Paard wil niet in de rechtergalop.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:00

Noem je mijn ervaring nu gewoon onzin?

Paard kon nieteens rad stappen op de wei onder pijnbestrijding :+

Dus die had ze gewoon maar lekker moeten gaan berijden? Niet altijd naar AdB wijzen alsof ze beter is als ieder ander.

Ik geloof zeker dat ze veel paarden kan helpen, maar niet alle.

liekensancho

Re: Paard wil niet in de rechtergalop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:12

volgens mij had ts oefeningen gevraagd over rechtrichten en niet genegeerd toch?

TS, kun je inmiddels al iets met de reacties? Marijke de Jong heeft een duidelijke site waar je stapsgewijs met je paard vanaf basis kunt trainen :-) ( mits DA andere gebreken heeft uitgesloten).

Ik heb ook een paard wat toen ik hem kocht, afgekeurd was (!) en het was gewoon echt zielig te zien hoe hij aansprong en rare huppels maakte.. ik was bang voor vanalles maar toch in overleg verkopers met een goede osteopaat in zee gegaan en ik kan nog mijn ogen niet geloven hoe dat paard na 1 behandeling veranderd was, hoe hij de wei in galoppeerde zal ik nooit meer vergeten... paard was na x aantal jaar pijnvrij :-). Er hadden 2 wervels vastgezeten . Ook dit paard had daarna een superbasis nodig, dus verdiepen in rechtrichten en het is een superpaard los in zijn lijf :-).

Ik ga nooit meer blindelings op diagnose dierenarts af ( mits röntgenologisch vastgelegd uiteraard) en ik hoop dat er enorm veel paarden op deze manier baat bij hebben en het is leuk om samen te werken met je paard hieraan :-).

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:22

S_en_Z schreef:
Noem je mijn ervaring nu gewoon onzin?

Paard kon nieteens rad stappen op de wei onder pijnbestrijding :+

Dus die had ze gewoon maar lekker moeten gaan berijden? Niet altijd naar AdB wijzen alsof ze beter is als ieder ander.

Ik geloof zeker dat ze veel paarden kan helpen, maar niet alle.

Zeg niet dat het onzin is, maar veel mensen denken dat het bij hoefkatrol einde verhaal is. En veel mensen kijken niet verder als ze op een foto etc iets hebben. Ik ken meerdere paarden die afgeschreven waren, maar door Antoine of Marijke weer helemaal in orde zijn.

S_en_Z

Re: Paard wil niet in de rechtergalop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:29

Nee, niet bij allemaal. Dat ben k met je eens :) Maar bij deze was t wel einde oefening.

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 12:10

EJuniorJoost schreef:
http://Www.hoefkatrol.be

Zn onzin een osteopaat of hoefkatrolonsteking... Gelukkig zijn steeds meer mensen bezig met het recht richten.. mijn moeder heeft meerdere afgekeurde paarden goed gekregen enkel door recht richten. Had het ook al tegen ts gezegd, maar krijgt ik geen reactie op. Google eens Marijke de jong en/of antoin de both.

Het betreffende paard kon uiteindelijk prima galopperen, maar van dat been heeft hij al die tijd last gehad. Door training en zachte bodem heeft het paard er doorheen kunnen lopen. Ik zeg niet dat het niet aan het rechtrichten ligt, maar het kan ook andere oorzaken hebben. Heb al veel paarden kapot zien gaan doordat medische problemen te laat werden geconstateerd, en dan heb ik het niet alleen over een hoefkatrolontsteking.

Bij verkoop van dat paard is trouwens op het harde kreupelheid geconstateerd, daarom zijn er uiteindelijk foto's gemaakt.