Sinds een paar weken bokken steigeren.. normaal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 15:37

Het spijt me voor de boze antwoorden maar ik begrijp het allemaal niet zo goed meer?
Ik weet nika van een meisje uit groep 4?? Daar hebben we het ook nooit over gehad doxlover!?

Laatdatrijden dan maarziettenmaar omdat we niet zeker weten of ze blijft ze word misschien verkocht wouden we haar graag wat leren zodat ze het beterkon.

Is een deken nodig eingelijk
Laatst bijgewerkt door prugelpiet op 28-05-12 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Bumblehorse

Re: Sinds een paar weken bokken steigeren.. normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 15:43

nee hoor. Zeker nu niet :D
Als ze erg last heeft van vliegjes kan je misschien een vliegenkapje opdoen.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 15:44

Bumblehorse schreef:
nee hoor. Zeker nu niet :D
Als ze erg last heeft van vliegjes kan je misschien een vliegenkapje opdoen.

Ook niet in de winter?? Want z heeft geen stal

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 15:51

Toch een schuilstal hoop ik? Want dat is normaal wel verplicht.
Normaal hoef je in de winter ook geen deken op te doen behalve als je ze gaat scheren ofzo en echt intensief ermee gaat werken, maar ik las dat jullie maar 1x per week ernaar toe gaan dus dan hoeft dat ook niet :D

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:17

prugelpiet schreef:
Het spijt me voor de boze antwoorden maar ik begrijp het allemaal niet zo goed meer?
Ik weet nika van een meisje uit groep 4?? Daar hebben we het ook nooit over gehad doxlover!?

Laatdatrijden dan maarziettenmaar omdat we niet zeker weten of ze blijft ze word misschien verkocht wouden we haar graag wat leren zodat ze het beterkon.

Is een deken nodig eingelijk

Doe maar weer hoor allemaal mijn schuld !!! We hebben het daar wel over gehad ?!!?!?!?!?!?!!?!?!?!?!

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:49

He meisjes Geen ruzie maken he ;)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 21:09

Is al weer opgelost
zijn de nodige discussies in vriendschap toch??

Maar ze heeft normaal een kippenschuurtje zitten geen kippen meer in hoor maar nu is dat stuk afgezet zodat er gras groeit dus nu heeft ze alleen bomen

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 21:16

zolang ze beschutting heeft is het goed :)

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 08:15

We gaan vandaag weer heen we zeggen dan hoe het gaat :)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 08:44

kunnen wij rustig verder met lange lijnen dan?
rustig opbouwen enzo?
want het sturen gaat goed alleen galop vind ze lastig bergijpt ze waarschijnlijk nog niet helemaal gewoon op oefenen

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 09:31

Met lange lijnen verder gaan moet prima kunnen :j

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 09:36

prugelpiet schreef:
kunnen wij rustig verder met lange lijnen dan?
rustig opbouwen enzo?
want het sturen gaat goed alleen galop vind ze lastig bergijpt ze waarschijnlijk nog niet helemaal gewoon op oefenen

bedank dat rustig ook echt rustig is dus heb geduld. Als je bedenkt dat je maar één keer per week gaat dat ben je na 3 maanden nog maar 12 (3x4x1=12) dagen bezig; in feite dus nog geen twee weken.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 17:45

vandaag ging niet heel goed omdat wij drie weken niet konden komen (wij waren week op schoolreis als wij konden konden hun niet als hun konden konden wij niet)
maar ze deed vandaag nogal moeilijk steeds wegrennen uiteindelijk toch de oorzaak gevonden
een soort bovenkantje van een pennendop? zat in haar hoef met vastgekoekte mest.
dit drukte erg op de straal en deed haar pijn . vandaar dat ze waarschijnlijk zo vervelend deed:)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:58

prugelpiet schreef:
vandaag ging niet heel goed omdat wij drie weken niet konden komen (wij waren week op schoolreis als wij konden konden hun niet als hun konden konden wij niet)
maar ze deed vandaag nogal moeilijk steeds wegrennen uiteindelijk toch de oorzaak gevonden
een soort bovenkantje van een pennendop? zat in haar hoef met vastgekoekte mest.
dit drukte erg op de straal en deed haar pijn . vandaar dat ze waarschijnlijk zo vervelend deed:)

Heb je weer wat geleerd: voor het werken de hoeven uitkrabben :j

Ik zou aan de eigenaar voorleggen of jullie geen hulp kunnen krijgen van iemand. Een pony heeft regelmaat nodig. Een pony die wordt ingereden moet je regelmatig 'bijhouden'. Dan kun je niet zeggen: 'Ik ga 3 weken niet, daarna 3 dagen flink trainen, dan weer een week niet enzovoorts.. (zo denk ik erover).

En ik had al eerder een bericht geplaatst, en ik vind het raar dat jullie daar niks mee konden. Een pony die bokt/steigert enzovoorts doet dat echt niet zomaar. Dan is er wat mis. Paarden klieren niet :)

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:00

Laura_x_ schreef:
prugelpiet schreef:

Heb je weer wat geleerd: voor het werken de hoeven uitkrabben :j

Ik zou aan de eigenaar voorleggen of jullie geen hulp kunnen krijgen van iemand. Een pony heeft regelmaat nodig. Een pony die wordt ingereden moet je regelmatig 'bijhouden'. Dan kun je niet zeggen: 'Ik ga 3 weken niet, daarna 3 dagen flink trainen, dan weer een week niet enzovoorts.. (zo denk ik erover).

En ik had al eerder een bericht geplaatst, en ik vind het raar dat jullie daar niks mee konden. Een pony die bokt/steigert enzovoorts doet dat echt niet zomaar. Dan is er wat mis. Paarden klieren niet :)

dankje voor je berichtje (: ja sorry we waren beetje dom bezig om nou juist niet die hoeven krabber erbij te halen :o

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 07:32

ja dat was niet slim nee maar we hadden wel in de hoefjes gekeken maar toen zat het er nog niet / hebben we het niet gezien?
en we hebben niet echt een hoevekrabber want omdat ze schimmel heeft gehad mogen wij onze eigen borstels niet meer meenememen en hun hebben geen hoeven krabber dus doen we het voorzichtig met de manenkam

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 08:19

Geen hoevenkrabber, hoe krabt de eigenaar dan de hoeven uit? Beetje apart .. Dat is toch een standaard iets wat je moet hebben? (vind ik).

Zoek op Marktplaats, rommelmarkten, dan heb je een hoevenkrabber voor een paar euro.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 21:30

Laura_x_ schreef:
Geen hoevenkrabber, hoe krabt de eigenaar dan de hoeven uit? Beetje apart .. Dat is toch een standaard iets wat je moet hebben? (vind ik).

Zoek op Marktplaats, rommelmarkten, dan heb je een hoevenkrabber voor een paar euro.

Eehmm die krabt ze niet uit?! We nemen onze eigen gwn weer mee!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 21:32

Van plan wel een mentuig te gaan aanschaffen als het mag van eigenaren want ze luistert niet meer naar bitloos? Gwn goedkoop mentuigje gaan zoeken en als de tijd rijp is komt er een kar maar dat duurt nog eem poos

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:57

Je hebt na 3 weken eventjes geoefend zonder bit en nu kan ze plots niet meer bitloos???
Zoals al eerder gezegd, rustig aandoen maar wel doorzetten, liefst enkele dagen na elkaar.
Als je telkens een straffer hulpmiddel moet gebruiken als je pony eens niet luistert dan zit je binnen de kortste keren met een stang in haar mond...
Alvast succes met het lange lijnen!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 06:37

Daar zit al een oefenpunt. Je kunt niet verwachten dat je pony binnen een paar dagen perfect kan lopen met een bitloos hoofdstelletje. Daar gaan weken (al niet maanden) tijd in zitten. Dat is het mooie aan paarden, je bent nooit uitgeleerd en hebt altijd wel punten om te oefenen :)

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 06:38

Laura_x_ schreef:
Daar zit al een oefenpunt. Je kunt niet verwachten dat je pony binnen een paar dagen perfect kan lopen met een bitloos hoofdstelletje. Daar gaan weken (al niet maanden) tijd in zitten. Dat is het mooie aan paarden, je bent nooit uitgeleerd en hebt altijd wel punten om te oefenen :)

Het is gewoon een halster en twee halster touwen :=

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 06:44

ze heeft nooit echt geluisterd en omdat we nu toch wat verder willen wouden we toch wel een tuigje want hebben jullie ooit iemand zien mennen met een halster en twee touwen? 8)7

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 07:03

hahaha ja ^.^

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 07:46

Je hebt toch niet perse een tuig nodig om je pony te laten luisteren? Mss dat een goed (bit)loos hoofdstel wel fijn is, want dan heb je minder ruis en zal je pony het beter snappen, maar een tuig heb je niet perse nodig.