Dressuur winstpunt halen, hoe gaan we het doen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kahawa

Re: Dressuur winstpunt halen, hoe gaan we het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 12:22

Dadelijk in het outdoor seizoen kun je elk weekend twee proeven starten en heb je zo je winstpunt binnen, want dan komen jullie lekker in een wedstrijdritme. En dan na verloop van tijd natuurlijk ook lekker een BB-parcoursje meepakken (ook al springen jullie thuis parcoursen van ruim een meter). Dan kun je gewoon focussen op netjes je lijnen rijden en je ritme en dan is het allemaal nog lekker makkelijk wat weer spanning kan schelen.

Cynthiaa1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 13:25

Ik zou zeggen gewoon door trainen en naar veel verschillende terreinen gaan. veel ervaring op doen. dan komt het vanzelf goed. zelf rustig blijven. Hoelang rij je gemiddeld in met losrijden? Hoe is het paard tijdens buiten wedstrijden? en tijdens binnen wedstrijden?

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 19:57

YESSSSSS het is gelukt!!! Ik ben zo trots haha, met losrijden hadden we gelukkig veel ruimte en was het niet zo druk dus we hebben goed los kunnen rijden, 1e proef ging voor mijn gevoel vrij slordig maar 180 punten en de tweede proef ging voor mijn gevoel juist veel beter, maar 175 punten.

we hebben het maar net gehaald. maar het begin is er. Ik heb voor mezelf besloten om toch nog maar een paar dressuurwedstrijden er bij te rijden. Dat zal waarschijnlijk hopelijk dan makkelijker gaan, omdat er voor mij dan minder spanning is, want het punt is immers toch al binnen. Dus ik ben benieuwd. En dan tussen door wat BB springen.

@Cynthiaa1991, ik probeer er meestal een uur van te voren op te zitten. We zijn dit indoorseizoen begonnen dus ik weet niet precies hoe ze buiten gaat reageren op dit moment. dus we gaan het zien.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:07

Gefeliciteerd *\o/*

Toch nog ff mijn tips geven ofnouwja wat je tips noemt :+

Veel oefenen van te voren kijken waar de moeilijke dingen liggen en dat herhalen totdat het goed gaat...
En naar de punten kijken en er van leren!

Ik heb ook zo mijn ups en down op het begin werd ik altijd laatste (wel soms WP) etc..
Toen half jaartje niet wedstrijd gereden en toen op ander paardje.. (rij op manege)
Meteen eerste plaats (dacht dat ze me vergeten waren :') )
Toen wedstrijd erop paardje vervelender twee keer -2 gehad (had eigenlijk -2 en -4 moeten zijn geloof ik maaroch was allang blij dat ik niet nog een keer -2 kreeg want dan was ik gediskwalificeerd) En toch 2e geworden
3e wedstrijd wist waar ze vervelend kon gaan doen en hop weer eerste (210 punten) toen moest ik naar B (reed eerst MG)
Ikke balen als een stekker want was ook super cup en die had ik kunnen winnen als ik nog 1x 1e of 2e werd...
Alles ging mis met die wedstrijd.. Gingen buiten rijden langs de inrij bak een dichtbegroeide sloot en daar zaten wat kinderen in en dat vonden de paarden wat minder (liepen er met een klein boogje omheen) dus ik met mijn stomme kop op een echte merrie naar die kinderen gaan en vragen of ze weg konden hun komen dus omhoog vroem merrie weg en toen wou ze daar ECHT niet maar naar toe nog een paar geprobeerd iedere keer weggespeest toen zakte de moed in mijn schoenen wilde niet meer enz maar moest van ons moeder toch rijden... en was ook nog eens 1e keer B, merrie die er heel de tijd wegspeest, en een andere voorleester... En toch 8e geworden met 184 punten (ze was tijdens de proef braaf alleen laatste paar oefeningen niet kunnen verstaan omdat mevrouw dehele tijd ging hinniken naar haar vriend :')
Lang verhaal maar bedoel hier maar mee Niet opgeven gewoon doorgaan komt vanzelf en leren van je fouten en zelfs met een 'vervelend paard kun je nog ver komen!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:43

Top!!!

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:41

Goedzo! En inderdaad lekker blijven starten! Je kunt natuurlijk je spring en dressuur concoursen blijven afwisselen :)
Probeer voor jezelf eens een bach remedie. Dat haalt het randje van je spanning eraf :)

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:06

Mijn man springt ook alleen op ch, maar heeft wel iedere week dressuurles, en op een onderling ch weet hij ook de dressuurcup te winnen.. maar no way dat hij op ch dressuur gaat rijden op ch..

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:08

Maar jouw man heeft in het verleden vast wel meerdere winstpunten in de dressuur gereden. Dit is haar eerste.

Gefeliciteerd trouwens.

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 21:42

Ldj, zijn dit gewoon van die druppeltjes? Mijn paard heeft dat volgensmij ook ooit eens gehad :)

We gaan het denk ik inderdaad lekker afwisselen en we kijken hoe het loopt. Bedankt voor al jullie tips en ervaringen. Ik heb er zeker veel aan gehad en blijf er wat mee doen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:00

Goedzo!

Lekkere boost he :)?

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 22:04

@Ess_ramona, pfff ja zeg dat wel, het voelt zo goed. ookal was het met de hakken over de sloot.
Ik ben nog half in de wolken ervan :p

anoniem_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 07:07

Het is inderdaad erg lastig ik heb ook lang tegen een winstpunt aan gelopen voordat ik er eindelijk een had om te mogen springen, goede tips zijn regelmatig les nemen. Bij het paard goed werken aan de ontspanning daar letten ze vooral op in de B. En de goede punten van het paard verbeteren. En helaas moet je in deze jurysport soms ook een beetje mazzel hebben. Maar geef de moed niet op het komt vanzelf goed.

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 17:26

@anoniem_girl, Bedankt voor je tips.
Ik heb mijn winstpunt inmiddels binnen. Maar ik ga nog wel even door met dressuurwedstrijden rijden.
Ik heb sowieso 1 keer in de week prive les van een (in mijn ogen) goede instructrice, dus daar ligt het niet aan.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:44

Tendance: ooit bij de pony.s 1... maar mijn reactie was meer op dst er gezegd werd dressuur te moeten blijven starten.dat hoeft niet zolang thuis je maar dressuurmatig verder ontwikkeld..

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 23:04

@robbie88, oké. Ja thuis door ontwikkelen gaan we ook absoluut doen.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:26

Wat fijn, gefeliciteerd!!!

En super dat je hebt besloten om ook dressuur te blijven starten, wie weet zul je nog versteld staan wat je daarin kunt bereiken. Zelf ben ik begonnen aan dressuur puur omdat ik buiten mijn paard niet goed onder controle kreeg. Maar als je 1 winstpunt kunt halen, kun je er ook 10 halen. Als het dan lekker gaat, kun je zomaar ineens de smaak te pakken krijgen :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 02:55

Junia schreef:
Wat fijn, gefeliciteerd!!!

En super dat je hebt besloten om ook dressuur te blijven starten, wie weet zul je nog versteld staan wat je daarin kunt bereiken. Zelf ben ik begonnen aan dressuur puur omdat ik buiten mijn paard niet goed onder controle kreeg. Maar als je 1 winstpunt kunt halen, kun je er ook 10 halen. Als het dan lekker gaat, kun je zomaar ineens de smaak te pakken krijgen :D

Of niet.... Ik vind er weinig aan hoewel het best goed gaat. In de zomer doe ik het erbij. Ben er toch al dus 10 minuten 2 proeven lopen kan er prima bij.