Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Joolien schreef:Ach op de stal waar ik werkte ging er gewoon een teaser/'varkensprikker' tussen de oren...
M_D_H schreef:Joolien schreef:Ach op de stal waar ik werkte ging er gewoon een teaser/'varkensprikker' tussen de oren...
Oh die heb ik ook gehoord ja...
Niet tijdens de les maar wel tijdens stage bij een hele bekende stal.
Een groen paard wat nooit mensen gezien had kwam met veel problemen op de stal aan om zadelmak en keuringsklaar gemaakt te worden.
Dier kende het op stal staan niet en mensen waren ook dood eng.
Dus zodra de stal open ging stond ze klaar voor ons.
Toen ze voor het eerst de molen in moest ontsnapte ze terug naar haar stal terwijl ze onderwijl iedereen neer maaide die maar in haar buurt kwam.
Conclusie: sluit het water maar af dan wordt ze vanzelf wel mak
Dit was midden in de zomer tijdens een hittegolf.
Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen dus heb het dier steeds emmers met water gebracht (met gevaar voor eigen leven).
En uiteindelijk had de stal wel gelijk... doordat ze door ons emmer met water gebracht kreeg was ze afhankelijk van ons en begon ze ons te vertrouwen...
Maar het had ook best anders gekund
Janine1990 schreef:Adrienne93 schreef:Ik had er 1 die heel erg steigerde en die is eraf gekomen met 3 x een ei kapot gooien op zn hoofd...
Rijdt wel minder makkelijk met een ei in je zak...
van de 5 waren er ook 2 kapot dus dat scheelt...
De jas heb je daarna weggegooid neem ik aan?
M_D_H schreef:Malyma schreef:Eén van de naarste tips die mij ooit is verteld is: "als een paard steigert, moet je een glazen fles gevuld met ketchup tussen zijn oren kapot slaan.. Dat doet daar geen pijn en door de klap zal hij denken dat hij door zijn eigen toedoen zijn hoofd heeft gestoten en door de ketchup zal hij denken dat hij daarom bloedt"...!
Gruwelijk..!!
Met ketchup ken ik niet...
Wel een glazen fles gevuld met water...
Maar dat zijn wel hele middeleeuwse methodes die gebruikt werden om een paard volledig te breken...
Overigens, ik heb dus nooit een ei of een fles of wat dan ook bij de hand als een paard begint te steigeren...
Ik denk ook dat je het beter technisch kun oplossen dan met grof geweld...
Malyma schreef:Oei! Ik schreef net dat er gelukkig veel veranderd is maar lees net dat dat nog niet altijd helemaal het geval is..
Gypsy schreef:Je moet elke pas je paard aansporen.
Eh nee dat doen we dus maar even niet.