smeetjoew schreef:Ik snap niet dat je de oorzaak steeds in de mond zoekt? Dat wat je in je hand krijgt cq. die mondproblemen zijn het GEVOLG van iets anders. Wat dat dan is, kan bijv. een vreselijk liggend zadel zijn, ontzettende scheefheid, slechte manier van rijden of medische klachten (rugklachten zoals kissing spines, ataxie, artrose, oid?)?
Als ze bij de tandarts is geweest en diverse soorten bitten bieden geen uitkomst, ligt het probleem overduidelijk niet in de mond...
Rugklachten zijn het niet (in zoverre, ik heb me ingelezen en er zijn verder geen enkele symptomen die daar op wijzen)
Zadel, is nagekeken maar is wel iets om nog eens te laten doen
slechte manier van rijden? eeuhm, ik ben inderdaad geen top ruiter, ik heb zelf lichamelijke klachten en kan mezelf daardoor behoorlijk vastzetten, ik ga ook niet meer rijden op de dagen dat ik een slechte dag heb, want dat maakt het er echt niet beter op.
diverse soorten bitten: 2 jaar geleden voor het laatst met een RVS bit gereden, daarna een periode met tonglepel (nee, dat ga ik niet meer doen!) en verder met een dubbel gebroken koperen watertrens.
dus het aantal biten valt erg mee, ik ga weer een RVS trens proberen, een iets dikker bitje en kijken hoe dat gaat.
daarnaast is haar mond wel degelijk een deel van het probleem, toen ze net bij ons op stal kwam (was ze nog niet van mij) kon je nog niet naar haar mond wijzen of ze ging al helemaal in de stress, en dat is gelukkig niet meer aan de orde
ik blijf nog een tijdje op de weg die ik nu ben ingeslagen, ze heeft nu 2 weken vrij gehad, ik ga haar deze week weer heel rustig aan oppakken wat betreft grondwerk...
daarna komt het rijden
mocht het zo zijn dat het niet veranderd dan zal ik verder onderzoek laten doen