Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

friendly schreef:Afbranden vind ik wel ver gaan. Een andere mening uiten wordt wel gedaan. Er wordt niet iets geroepen in de trant van: saddledancer is compleet gek dat zij dit oke vind. Maar omdat er tegengas gegeven word is dat gelijk afbranden? Nope. Maar goed, als oa ik zo aan het "afbranden" ben dan laat ik dergelijke opmerkingen waar ik kriebels van krijg links liggen. Des te beter ook voor dit topic, kan dat gezellig blijven. Dat niet iedereen het een beter idee vind om te wachten voordat ze de paarden aan het werk zetten moet iedereen zelf weten, alleen hoeft niet iedereen het ermee eens te zijn.
) maar de manier waarop, ik geef mijn mening op een vriendelijke manier, maar daar word Dan erg fel, en kortaf op gereageerd. Dat is in mijn ogen niet nodig, laten we gewoon allemaal vriendelijk blijven, en onze paarden rijden zoals wij denken dat goed is
.
friendly schreef:Persoonlijk gezien bedoel ik elke opmerking waarin het oke lijkt om met 20 maanden erop te zitten. Je laat je kind die net kan lopen ook niet de marathon rennen. Het is imo gewoon een 'kind' die nog kind moet kunnen zijn. Ik weet dat in de rensport het 9,5 van de 10 keer voorkomt dat het als prima bevonden wordt, nou oke. Doe je ding. Maar daar hoef ik het niet mee eens te zijn. De felheid vind ik persoonlijk wel meevallen eigenlijk. Tegengas is niet direct te fel imo.

friendly schreef:Persoonlijk gezien bedoel ik elke opmerking waarin het oke lijkt om met 20 maanden erop te zitten. Je laat je kind die net kan lopen ook niet de marathon rennen. Het is imo gewoon een 'kind' die nog kind moet kunnen zijn. Ik weet dat in de rensport het 9,5 van de 10 keer voorkomt dat het als prima bevonden wordt, nou oke. Doe je ding. Maar daar hoef ik het niet mee eens te zijn. De felheid vind ik persoonlijk wel meevallen eigenlijk. Tegengas is niet direct te fel imo.

friendly schreef:Dan zeg ik: i agree to disagree. Ik heb respect voor jouw andere mening, al zal ik het er nooit mee eens zijn. En dat is ook niet erg. Op menselijk vlak laat ik iedereen in zijn/haar waarde
we hoeven het niet altijd allemaal met elkaar eens Te zijn, en ik weet zeker dat we allebei het beste met onze dieren voorhebben
saddledancer schreef:friendly schreef:Dan zeg ik: i agree to disagree. Ik heb respect voor jouw andere mening, al zal ik het er nooit mee eens zijn. En dat is ook niet erg. Op menselijk vlak laat ik iedereen in zijn/haar waarde
Gelukkig Mogen we allemaal onze eigen mening hebbenwe hoeven het niet altijd allemaal met elkaar eens Te zijn, en ik weet zeker dat we allebei het beste met onze dieren voorhebben :j
Of het slecht is of niet houd ik me verder buiten, weet daar wat te weinig van. Zelf zou ik vanaf 3 jaar langzaam beginnen met het zadelmak maken.
Toydoll schreef:Te laat beginnen met inrijden kan volgens mij nooit.
Te vroeg is discutabel natuurlijk.
Van mij mag er best meer gedaan worden tegen het te vroeg inrijden. In de rensport wordt er van 2 jarige al wedstrijd prestaties verwacht. Western volgens mij ook al 2 jaar?
zelfs dressuur hoor je dat hengsten in maart als '3 jarige' (grote kans dat ze nog 3 moeten worden) al onder het zadel getoond moeten worden.
Dat allemaal kunnen ze niet doen door ze een dag van te voren in te rijden.....
Dat werkt te vroeg inrijden natuurlijk enorm in de hand, en als de 'toppers' het doen, volgen andere vanzelf het 'voorbeeld'.
Ik vind de bokt magische grens van 3 jaar ook bullshit, het is niet zo dat ie met 2 jaar en 11 maanden nog een baby is en met 3 jaar ineens volwassen. Zo werkt dat niet...
Maar goed, wanneer je je paard inrijdt moet je uiteindelijk helemaal zelf weten, zeker als je RUSTIG aan wilt doen, dat kan nooit nadelig voor het paard zijn.
Vond hij juist mooi, gewoon lekker rechtuit lopen en lekker rondkijken.

Geryon schreef:saddledancer schreef:
Gelukkig Mogen we allemaal onze eigen mening hebbenwe hoeven het niet altijd allemaal met elkaar eens Te zijn, en ik weet zeker dat we allebei het beste met onze dieren voorhebben :j
Dat is alleen niet genoegOf het slecht is of niet houd ik me verder buiten, weet daar wat te weinig van. Zelf zou ik vanaf 3 jaar langzaam beginnen met het zadelmak maken.
Ik ga niemand proberen Te overtuigen, maar als je Meer wil weten mag je natuurlijk altijd vragen
beatje schreef:Mij eigen dressuurpaard is met 4 jaar ingereden,die van mijn vriendin met 6.Qua leeftijd sta je op wedstrijden wat achter
)