. Het kan ook op een andere manier, maar daar gaat vaak wat meer tijd in zitten en mensen willen dat er vaak niet in steken. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Het kan ook op een andere manier, maar daar gaat vaak wat meer tijd in zitten en mensen willen dat er vaak niet in steken.
hyppolyte schreef:Vind het bij hem veel teveel show en vind zijn manier van doen niet eerlijk tegenover de paarden, ieder zijn eigen manier, maar het is gewoon niet mijn manier. Ik vind het absoluut een prestatie hoor, wat die man uit kan zitten, ik doe het hem absoluut niet na, maar een paard met een trauma geef je op die manier geen vertrouwen en dat is nou net waar het bij dat soort paarden om draait. Jonge paarden geef je op die manier ook geen vertrouwen trouwens, maar dat terzijde. Zoals gezegd lijkt dat me bij dit paard geen verstandige optie. Het kan ook op een andere manier, maar daar gaat vaak wat meer tijd in zitten en mensen willen dat er vaak niet in steken.
, het is een zeer karaktervol paardje en we hebben hem keurig terug gekregen zadelmak en licht door gereden. Pas toen de mede eigenaresse en ik er op gereden hadden kregen we m mee. Maar nog geen dag problemen mee gehad, staat stil met opstappen. Longeren niet nodig. Gewoon meteen er op 
De ene methode pas wel bij de een en niet bij de ander.
gomir schreef:Ben je weleens bij Gert thuis geweest Hyppolyte? Beeld dat je op de zadelmak maak-shows krijgt is namelijk verre van representatief. Een paard als dit zal hij ook nooit in zo'n show rijden
Liin schreef:Heb je al eens nagekeken of ze een tumor in haar hoofd kan hebben?
Mijn vriendin en ik hebben je verhaal gelezen en we denken dan aan 2 paarden die we kennen. 1 is gestorven aan een hersentumor, dit verklaarde achteraf haar onvoorspelbare reacties (die ze maar af en toe had en op het eind ook een paar jaar niet). De ander is mentaal gestoord, door mishandeling, trauma en verkeerde opvoeding(zonder andere paarden).
Je verhaal trekt ons erg aan omdat wij denken dat een paard altijd een goede reden heeft om bepaald gedrag te vertonen. Daarom vinden we het ook heel fijn om te lezen dat je er wat aan wilt doen! We hopen dat je wat aan onze tips hebt. Hopelijk gaat alles weer terug naar normaal!
p.s. Welk paard uit je profiel gaat het over?
.