Wat scheef maakt nu nog niet zo veel uit, dat komt wel weer, je hebt nu een goed begin en je pony vind het zo te horen ook leuk om te doen.
Ga zo door zou ik zeggen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
tanjaatjuhh schreef:Hoe zit je er zelf op? Constant inhouden en wordt je er zelf ook nerveus van?
Dat kan namelijk ook het probleem zijn.
Wat ik vaak doe. Zeg niet dat het bij elk paard helpt maar bij de mijne wel. Ik ga erop zitten laat teugel wat langer en laat hem gewoon uitrazen , zorg dat de bak leeg is laat hem zelf alles even bepalen. Als het mag is het vanzelf niet meer leuk. En als hij dan terug wil spoor ik hem 1 x juist even wat aan.
Wat mijn mening is dat veel mensen er dan juist in gekrompen op gaan zitten van ho ho paardje , veel spanning van voren. En maar trekken en dat moet je juist niet doen.
Heb het alleen niet gezien. Kan iemand je niet een keer filmen? Dan kunnen mensen je beter helpen.
)

Carmy81 schreef:Vergeet niet het ''ophouding - los - ophouding los'' verhaal..... Je zou nooit een constante heftige druk in je schouder moeten hebben wat een slijmbeurs ontsteking kan veroorzaken. Dat is een teken dat je echt teveel ECHT vasthoudt. Ik weet het, het is echt moeilijk !! Maar oh zooo belangrijk, want nu gaat ze zich steeds sterker maken en spieren ontwikkelen op plaatsen die je juist niet wilt. Qua kracht ga je het niet winnen. Dus vast - los - vast - los tot in den treure, totdat pony lief begrijpt dat trekken geen zin heeft.
Het zal best frustrerend voor je zijn dat ik dit nu herhaal, sorry daarvoor....