Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lies1994 schreef:Noooohhh jullie gaan snel!
Jaaa nicky is inda houseonwijs goed van je dat je een galopje hebt gedaan met buitenrijden. En super dat je hebt gesprongen.
Hier mijn eerste update in dit topic![]()
Heb net in een onwijs enge dikke lange regenbui gereden.wel binnenbak hoor,maar rochelle werd erg nerveus en zag onverklaarbare bakkabouters. Het ging wel ontspannen. Ze liep weer netjes (tot ze dan zo'n leuk kaboutertje zag). Galop niet kunnen doen,de bak was glad omdat er vanochtend gesproeid was en alles in de bodem trok (we hebben tapijtsnippers met daar onder gewoon grond,dus vallen daarop is geen pretje). Maar dat gaat de laatste weken hartstikke goed. De zenuwen zijn verder weg behalve vandaag dan omdat het zo hard regende en de hoefsmid was bezig,dus dat waren iets te veel geluiden soms voor rochelle om te verwerken en dan neemt ze een loopje.dus dan word ik wel nerveus.
Iemand tips daarvoor?
Irisjeeeeh schreef:Hallo iedereen , mijn naam heb je in dit topic nog niet voorbij zien komen , maar hier ben ik dan , ik meld me ook .
Ik rij 1x per week op de manege , ik zou vaker willen gaan maar dat gaat niet . Nu is mijn probleem dat elke week als ik op de manege aankom ik doodga van de zenuwen , en als ik mijn paard moet gaan zadelen dat dus amper durf. Eenmaal op het paard ebben de zenuwen weg en na het rijden ben ik weer helemaal relaxt. Maar het zadelen is dus een hel voor mij , en de paarden voelen dat ik bang ben en maken daar zeker gebruik van , hoofd in de lucht , rondjes draaien , het is wekelijkse kost. Iemand enig idee hoe ik hier vanaf kom ? Alvast bedankt
Safiera schreef:Jij hebt een binnenbak dus, en nu wil ik er ook een![]()
Mijn les uiteindelijk afgezegd omdat in onze bak na een dag aaneengesloten regen alleen stap en misschien een lange zijde draf mogelijk was. We hadden meer een zwembad dan een bak
Niet handig voor een proefles, maar sowieso niet: Ik moet (als ik durf) kunnen draven, anders raken we de spanning ook niet kwijt. Én mijn pony losrijden is erg moeilijk als je geen galopje kunt maken. Daar wordt hij altijd nét even fijner van