Die kan echt niet tegen een scherp bit...
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
onkeltje schreef:Citaat:En omdat je er heel moeilijk met je benen aan kunt (wat we overigens wel aan het doen zijn beetje bij beetje) is het moeilijk om haar de hulpen te geven.
Ik kan 'ontspannen' met haar rijden, maar zodra je je been eraan legt lijkt het een soort paniek.
Zelfde met doorzitten.. zodra je een stukje wilt doorzitten dan raakt ze ook in paniek.
michelle___ schreef:Als ik een Myler bij mijn paard in doet, gaat ze op d'r rug liggen hoor.
onkeltje schreef:Bedankt weer voor het commentaar
In die 2 jaar slof heb ik wel degelijk een instructrice gehad.
Zij heeft er zelfs een maand op gereden om er wat knoppen op te krijgen zodat ik ook wat meer been kon gaan geven.
En zodat mijn zit rechter kon zijn, omdat Elbrichje helemaal naar binnen viel en ik dat niet recht kon krijgen.
Het heeft veel gedaan maar ook zei zegt... "je hebt echt een heel moeilijk paardje"...
Zoals ik al zei, geen 1 paard is hetzelfde en reageert hetzelfde.Slof is misschien niet ideaal.. maar op den duur gaat ze wel naar beneden en meer ontspannen.
Maar jullie gaan wel allemaal van 1 momentopname af zeg... tjonge...
Zo beter dan??
Ow... me foto is te groot... kan hem niet plaatsen
Er moet ook nog een ding beseft worden, niet iedereen heeft een sok met geld thuis liggen om met regelmaat te lessen.
Ik werk 50 uur in de week om mijn paardje te kunnen onderhouden en daar ben ik al heel erg blij mee.
Dus nee, wekelijks lessen zit er voor mij niet in.
We gaan nog steeds in een stijgende lijn... jullie moesten eens weten... dus helemaal opnieuw beginnen vind ik dan ook een beetje te ver gaan en lichtelijk overdreven.
Vind het prima om commentaar te krijgen maar heb wel mijn bericht geplaatst omdat ik tips en informatie wou over bitten en niet dat mijn complete rijstijl afgekeurd zou worden.
Ieder paard, iedere ruiter en elke combinatie heeft een andere manier van aanpak, niet alles en iedereen over 1 kam scheren a.u.b.
En er staat ook duidelijk in mijn verhaal dat mijn paard er bijna een jaar uit heeft gelegen met een flinke beenblessure (door prikkeldraad heen gesprongen).
Dus nee, ik rij geen 2 jaar met een slof!
Maar veel tips ga ik wel wat mee doen, ga haar zaterdag eerst eens goed longeren... en dan ZONDER slof of met mijn tiedeman erop.
Kijken hoe ze daar op reageert.
Vrijdag ga ik langs de ruitersportzaak, toch informatie op doen over verschillende bitten.
Bedankt allemaal....
Giolli schreef:michelle___ schreef:Als ik een Myler bij mijn paard in doet, gaat ze op d'r rug liggen hoor.
Myler bitten staan vooral bekend om de onafhankelijke zijdelingse inwerking waardoor de hulpen onafhankelijk worden doorgegeven en de vriendelijkheid van de hand wordt vergroot...
Kenmerken van het Myler Bit
Tongvrijheid / naar voren gebogen mondstuk
Koperen inlegstrips voor speekselaanmaak
Kantelend mondstuk zonder te knellen
Onafhankelijke zijdelingse draaibaarheid
onkeltje schreef:Zoals ook al eerder aangegeven, ik werk 50 uur in de week.
En ik heb daarnaast ook een huishouden.
Dus meer dan 4 a 5 x in de week zit er niet in.
En een bijrijder doe ik niet zomaar, ik heb er jaren over gedaan om het vertrouwen zo te krijgen zoals het nu is... en dat wil ik niet zomaar naar de 'donder' helpen.Jullie zullen wel begrijpen wat ik bedoel.
Ze heeft een nieuw zadel, vorige zadel was te klein voor mij waardoor ik op de lepel zat zeg maar, dus drukplekken op haar rug veroorzaakte.
Nu nieuw zadel en daarna zijn we weer vooruit gegaan.
Zal op stal eens naar dr rug laten kijken. maar ik weet hoe ze toen reageerde op pijn in de rug, en zo reageert ze nu absoluut niet niet.
Dank je wel Cowgirl!
FriesWytske schreef:Myler is wel het scherpste bit wat je kunt hebben.
@ TS Zoals de anderen ook al zeggen kijk naar jezelf. Jouw manier van rijden maakt hoe je paard is.