ijssnuiver schreef:Stoppen op het juiste moment!!!
Ik had nogal de neiging dat als de dingen goed gingen, nog lang door te willen rijden. Om dan vervolgens met een paard te zitten wat moe werd(zeker in het beginstadium van training en het dus nog kracht moest opbouwen) en daardoor heel vervelend en we negatief afsloten.
Dus stoppen op een moment dat het goed gaat. Met als gevolg dat we nu wel eens na een kwartier stoppen en dat hele rare gezichten geeft. Maar het werkt, paarden gaan met sprongen vooruit en de trainingen blijven veel leuker!
En stiekem nog 1;
"gebruik zo weinig hulp als je kunt, maar zoveel als nodig is".
De hulpen konden bij mij veeeeel kleiner en ook dan reageerden de paarden. En hé, als ze niet reageren, kun je altijd de hulp nog opbouwen en groter maken.
Of weten wanneer je er af moet springen...
Ik heb een tijdje paarden heropgevoed en ik heb toen wel geleerd dat weten wanneer je er af moet springen net zo belangrijk is als weten wanneer je moet stoppen
. Maar het werkt, paarden gaan met sprongen vooruit en de trainingen blijven veel leuker!
) om onder het werk vandaan te komen. Ik hoor mijn instructrice ook in mijn hoofd roepen als er weer wat mis gaat...
In stap gaan je heupen inderdaad ietsje 'lopen'. Maar in draf kan ik het niet echt ontdekken, of het is zo minimaal!