Sizzle schreef:Ik heb zelf als 14 jarige een paard van een ander gereden dat gewoon regelmatig echt gevaarlijk was. Hoe ouder hij werd hoe enger. Eigenaar heeft er Z2 mee gereden maar wilde er zelf niet meer op. Paard kon vreselijk goed lopen en is bij verschillende grote ruiters op proef geweest. Daarvan kwam hij altijd snel weer terug, soms met flinke striemen.
In de wei viel hij alles wat bewoog aan, op stal kon hij ook pogingen doen om je te raken, met rijden ging hij rustig met zijn hele gewicht tegen het hek hangen met je been ertussen etc. Paard heeft ook de hele medische molen gezien, maar niets te vinden.
Aangezien hij ontzettend territoriaal was en ook uit een moeilijke lijn kwam zat het echt in zijn karakter.
Heb ik veel geleerd? Ja dat zeker, maar de belangrijkste les die ik geleerd heb is: ik wil nooit meer zo vechten met een paard.
Hij is trouwens manege paard geworden. Daar had hij het naar zijn zin want daar hoefde hij enkel dom rondjes te lopen en niet te zweten.
Moet ook nog even melden dat me dochter ook een z2 paard rijd van een vriendin ( voor de lol) paard is zo cool maar ze woont te ver weg om als iedere dag paard maar zo af en toe gaat ze hem rijden, dit doen we om dochter een beetje "paardrijden"te leren ipv "ponyrijden".
Ik weet natuurlijk niet of jullie paard van eenzelfde kaliber is, maar ik weet wel dat ik als kind dingen heb gedaan door dit paard die ik nooit heb willen ervaren.
ben maar gerust zover komt het bij ons niet, voor dochter erop gaat komt er eerst voor haar een leerpaard, de bedoeling is /was dat de ruin een aantal jaren door ervaren ruiter gereden gaat worden( zie mijn ander post) mijn dochter komt alleen op een kuikenmak paard, ik neem geen enkel risico.
Laatst bijgewerkt door florentine1 op 18-10-14 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt