Mijn klevende meisje moet worden beleerd/ingereden. Help!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Re: Mijn klevende meisje moet worden beleerd/ingereden. Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:32

Grasjes en ander groen is duidelijk veel spannender dan een zadel. Dat belooft nog wat (niks dus).

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:34

Het zou me verbazen als ze straks wel ineens moeilijk zou gaan doen :D maar ja je weet maar nooit he hahaha.. De gekken die aan de longe als een idioot bokken doen niets als je opstapt en andersom :P Ach we gaan het wel zien van het weekend, gelukkig is ze niet zo groot :P

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:37

Ik heb net onder het genot van een drankje het hele topic doorgelezen. Wat ontzettend leuk geschreven ts! En de updates vind ik ook geweldig. Ik snak naar meer, van zowel de tijdelijke pleegmama als de -inmiddels iets minder- bezorgde papa. :D

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 16:53

Achhhh... dat roze dekje, ook he? (vaderhart smelt...)

Zo dus het juffie gedraagt zich lekker laconiek over alles, en nog LUI ook? Nou dat zal ze toch moeten afleren, want ik heb nogal een pesthekel aan luie paarden, Jaopie bijv. is een soort kanon (maar dat kan natuurlijk ook door mijzelf komen) waarbij je moet opletten niet constant het gevoel te hebben in een "versnelde opname" terecht gekomen te zijn. Nu ja, ik zei al dat zij in vrijwel alles het tegenovergestelde dan Jaopie was. "t is wel handig voor lekkere lange buitenrtten en evtl. trektochten natuurlijk iets waarvan ik oorspronkelijk had gehoopt dat met Jaopie (gezien kruising Tinker x Fries) te kunnen gaan doen, maar dat is zo'n overijverige heetkop gebleken dat ik daar met hem maar van heb afgezien.
Wie weet wat de toekomst met hen samen nog in petto heeft...

Madam was hier thuis trouwens helemaal niet zo "de rust zelve", dat kan dan weer goed aan mij en/of Jaopie gelegen hebben, whahaha, ik ben zelf ook absoluut geen kalm type. (viel het op...?!?)

Ik begrijp uit 't verhaal dat het schoolreisje door haar ook als zodanig wordt opgevat.... let je wel op dat de luie meid d'r huiswerk wel doet? Anders de hoek in! Strafregels! Eind van de maand kom ik Khava eens bezoeken... ik hoop dat ze me nog kent, hahaha.

Dank voor de goede zorgen, en voor de update en de foto. Ik kan daar zien dat ze fysiek (met name achter) wat verandert, ze zal denkelijk weinig meer hebben laten zien van die incidenteel hakende knie in 't linker achterbeen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:56

Wat een heerlijk topic toch!!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:25

crazycactus schreef:
Helaas daar geen foto's van omdat mijn "fotografen" de laptop binnen belangrijker vonden dan mamma even te helpen met een paar kiekjes

Je gilt maar als ik kiekjes moet komen maken. Ik zit toch smorgens al om 8 uur op mijn eigen. Kan daarna zo je kant opkomen.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:36

Leuke updates weer :D

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 12:58

Hoe vergaat het mijn bonte juffrouw dit weekeinde, vraag ik me af, heeft ze de kont al tegen de krib gegooid? Of d'r huiswerk netjes gedaan?

Ik kom d'r maandag 4 augustus overhoren ( pa doet nu poging om "streng" over te komen...)!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 13:24

wordt ze nu niet warm of koud van het gebeuren..
of is ze zo aardslui dat een bok geven of protesteren veeeeeeeeel te veel energieverspilling is

vol dit topic met erg veel plezier

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 14:31

Ja, dat is nu juist de hamvraag.... vind ze 't allemaal best, of gaat ze nog een keer haar grenzen aangeven.... maar daar komen we nog wel achter, vermoed ik....

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 17:57

terpentijn schreef:
Ja, dat is nu juist de hamvraag.... vind ze 't allemaal best, of gaat ze nog een keer haar grenzen aangeven.... maar daar komen we nog wel achter, vermoed ik....

ze wacht gewoon tot iedereen in slaap is gesust wat betreft haar karakter en dan.....
ik wacht op de foto's :P

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 18:10

Zijn er foto's van jouw merrie, ben er eigenlijk benieuwd naar.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 13:41

Aantal pagina's terug staan in dit topic wat foto's van haar, geplaatst door degene die haar aan het beleren is.
Ik wacht zelf maar rustig af of er nog een update van die kant komt, als er van die kant iets te melden is komt dat vanzelf wel, ik ga iemand niet in de nek zitten hijgen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:45

terpentijn schreef:
Aantal pagina's terug staan in dit topic wat foto's van haar, geplaatst door degene die haar aan het beleren is.
Ik wacht zelf maar rustig af of er nog een update van die kant komt, als er van die kant iets te melden is komt dat vanzelf wel, ik ga iemand niet in de nek zitten hijgen.

zal ik dat voor je doen :P
volg ook met veel plezier en zal met er met alle plezier verslagjes uithijgen hoor ;)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 13:50

Hahaha! Ik zei echter niet dat ik niet nieuwsgierig was, natuurlijk, maar iemand moet ook wel de kans krijgen om diens werk te doen, waarbij bij zadelmak maken e.d. bij voorbaat nooit iets vastligt.

Bovendien: ze staat daar voorlopig nog wel eventjes, dus het verhaal gaat nog wel even door, waarbij ik niet verwacht dat om het minste of geringste een update met foto's wordt geplaatst.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:15

terpentijn schreef:
Hahaha! Ik zei echter niet dat ik niet nieuwsgierig was, natuurlijk, maar iemand moet ook wel de kans krijgen om diens werk te doen, waarbij bij zadelmak maken e.d. bij voorbaat nooit iets vastligt.

Bovendien: ze staat daar voorlopig nog wel eventjes, dus het verhaal gaat nog wel even door, waarbij ik niet verwacht dat om het minste of geringste een update met foto's wordt geplaatst.

Ik wel :') _O-

;)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:08

Ik ook :') :D

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:57

Veeleisend stelletje zijn jullie zeg :P :+ heb het druk gehad, schoonfamilie op visite dus niet zo veel met de paarden gedaan, Khav wel nog gelongeerd met zadel en nog een paar keer dubbele lijnen werk, mevrouw zegt :O :O hebbie niets spannenders ;) Manlief is deze week 's avonds wel thuis dus zal vragen of hij wat bewegingsfoto's wil maken en haar uiteindelijk even vast houd als ik er op ga.
Op een krukje naast haar staan en over haar heen hangen is overigens ook niet eng....

Oh en mijn jongste zoon (11) vind Khavanna ook erg leuk, heeft vanmorgen nog met haar staan knuffelen hahahaha. Mamma, zegt ie, die nieuwe paard is best lief.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:48

Wat leuk om te horen dat ze het zo braaf doet! :))
Dak je wel voor de update! :D

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:06

Wat leuk ik ga ook volgen! :)
Fijn dat het zo goed gaat en dat je de juiste keuze hebt gemaakt!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:08

Zo, onze nieuwsgierigheid ook weer bevredigd, kunnen we weer ophouden met in CCs nek hijgen :D.

Wat leuk om te horen dat ze het zo goed doet en dat het inderdaad zo'n lieverd is. Daar mag een bezorgde vader best trots op zijn.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 13:15

Tsja, vooralsnog wordt Khava dus nergens warm of koud van, eens kijken hoe ze de boel verder oppakt.
Ondertussen heb ik m'n handen vol aan Bonte Jaopie (zie ander topic van mij "paard wil na winterstop "niks meer"). Zo'n dergelijk pakketje mag ook wel een tandje minder, want dat is IEDERE KEER nog steeds een uitdaging van jewelste met hem. Die is zo veranderlijk als kweetnietwat, maar daar ben ik wel aan gewend inmiddels.
En als je ze samen ziet denk je: o die grote (Jaopie)zal wel een cool guy zijn en die kleine (Khava) zal wel een zenuwending zijn. Nou mis dus....

Straks blijkt het omgekeerde nog waar te zijn, hahaha

Dat ze lief en aanhankelijk was wist ik al, geef die 11 jarige zoon maar eens een paar borstels, dat gefrut vindt ze heerlijk!

Ik wacht "rustig" af op verdere berichten... en a.s. maandag ga ik d'r eens opzoeken!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:32

crazycactus schreef:
Veeleisend stelletje zijn jullie zeg :P :+ heb het druk gehad, schoonfamilie op visite dus niet zo veel met de paarden gedaan, Khav wel nog gelongeerd met zadel en nog een paar keer dubbele lijnen werk, mevrouw zegt :O :O hebbie niets spannenders ;) Manlief is deze week 's avonds wel thuis dus zal vragen of hij wat bewegingsfoto's wil maken en haar uiteindelijk even vast houd als ik er op ga.
Op een krukje naast haar staan en over haar heen hangen is overigens ook niet eng....

Oh en mijn jongste zoon (11) vind Khavanna ook erg leuk, heeft vanmorgen nog met haar staan knuffelen hahahaha. Mamma, zegt ie, die nieuwe paard is best lief.

zieeeeeeeeeeeeeeee
als je maar hard genoeg aan het draadje blijft rammelen rollen de nieuwtjes er vanzelf uit..

kom op het is komkommertijd, ik heb geen bijrijdpaard en de manegelessen liggen de komende weken stil..

dus de roman die jullie hier beiden schrijven (met plaatjes, altijd goed :):) ) is mijn enige vertier..

* buigt het hoofd onder de armen, lange haren zwieren over tafel, en vanonder het bruine haar, met grijs gesierde wortels, klinkt een hart verscheurend snikken. af en toe kantelt het hoofd zich en schitteren diepblauwe ogen tussen al dat bruin door om te kijken of haar tranen ook enig effect hebben*

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:35

elenaMM77 geweldig! :')

_O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:40

elenaMM77 schreef:
.

zieeeeeeeeeeeeeeee
als je maar hard genoeg aan het draadje blijft rammelen rollen de nieuwtjes er vanzelf uit..

kom op het is komkommertijd, ik heb geen bijrijdpaard en de manegelessen liggen de komende weken stil..

dus de roman die jullie hier beiden schrijven (met plaatjes, altijd goed :):) ) is mijn enige vertier..

* buigt het hoofd onder de armen, lange haren zwieren over tafel, en vanonder het bruine haar, met grijs gesierde wortels, klinkt een hart verscheurend snikken. af en toe kantelt het hoofd zich en schitteren diepblauwe ogen tussen al dat bruin door om te kijken of haar tranen ook enig effect hebben*

:D :D Gewelidg! Hi Elena, heb je er al eens aan gedacht om een roman te gaan schrijven? Volgens mij kun je dat best. De cursieve tekst is erg poëtisch hoor!

Fijn dat alles goed gaat CrazyCactus. Ben benieuwd naar de ervaring a.s. maandag Terpetijn.