Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

prugelpiet schreef:Het spijt me voor de boze antwoorden maar ik begrijp het allemaal niet zo goed meer?
Ik weet nika van een meisje uit groep 4?? Daar hebben we het ook nooit over gehad doxlover!?
Laatdatrijden dan maarziettenmaar omdat we niet zeker weten of ze blijft ze word misschien verkocht wouden we haar graag wat leren zodat ze het beterkon.
Is een deken nodig eingelijk

prugelpiet schreef:kunnen wij rustig verder met lange lijnen dan?
rustig opbouwen enzo?
want het sturen gaat goed alleen galop vind ze lastig bergijpt ze waarschijnlijk nog niet helemaal gewoon op oefenen
prugelpiet schreef:vandaag ging niet heel goed omdat wij drie weken niet konden komen (wij waren week op schoolreis als wij konden konden hun niet als hun konden konden wij niet)
maar ze deed vandaag nogal moeilijk steeds wegrennen uiteindelijk toch de oorzaak gevonden
een soort bovenkantje van een pennendop? zat in haar hoef met vastgekoekte mest.
dit drukte erg op de straal en deed haar pijn . vandaar dat ze waarschijnlijk zo vervelend deed:)
Laura_x_ schreef:prugelpiet schreef:vandaag ging niet heel goed omdat wij drie weken niet konden komen (wij waren week op schoolreis als wij konden konden hun niet als hun konden konden wij niet)
maar ze deed vandaag nogal moeilijk steeds wegrennen uiteindelijk toch de oorzaak gevonden
een soort bovenkantje van een pennendop? zat in haar hoef met vastgekoekte mest.
dit drukte erg op de straal en deed haar pijn . vandaar dat ze waarschijnlijk zo vervelend deed:)
Heb je weer wat geleerd: voor het werken de hoeven uitkrabben![]()
Ik zou aan de eigenaar voorleggen of jullie geen hulp kunnen krijgen van iemand. Een pony heeft regelmaat nodig. Een pony die wordt ingereden moet je regelmatig 'bijhouden'. Dan kun je niet zeggen: 'Ik ga 3 weken niet, daarna 3 dagen flink trainen, dan weer een week niet enzovoorts.. (zo denk ik erover).
En ik had al eerder een bericht geplaatst, en ik vind het raar dat jullie daar niks mee konden. Een pony die bokt/steigert enzovoorts doet dat echt niet zomaar. Dan is er wat mis. Paarden klieren niet
Laura_x_ schreef:Geen hoevenkrabber, hoe krabt de eigenaar dan de hoeven uit? Beetje apart .. Dat is toch een standaard iets wat je moet hebben? (vind ik).
Zoek op Marktplaats, rommelmarkten, dan heb je een hoevenkrabber voor een paar euro.
Laura_x_ schreef:Daar zit al een oefenpunt. Je kunt niet verwachten dat je pony binnen een paar dagen perfect kan lopen met een bitloos hoofdstelletje. Daar gaan weken (al niet maanden) tijd in zitten. Dat is het mooie aan paarden, je bent nooit uitgeleerd en hebt altijd wel punten om te oefenen