Vudress schreef:Grappig hoe alle alternatievelingen vanuit hun eigen ervaring reageren en vooral druk zijn met labeltjes plakken die ze zelf eens meegemaakt hebben.
Als je zeker wilt weten dat hij niets mankeert moet je hem gewoon een zware pijnstiller voeren. Als dan je problemen grotendeels opgelost zijn, of plotseling heel hard verbeteren, weet je dat hij last van zijn lijf heeft. Veel effectiever dan lukraak allerlei vage dingen te gaan onderzoeken. Zo te lezen is hij al door de complete medische molen gehaald.
(Sommige paarden zijn gewoon niet te rijden of slecht te bewerken. Daar hoeft geen oorzaak achter liggen.)
Indd dat zou ik ook eens proberen! Heb ik ook als advies gekregen als ik mijn paard met soortgelijke problemen naar de kliniek had gebracht. Dit moest ik een 2 tal weken geven. Want ze had geen pijn, maar moest zich wel durven ontspannen. En door de pijnstilling zou ze de negatieve spiraal doorbreken.
Helaas heb ik de 2 weken niet kunnen doorgeven want ze heeft een peesblessure door een trauma opgelopen. Dus kan je niet vertellen indien dat het geholpen heeft. Maar is wel het proberen waard! Indien ze weer wat in het werk zit dan begin ik ook terug aan mijn 2 weken onder pijnstilling rustig trainen.
Natuurlijk kan je ook niet alle adviezen die gegeven worden uitproberen, de 1 zegt die fysio, de ander die chiropracter, handoplegging, accupunctuur, enzovoort enzovoort.... De ene ruiter zegt je moet het zo aanpakken en de andere zegt het zo. En om eerlijk te zijn vond ik de manier waarmee ik zelf mijn gevoel heb gevolgt.
Kijk wat jou en je paard het beste ligt. En zet deze door.