Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Desiree"]
[quote="Pipo schreef:[
Dat soort ruiters gaan dan ook bij ADB lessen, die zegt dan Et voila hij doet ut weer. En die ruiters GELOVEN dat ook nog.........
[/quote]
ja, wat verwacht je dan? Dat AdB in 1 enkele les heel de rijstijl van die mensen kan veranderen die ontwikkeld is na jaren? Wees eens effe fair! Hij krijgt bij de meesten een kans om enkel aan te tonen dat het paard wel degelijk beter kan lopen dan de ruiter denkt, als hij het paard maar anders gaat rijden. En die ruiters die bij hem blijven hangen met les nemen, die zullen er verder mee komen. Die krijgen hun paard weer goed en vrolijk.
astridh schreef:Eigenlijk een beetje zonde dat dit topic weer over AdB gaat, ik dacht dat het meeste daar toch al over gezegd is op bokt![]()
Maar gezien bovenstaande reacties wil ik toch even reageren, ik kan me namelijk ook nog een andere reactie van Pipo herinneren naar aanleiding van een clinic die ze bezocht had. Volgens mij vond ze de paarden toen wel degelijk verbeteren gedurende de training bij AdB
Tyrza schreef:Astrid,
wellicht TIJDENS de clinic dat de paarden positief veranderden, maar dat is onder (eenmalige) begeleiding van een bepaalde trainer. Na een dergelijke clinic kan men eea hebben opgestoken, maar het aloude rijden wat men hiervoor deed, kan niet in 1 les geheel veranderd worden...
Pipo"]
Mijn verslagje van de clinic van A d B:
Het nivo was buiten Sjuim om belabberd namelijk.
Toch knapte het tweede paard behoorlijk op, ging duideiljk losser lopen door het lijf, en bolde de rug. Ook liep deze niet meer zo onregelmatig, helemaal perfect was het nog niet, maar het begin was gemaakt.
…….
Hij heeft veel dingen waar ik niet negatief tegenover sta, maar communicatief schort er wel wat aan. Missschien dat het komt, dat het belgische taaltje toch niet zo begrijpelijk is voor ons kaaskoppen.[/i]
[/quote]
[quote="Pipo schreef:Ik denk dat we allemaal wat minder zout op iedere slak moeten leggen, misschien ben ik wel te positief, maar hij verteld hetzelfde als een rien vd schaft en anderen.
Alleen hij is in zo'n uurtje heel zwart-wit, en ik denk dat de reden daarvan is, is dat hij probeert zo duidelijk mogelijk te maken wat de werkelijke problemen zijn. Ik ken meerdere instructuers die je eerst afbranden en dan weer omhoog werken, zodat je echt luistert naar een bepaalde manier, je moet erin geloven wil zoiets werken. En dan denk ik dat er vele wegen naar rome leiden................ook zijn manier wel.
SunnyBoy"]
[quote="Pipo schreef:En brandhout verbeteren is zo moeilijk nog niet..............
Bets schreef:Ja maar dat wil niet zeggen dat het expres gebeurd, zoals ik jou al verteld heb Pipo, was niemand die mij erop gewezen heeft dat ik mijn paard scheef reed, dus heb ik dat niet bewust en expres gedaan, in mijn toekomst zal dit niet meer voorkomen en zal ik proberen me niet voor te doen als : BRANDHOUT zoals jij dat noemt. Maar je weet inmiddels wel beter he?
Aqua8horse"]
Brandhout noemen lijkt mij ook niet helemaal op zijn plaats, ik heb dat al eens eerder gelezen. Ik vind dit omdat bijna alle zogenaamde "brandhout paarden" tot brandhout worden gereden door de mens!!! Een revalidatie, met in achtneming van het welzijn, is een ieder verplicht ten opzichte van zijn dier, althans in mijn ogen! Wij houden ons ook bezig met hoefkatrol paarden en zien daar positieve bewijzen van. Wie het doet maakt niet uit, als het maar werkt! Uiteraard moet je wel vertrouwen hebben in de persoon en de manier moet je aanspreken. Voor de mensen die dit durven te proberen heb ik respect. Gewoon omdat zij in mijn ogen de confrontatie aandurven en onder ogen moeten zien dat ze het beter anders hadden kunnen doen. Met andere worden: ik vind het moedig om uit respect voor je dier, je eigen rijkunstige vaardigheid eens onder de loep te nemen en geconfronteerd te worden dat het gewoon anders moet en dus beter kan! Niemand is uitgeleerd met paarden, het is toch geen schande om toe te geven dat er misschien nog meer of anders is als je zelf denkt. Horizon blijven verbreden! Voor mensen afbranden, heb ik geen woorden. Dat zegt alleen wat over de mensen die dat doen. Door mensen af te branden maak je jezelf zwak als instructeur. Je moet de mensen een handreiking doen hoe het beter kan, daar kunnen ze wat mee en daar hebben ze wat aan. Bovendien ontneem je op deze manier iemands eigenwaarde niet, blijft diegene vertrouwen hebben in zichzelf en in het paard en bovenal houdt diegene plezier in het rijden...je creeert op deze manier juist een nieuwe uitdaging voor iemand! Dit is mijn visie en ik heb gemerkt dat het zo werkt. Lessers voelen zich ontspannen en hebben plezier om te komen. Dat vind ik erg belangrijk!
[/quote]
![]()
[quote="Desiree schreef:DAn moeten sommige mensen helemaal niet rijden. Want die paarden zijn namelijk in veruit de meeste gevallen kreupel GEMAAKT! het minste wat een ruiter dan voor zijn paard kan doen is toch wel proberen of hij hem ook weer goed krijgt.