quarter omscholen tot polopaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marymary2

Re: quarter omscholen tot polopaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 17:24

Onderstaand mail, heb ik zojuist naar hen gestuurd.

Ik heb het contract gelezen, voor zo ver ik het kan beoordelen, ziet het er goed uit. Ik wil er echter nog door iemand anders naar laten kijken.
Ik wil zondag eerst kijken naar waar ze eventueel zou komen en kijken naar de polosport, voor ik verdere beslissingen neem.
Het blijft voor mij een risico om mijn paard zonder betaling mee te geven. Ik zou graag willen dat jullie haar kopen voor het bedrag, waar ze nu te koop voor staat en jullie een terugkoop garantie hebben, voor het geval ze niet geschikt is voor de polosport. Hoe staan jullie hier tegenover?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:26

Contract of niet, geloof jij nou echt dat iemand gratis en voor niets jouw paard gaat trainen? Dat kán toch helemaal niet? Die man is toch geen filantroop?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:30

Ik vind het raar dat je in je advertentie hebt gezet dat ze alleen naar goed tehuis mag, terwijl je haar nu door een ander gaat laten verkopen. Of ga jij je er dan mee bemoeien :=

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:39

Twee dingen:

1) Zoals al eerder gezegd vind ik de polosport niet passen bij het karakter van je merrie zoals je haar zelf in je advertentie beschrijft. In hoeverre wil je nog steeds dat ze naar een zo goed mogelijk (= bij haar passend) tehuis gaat of heb je dat nu losgelaten?
Polosport betekent op verschillende locaties wedstrijden, drukte, verandering ....

2) Je wilt nu een terugkoopgarantie geven? Dan mag je dat wel heel duidelijk gaan omschrijven (welk bedrag, in welke conditie, wie stelt terugkoopwaarde vast, hoe lang geldt dat, verborgen gebreken als je haar terugkoopt etc).

Eerlijk gezegd begrijp ik toch niet goed waarom je perse aan dit voorstel wilt vasthouden, kun je dat nog wat nader uitleggen? Want je hebt hier toch wel heel veel problemen en risico's gehoord, zowel financieel voor jezelf als voor het welzijn van je paard ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:40

Voor welk bedrag willen ze haar gaan verkopen? Heb je dat ook in een contract staan?
Want je vp is nu bijna 4000 euro. Dat ga je er van hem niet voor krijgen hoor :n

hij moet haar nog 2 maanden trainen a 1000 euro ong. En dan wil hij er wss ook zelf nog filnk aan verdienen.
Ik zou dus iig een min. verkoop prijs (die jij gaat krijgen) afspreken. Want dadelijk zegt hij over 2 maanden dat jij er maar 1000 euro van krijgt. En ben je niet akkoord kun je wss de trainings kosten terug betalen..

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:53

Als de polotrainer niet de vraagprijs wilt betalen voor het paard, dan is het heel simpel: hij vind het paard het niet waard, en heeft onvoldoende vertrouwen het paard met winst te kunnen verkopen. En daar wil je je paard dus al helemaal niet zonder betaling aan meegeven.

De kans op oplichting is echt groot.... daarnaast sluit ik me er ook bij aan dat polo geen sport is voor angstige paarden, het vraagt juist dappere paarden die nog doorgaan en bestuurbaar zijn als hun ruiter half op de kop naast hun hangt.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:04

Ben benieuwd of er straks een topix komt waarin staat dat dit fout is gegaan. Vind het maar een raar verhaal en een rare constructie.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:46

Ik heb nul ervaring met contracten. Ik ben wel benieuwd hoe het zondag gaat verlopen. Laat zeker iets weten, ik vind het interessant om te volgen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:49

Hun site gaat meer over vakanties (en georganiseerde feestjes) die ze aanbieden, dan over een echte polo stal.

Dit staat zowel op hun site als FB:
Citaat:
Palo Alto Polo is looking at an exciting new opportunity to look into the possibility of using quarter horses for polo. In the United States has already been established a strong relationship between the polo association and the quarter horse association ( see this video with the famous Sunny Hale: http://vimeo.com/46196751 ). We see the cooperation between the (Dutch) polo society and the QH society as something very fruitful for the future.

Ze willen gaan kijken oh QH geschikt zullen zijn en of ze evt te verkopen zullen zijn als polopaard; niet dat ze al veel verkocht worden als polopaard.

Ook zijn ze niet een bekende verkoper van polopaarden maar geven ze mensen (vakantiegasten) gelegenheid om een dagje te "trainen" op polopaarden.
Zelf trainen ze niet fulltime paarden. (in Argentinië)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:56

Als TS echt een goed waterdicht kontrakt wil hebben, zal er een jurist naar moeten kijken, liefst eentje die ervaring heeft in de paardenbusiness.

Maar risico blijft er omdat het om handel in een levend wezen gaat, dus onvoorspelbaar en met het risico dat daar iets mee gebeurt waarin het kontrakt net niet voorziet.
Lastig aspect is ook de waardebepaling van het paard, zowel nu als tijdens de training als daarna.
Ook eigendom en aansprakelijkheid zijn in zo'n constructie moeilijke juridische onderwerpen, die als je dat niet goed regelt voor erg veel problemen kunnen zorgen.

Denk maar eens aan de vraag 'wie is straks eigenaar'? De trainer, omdat hij een koopprijs heeft betaald?
Of heeft hij eigenlijk het paard in bruikleen om te trainen en blijft TS eigenaar?
Hoe wordt de aansprakelijkheid geregeld, zowel van het paard zelf (ziekte, dood) als door het paard veroorzaakte schade aan derden (mensen, zaken, andere paarden)?

Kortom, aan zoiets kun je beter niet beginnen als je er niet zelf veel verstand van hebt of iemand kunt inhuren die dit voor je regelt. :n
Als je dit toch wilt doen en er een goed gevoel bij hebt, dan moet je jezelf heel goed informeren.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:36

Jannepauli schreef:
Er is maar één simpel antwoord: niet aan beginnen.

Mee eens! Het is zo raar en wat een rare manier/ idee, het stinkt aan alle kanten.

En ik vind TS niet echt eerlijk naar haar paard toe en meer overkomen dat ze het graag snel kwijt wil.

Ze is al 9 jaar en qua karakter niet geschikt lees ik hier. Ze gaat het zwaar krijgen en is vroegtijdig rijp voor de slacht, het is een keiharde sport/ business in de polopaarden.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:01

In zou het niet doen TS. Stel ze nemen jouw paard mee naar het buitenland. Contract of niet. Ik garandeer jou dan zie jij haar nooit weer. Ik spreek uit helaas eigen ervaring. En geen nederlands rechtssysteem dat jou kan helpen, of het gaat je geld kosten met nul resultaat. Dat moet je toch niet willen. Daarnaast dat Het-gaat-jou-geen-trainingkosten-stalgeld-kosten-verhaal, nou daar zou ik maar niet in geloven. Soortgelijk verhaal van een kennis die zo een constructie bedacht voor een van haar paarden met een gangenpaardentrainer. Resumee het liep mis, paard compleet verkloot naar haar terug en zij!? Zij mag nu volgens nl rechtssysteem alsnog stalling en trainingkosten dragen. Dus bezint eer gij begint. Sterkte.

marymary2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 20:22

Dit onderstaande net gemaild.

Ik zie ervan af. Het is allemaal te onzeker. Ik wil graag weten bij wie ze terecht komt. En eigenlijk geen onnodige verhuizingen met haar doen. Het is een gevoelig paard en wil haar dit niet aan doen. Ik wens jullie heel veel succes met jullie project.

marymary2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 20:25

simodi schreef:
Twee dingen:

1) Zoals al eerder gezegd vind ik de polosport niet passen bij het karakter van je merrie zoals je haar zelf in je advertentie beschrijft. In hoeverre wil je nog steeds dat ze naar een zo goed mogelijk (= bij haar passend) tehuis gaat of heb je dat nu losgelaten?
Polosport betekent op verschillende locaties wedstrijden, drukte, verandering ....

2) Je wilt nu een terugkoopgarantie geven? Dan mag je dat wel heel duidelijk gaan omschrijven (welk bedrag, in welke conditie, wie stelt terugkoopwaarde vast, hoe lang geldt dat, verborgen gebreken als je haar terugkoopt etc).

Eerlijk gezegd begrijp ik toch niet goed waarom je perse aan dit voorstel wilt vasthouden, kun je dat nog wat nader uitleggen? Want je hebt hier toch wel heel veel problemen en risico's gehoord, zowel financieel voor jezelf als voor het welzijn van je paard ...

Ik heb nooit gezegd dat ik me vasthoud aan dit voorstel. Ik was aan het uitzoeken of het mogelijk wat voor mijn paard zou zijn.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:25

marymary2 schreef:

Ik zie ervan af. Het is allemaal te onzeker. Ik wil graag weten bij wie ze terecht komt. En eigenlijk geen onnodige verhuizingen met haar doen. Het is een gevoelig paard en wil haar dit niet aan doen. Ik wens jullie heel veel succes met jullie project.

Ik denk dat je je paard hier heel veel plezier mee doet :j

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:29

marymary2 schreef:

Je hebt imo de goede keuze gemaakt hiermee :)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:30

marymary2 schreef:
simodi schreef:
Twee dingen:

Ik heb nooit gezegd dat ik me vasthoud aan dit voorstel. Ik was aan het uitzoeken of het mogelijk wat voor mijn paard zou zijn.

Ok! Ik heb je nog een pb gestuurd. ;)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:31

Ik denk ook dat je een goede keus hebt gemaakt :j

Hopelijk ga je, via de normale weg, snel een super plek voor je paard vinden :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:31

marymary2 schreef:

Beste beslissing die je kon maken. Ik wens je succes met het verkopen van je paard.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:44

Super keuze meid. En nu op zoek naar een geschikt nieuw huisje voor je paard.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:45

heel verstandig, al ben ik nu wel erg nieuwsgierig of ze de koopovereenkomst zouden hebben overwogen...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:45

+:)+ Top, goeie beslissing!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:46

Goede keuze!
Ik had echt gedacht dat je erin zou tuimelen! Echt een verstandige keuze.

marymary2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 20:46

Ondanks dat er natuurlijk risico's aanzitten en het mogelijk niet iets voor mijn paard is. Heb ik nog steeds het idee dat deze mensen geen oplichters zijn. Als ik zondag ga kijken, laat ik jullie weten wat ik verder vindt van de sport.
Dit was hun antwoord op mijn mail:

Beste Mary, dank voor je reactie. Wij begrijpen je reactie helemaal. Geen enkel probleem en we willen je graag bedanken voor al je inspanningen. Je bent nog steeds uitgenodigd aanstaande zondag.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:48

Als die uitnodiging nog steeds staat zou ik daar zeker gebruik van maken. Je zou zomaar er een vriendschap aan over kunnen houden.