Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Evelijn schreef:Wie filmt je hier?
Ik ben het met Tendance eens dat paard hier veel meer over de rug moet en nu erg tegen de hand is.
xTitanic schreef:Ik ga toch voor het tekenen gaan want daar ligt mijn passie echt heel hard en voel ik mij goed in. Ik krijg veel mailtjes die interesse tonen, dus waarom dan niet iets waar ik me goed in voel ipv iets anders.
En vind jij persoonlijk de tekeningen 20 waard?
xTitanic schreef:Evelijn schreef:Wie filmt je hier?
Ik ben het met Tendance eens dat paard hier veel meer over de rug moet en nu erg tegen de hand is.
Een vriendin van me,
En dat is juist waar het hele topic over gaat, toch?(over niet over de rug lopen en nagefelijk zijn) Of bedoel je ook dat ik totaal niet mag springen voor mijn dressuurbasis echt 'top' is
xTitanic schreef:Evelijn schreef:Wie filmt je hier?
Een vriendin van me,
En dat is juist waar het hele topic over gaat, toch?(over niet over de rug lopen en nagefelijk zijn) Of bedoel je ook dat ik totaal niet mag springen voor mijn dressuurbasis echt 'top' is
Tendance schreef:xTitanic schreef:Ik ga toch voor het tekenen gaan want daar ligt mijn passie echt heel hard en voel ik mij goed in. Ik krijg veel mailtjes die interesse tonen, dus waarom dan niet iets waar ik me goed in voel ipv iets anders.
En vind jij persoonlijk de tekeningen 20 waard?
Je bent 15 buiten je school om heb je je paard, dan kun je toch en tekenen en een vast baantje nemen. Dat heet stabiliteit in je leven en een cv opbouwen.
Citaat:Je dressuur hoeft niet top te zijn, maar het ruggebruik van je paard en jouw rijden moeten beter zijn voordat het voor je paard fijn is om te springen.
Zoals een pagina terug wordt gezegd, je drijft met je bovenlichaam, geeft hem weinig ruimte, komt te vroeg en niet zacht genoeg terug in het zadel. Dat is voor je paard echt niet lekker.
Je begon heel mooi met dit topic, en ik snap dat het moeilijk is kritiek te verwerken, maar het zou je sieren als je er vervolgens anders mee omging.

Tendance schreef:Wil je het nou gewoon niet horen? Ik heb het over een krantenwijkje of iets dergelijks, dat heeft niets met stage te maken. Kost amper tijd.
xTitanic schreef:Tendance schreef:Wil je het nou gewoon niet horen? Ik heb het over een krantenwijkje of iets dergelijks, dat heeft niets met stage te maken. Kost amper tijd.
En wat is in godsnaam een krantenwijkje?![]()
En ik zeg maar dat ik een stage doe op school om te weten hoe het voelt om eens te werken en de kans krijgt of je het fijn vind of niet. Dit heeft helemaal niets te maken met het geen wat jij dan voor stelt, achja
aerdenhout1 schreef:Die stage plekken worden niet betaald meisje! De tekeningen die je hier in het topic laat zien zijn al beter dan die in je profiel, alleen zijn er zo veel die verschrikkelijk goed kunnen tekenen hier op bokt, dat ik vrees dat die 20 euro wel erg duur is.
Maar goed, niet geschoten altijd mis natuurlijk.
Realiseer je wel dat goed teken materiaal ook behoorlijk duur is.
Tendance schreef:Ja hier ook, maar dat brengt toch iemand?
Maar goed wat vind je zelf van het filmpje?
Afleren die onzin. 
F_Orumster schreef:Je ziet zelf verbeterpunten, dat is heel goed.
We zitten je niet te pesten met ''les les les'', het is gewoon niet te doen om jezelf dit te verbeteren, want je weet niet waar en hoe en je mist de ervaring om je paard aan te voelen (en dat is normaal dat je dat niet voelt, je hebt het immers nog nooit geleerd. Geen aanval, iedereen moet dit leren.
Maar les is daarin gewoon echt belangrijk.
Wij kunnen je niet echt aanwijzingen geven hier in een topic adh van foto's en een filmpje. We zien namelijk jouw paard niet reageren en jou niet rijden.
Om bij de post te werken moet je 15 zijn, maar krantenwijk mag al wel. Zoek een grote krant uit, die verdienen beter. Op de websites kun je vast wel online solliciteren.
Bino_Pino schreef:Klopt het dat je op Becca stables staat met je paardje?
Mag ik vragen van wie je dan les krijgt (mag in pb hoor!)?
dat je eens een klein sprongetjes maakt tussendoor, als afwisseling is nu geen drama. Maar best dan ook echt max 50cm en met iemand erbij die je kan helpen kijken naar je houding? Heb je geen vriendin met wat meer ervaring ofzo die je soms kan helpen?
Ik zou vooral cavaletti doen met je paardje, dat is ook een oefening die je voor dressuur goed kan helpen. Moet je uiteraard ook wel opletten dat je hem daarbij niet gaat storen.
Ik heb sinds vorig jaar (denk ik) een nieuwe lesgeefster en daar ben ik echt supercontent mee! Ik heb ook niet heel regelmatig les (ivm kunnen afspreken met eigenaresse én lesgeefster + in winter geen echt geschikte piste), maar het heeft mij wel al heel wat vooruit geholpen!
Ik rijd zelf ook een paard van iemand anders bij, en niet alleen de eigenaresse heeft daar baat bij! Ook voor mij is het goed: ik kan veel met dat paard doen (ook wedstrijdjes) en ervan leren, zonder dat ik veel moet betalen voor een eigen paard. Dus voor mij is dat zeker ook een groot voordeel, als je wat zoekt kan je mss ook wel zo iemand vinden!
Zie dat jij in Lokeren woont? Ik in Zeveneken (deelgemeente van Lochristi). Zogoed als in Lokeren.
capopjekop schreef:Ik lees steeds dat je niet kunt gaan lessen vanwege het geld. Is er geen ponyclub bij jou in de buurt? Ik betaalde vroeger iets van 150 euro (dat pakket laten schieten en je bent er al bijna) en kon dan 2x per week dressuurles nemen en 1x springles (die moest je wel los bij betalen overigens). De instructeurs waren goed, ik heb er veel geleerd samen met mijn pony.
Daar lopen ze ook in groep en kan je instructrice eigenlijk nooit echt met jou bezig zijn. Die 150 euro dan liever aan goéde privélessen
F_Orumster schreef:In-uitjes zijn lastig, die zou ik bewaren voor als het allemaal wat beter gaat. Ze zijn leerzaam, maar lastig(er) voor zowel jou als paard. Hij moet precies uitkomen, en daar moet jij hem bij helpen. Als jij hem niet helpt is het voor hem moeilijk om goed uit te komen. Ik zou dat pas doen als het beter gaat.
(Ik vind inuitjes ook lastig).