaat!
Ik heb er eigenlijk niets aan toe te voegen, ik denk en verwacht dat als je je paard anders gaat rijden en hem meer eiwitten voert - even je hooi nakijken hij snel meer spieren op gaat bouwen.
Ik heb wel een vraag nav je instructrice, waarom heb je voor haar gekozen?, mijn kriteria zijn - hoe traint iemand zelf? Wil ik ook zo rijden, wat heeft iemand bereikt? En op wat voor manier, hoe veel ervaring heeft iemand,
Ik ga echt met de posters hier mee, wat ik zie in de filmpjes is verdrietig en wat ze je laat doen klopt van geen kant, ik heb echt t idee dat ze niet weet waar ze mee bezig is, zo komt het echt over.
Ik noemde het al in m'n eerdere post alleen met goede manier van trainen gebruikt je paard de goede spieren, ik zag een paard dat met valse knik liep op een foto en de ontwikkelde onderhalsspier bevestigde dat- nu de filmpjes een bevestiging eroverheen. Ik hoop dat je instr dit ook inziet, maar eigenlijk denk ik dat je verder moet zoeken...
bigone schreef:Simpelman heeft helemaal gelijk, en indien je het echt goed traint dan kun je op een gegeven ogenblik de spieren naast de manenkam zelfs laten "rollen".
Babootje schreef:bigone schreef:Simpelman heeft helemaal gelijk, en indien je het echt goed traint dan kun je op een gegeven ogenblik de spieren naast de manenkam zelfs laten "rollen".
Simpelman heeft alleen maar gelijk als er geen andere (gezondheids)problemen een rol spelen en dat is nog niet zo duidelijk te stellen. Er kan - behalve rijtechnisch - ook nog een andere reden zijn waarom het paard het bekken niet kantelt en buigt in de gewrichten. Bijvoorbeeld artrose in bekken/SI gebied of spat.
Paard heeft ook een redelijk steil achterbeen. Dus daarom mijn vraag: is daar al eens naar gekeken?
Babootje schreef:bigone schreef:Simpelman heeft helemaal gelijk, en indien je het echt goed traint dan kun je op een gegeven ogenblik de spieren naast de manenkam zelfs laten "rollen".
Simpelman heeft alleen maar gelijk als er geen andere (gezondheids)problemen een rol spelen en dat is nog niet zo duidelijk te stellen. Er kan - behalve rijtechnisch - ook nog een andere reden zijn waarom het paard het bekken niet kantelt en buigt in de gewrichten. Bijvoorbeeld artrose in bekken/SI gebied of spat.
Paard heeft ook een redelijk steil achterbeen. Dus daarom mijn vraag: is daar al eens naar gekeken?
bigone schreef:Natuurlijk maar in principe kun je volgens de ts uitgaan van een gezond paard, zal de eerste niet zijn waarbij toch wat aan de hand is maar als het paard lichamelijk gezond is dan heeft Simpelman gelijk.
Ik heb er ook nog wel eentje met een behoorlijk stijl achterbeen staan maar die had wel de spieren op de goede plek en liep succesvol Z.
knollentuin schreef:Dat kan, en ik vermoed dat jullie in de training naar de hogere klassen het paard in een verkort frame hebben getraind zoals simpelman mooi uitlegt, en daar is het misgegaan.
Je paard had de bespiering bij aankoop wel, dat is een tijdje stabiel gebleven- de klasse waar je in reed vroegen geen oprichting en verzameling, dus daar is niet op getraind, paard ziek, vetreserves kwijt, spieren worden verbruikt voor energie en een verkeerdom manier van trainen maken dat je paard niet meer terug komt waar je begonnen was.
Soms komen dingen tegelijk waardoor je het hele beeld kwijt raakt.
Ts ik ben niet de enige hier die kippenvel van de uitspraken van je instr kreeg, ik was wel een van de eersten die een verkeerde manier van rijden vermoedde nav je foto's
Dit is allemaal geen kritiek maar een poging om je in te laten zien dat een andere weg inslaan verstandiger kan zijn, je hoeft t niet te doen maar dan zal je nooit weten hoe het kan zijn
Ufurio4e schreef:Neem maar van mij aan dat ik absoluut wat met jullie commentaar ga doen.
volgende week komt een vriendin van mij die de opleiding tot osteopathie doet. Zij kan dan beoordelen of er medische iets is en kan dan kijken welke acties ik meer moet gaan ondernemen. Vrijdag ga ik overleggen met mijn instructie en zo nodig opzoek naar ander hulp.