Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lottex schreef:Mag ik mij ook melden?
Een kennis van mij heeft een 4,5 jarige ruin kruising Fjord x Quarter. Deze zomer werd hij professioneel beleerd en sinds 3 maanden mag ik hem verder inrijden. Hier had ik nog geen ervaring mee, maar ik krijg wel voldoende begeleiding.
Het grootste probleem dat we nu hebben is dat hij het bit soms 'vastneemt' waardoor ik er geen controle meer over heb en hij de andere kant oploopt. Dit was vooral zo op de cirkel (net voor we weer op de hoefslag terecht kwamen). Dit is nu enorm verbeterd sinds ik van de lesgeefster veel slangenvoltes moest rijden: binnenstelling, buitenbeen wat naar achteren...
De eigenaresse zou graag hebben dat ik er bitloos mee rijd en gisteren kwam er een verkoopster langs van bitloze hoofdstellen zodat we het eens konden proberen. Eerst even gereden zoals gewoonlijk, maar hij had een enorm slechte dag en protesteerde constant in zijn mond. Met het bitloze hoofdstel vervolgens veel meer ontspannen, maar ik had de indruk dat er niet echt een stuur opzat zo...
Vandaag stuurde de verkoopster wat foto's door en ik schrok toch wel wat van het verschil.