Paard met artrose/hoefkatrol naar de top rijden?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 10:44

Ja maar Desiree, dat is niet wat Pipo bedoelt hoor.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 10:50

Lovely schreef:
Ja maar Desiree, dat is niet wat Pipo bedoelt hoor.

Leg jij dan eens uit wat ze bedoelt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 11:48

Er staat wat ze bedoelt, maar jíj verdraait het.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 12:43

Ik verdraai niks. ik denk dat de woorden van AdB verdraaid worden.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 28-10-03 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 12:50

Mensen willen misschien geloven wat ze horen, maar de theorie moet wel in de praktijk uitgevoerd kunnen worden. Haha! En dat gaat niet lukken met Et Voila alleen, echt niet. Je zult moeten voelen wat hij bedoelt en als het dan gelukt is dan zal hij misschien zeggen Et Voila. Maar dat kunnen alleen mensen beoordelen die ook werkelijk les van AdBt hebben. Niet alleen door een les te bekijken, dan heb je er geen volledige visie over zijn rijmethode.

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 14:39

Eigenlijk een beetje zonde dat dit topic weer over AdB gaat, ik dacht dat het meeste daar toch al over gezegd is op bokt

Maar gezien bovenstaande reacties wil ik toch even reageren, ik kan me namelijk ook nog een andere reactie van Pipo herinneren naar aanleiding van een clinic die ze bezocht had. Volgens mij vond ze de paarden toen wel degelijk verbeteren gedurende de training bij AdB Verward

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 00:50

Astrid,

wellicht TIJDENS de clinic dat de paarden positief veranderden, maar dat is onder (eenmalige) begeleiding van een bepaalde trainer. Na een dergelijke clinic kan men eea hebben opgestoken, maar het aloude rijden wat men hiervoor deed, kan niet in 1 les geheel veranderd worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 00:53

Desiree"]
[quote="Pipo schreef:
[
Dat soort ruiters gaan dan ook bij ADB lessen, die zegt dan Et voila hij doet ut weer. En die ruiters GELOVEN dat ook nog.........
[/quote]
ja, wat verwacht je dan? Dat AdB in 1 enkele les heel de rijstijl van die mensen kan veranderen die ontwikkeld is na jaren? Wees eens effe fair! Hij krijgt bij de meesten een kans om enkel aan te tonen dat het paard wel degelijk beter kan lopen dan de ruiter denkt, als hij het paard maar anders gaat rijden. En die ruiters die bij hem blijven hangen met les nemen, die zullen er verder mee komen. Die krijgen hun paard weer goed en vrolijk.

Kan best zijn, maar dat moet hij je niet aanpraten dat je ineens wereldwonder zoveel te pakken hebt. Moet hij gewoon eerlijk zeggen dat het paard is verbeterd. Hij zegt dat ie weer goed is, mensen blij........terwijl er geen zak van klopt.

En dat vind ik niet eerlijk tegenover een paard en tegenover de mens. Commerciele egotripperij!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 00:55

astridh schreef:
Eigenlijk een beetje zonde dat dit topic weer over AdB gaat, ik dacht dat het meeste daar toch al over gezegd is op bokt

Maar gezien bovenstaande reacties wil ik toch even reageren, ik kan me namelijk ook nog een andere reactie van Pipo herinneren naar aanleiding van een clinic die ze bezocht had. Volgens mij vond ze de paarden toen wel degelijk verbeteren gedurende de training bij AdB Verward

Verbeteren ja............dat klopt. Ze verbeterde wel. Maar ze liepen niet goed zoals hij beweerde......

En brandhout verbeteren is zo moeilijk nog niet..............

Verder heeft tyrza al antwoord gegeven.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 01:53

Tyrza schreef:
Astrid,

wellicht TIJDENS de clinic dat de paarden positief veranderden, maar dat is onder (eenmalige) begeleiding van een bepaalde trainer. Na een dergelijke clinic kan men eea hebben opgestoken, maar het aloude rijden wat men hiervoor deed, kan niet in 1 les geheel veranderd worden...

Ik denk ook zeker dat je dat niet in een les kan leren, maar je bent nooit te oud om te leren. En vergeet niet dat het ook veel problemen kan voorkomen.

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 07:14

Thyrza, fijn dat je voor pipo spreekt, maar volgens mij kan ze dat prima zelf hoor Haha! .

Het ging mij erom dat ze nav de clinic (jaar geleden of zo) niet zo negatief was (wel kritisch) als dat ze nu is. Het kan toch zijn dat haar denkbeelden veranderd zijn. Ik heb het nog even gecheckt of mijn geheugen me niet in de steek liet:

Pipo"]
Mijn verslagje van de clinic van A d B:

Het nivo was buiten Sjuim om belabberd namelijk.

Toch knapte het tweede paard behoorlijk op, ging duideiljk losser lopen door het lijf, en bolde de rug. Ook liep deze niet meer zo onregelmatig, helemaal perfect was het nog niet, maar het begin was gemaakt.

…….

Hij heeft veel dingen waar ik niet negatief tegenover sta, maar communicatief schort er wel wat aan. Missschien dat het komt, dat het belgische taaltje toch niet zo begrijpelijk is voor ons kaaskoppen.[/i]
[/quote]

[quote="Pipo schreef:
Ik denk dat we allemaal wat minder zout op iedere slak moeten leggen, misschien ben ik wel te positief, maar hij verteld hetzelfde als een rien vd schaft en anderen.

Alleen hij is in zo'n uurtje heel zwart-wit, en ik denk dat de reden daarvan is, is dat hij probeert zo duidelijk mogelijk te maken wat de werkelijke problemen zijn. Ik ken meerdere instructuers die je eerst afbranden en dan weer omhoog werken, zodat je echt luistert naar een bepaalde manier, je moet erin geloven wil zoiets werken. En dan denk ik dat er vele wegen naar rome leiden................ook zijn manier wel.

Die reactie viel me toen op omdat hij naar mijn gevoel zeer kritisch maar wel objectief was, vandaar dat het is blijven hangen. In dit topic kreeg ik toch een andere interpretatie. Maar nogmaals, iemands denkbeelden kunnen natuurlijk in de loop der tijd veranderen.
Ik vind ook niet alles van AdB halleluja maar ik denk dat hij zeker mensen kan helpen en ik blijf het jammer vinden dat de mensen die naar hem toe gaan en er profijt van hebben hier op bokt altijd beschimpt worden als een stelletje gekken die als een kip zonder kop achter een charlatan aan rennen (een beetje overtrokken misschien maar die richting gaat het wel uit). Er zijn er heel wat op bokt die bij hem lessen, de meesten durven het niet eens meer hier te plaatsen door de manier waarop er op gereageerd wordt.

Sorry voor het off topic gaan Vriendjes zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 10:26

Mijn mening is niet veranderd Astrid, alleen vind ik en dat heb ik destijds ook al verteld, de link met Hko problemen niet normaal en eigenlijk onder de gordel te noemen.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 10:35

Ieder mag zijn mening uiten en mening hebben, de ene is wel blij met Antoine de Bodt andere niet (maar die hebben hem niet echt meegemaakt persoonlijk in een les vaak) maar oke respect voor iedereen, als je elkaar maar niet in de haren vliegt, maar daar gaat het in deze topic niet over!! Keep cool mensen en gaan weer even terug naar deze topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 10:38

Bets, naar aanleiding van de enorme hype vorig jaar op bokt, zijn een aantal bokkers waaronder ik naar de les gaan kijken. Sjuim heeft ozep meegenomen en er 50 euro tegenaan gegooid.

SunnyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 11:40

Pipo schreef:

Ik vind het heel leuk om te lezen dat je hk paarden brandhout noemt. Frusty Ik heb een hk paard en ik ben er heel blij mee. dit valt dan ook een beetje verkeerd........ Boos!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:13

Ik vind het ook niet echt paardlievend klinken. We hebben het over levende wezens. Ik heb er altijd moeite mee als paarden brandhout worden genoemd, ook al zijn ze niet gezond.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:17

als ik whis weer ga rechtrichten enzovoort dan word ze alleen maar slechter en niet beter ze is in de paar weken dat ik er op zit al best scheef gaan lopen
Als ik haar nu op pak zie je mischien de kreupelheid niet maar hoe kan zij nou de knik laten zien als ze aan de teugel loopt Verward
Vandaar laat ik haar lopen zoals zij het prettig vind en dat houd in geen dressuur meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:18

SunnyBoy"]
[quote="Pipo schreef:

Ik vind het heel leuk om te lezen dat je hk paarden brandhout noemt. Frusty Ik heb een hk paard en ik ben er heel blij mee. dit valt dan ook een beetje verkeerd........ Boos!
[/quote]

Dames, met brandhout bedoel ik niet de paarden...........maar de levende wezens die op hun rug zitten en de dieren aan gort helpt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:21

Pipo schreef:
[
Dames, met brandhout bedoel ik niet de paarden...........maar de levende wezens die op hun rug zitten en de dieren aan gort helpt.
[/quote]

Aha, oke, daar heb ik veel minder moeite mee.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:26

Ja maar dat wil niet zeggen dat het expres gebeurd, zoals ik jou al verteld heb Pipo, was niemand die mij erop gewezen heeft dat ik mijn paard scheef reed, dus heb ik dat niet bewust en expres gedaan, in mijn toekomst zal dit niet meer voorkomen en zal ik proberen me niet voor te doen als : BRANDHOUT zoals jij dat noemt. Maar je weet inmiddels wel beter he? OK dan!

SunnyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:28

Zo las ik het absoluut niet.....
Ik vind het dan nog een rare opmerking want mijn paard loopt scheef en heeft hk, ben ik dan brandhout....? Als je nooit door je instructie wordt gewezen op het feit dat je niet recht op je paard zit.......!
Het scheelt zo weinig bij mij dat je het haast niet eens ziet. Ik vind niet dat je zulke uitspraken kan doen.....

Dit hele topic gaat helemaal niet meer over 'hoefkatrolpaarden naar de top rijden." Er wordt helemaal van afgeweken.
Dit wordt meer een discussie over AdB.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:10

Bets schreef:
Ja maar dat wil niet zeggen dat het expres gebeurd, zoals ik jou al verteld heb Pipo, was niemand die mij erop gewezen heeft dat ik mijn paard scheef reed, dus heb ik dat niet bewust en expres gedaan, in mijn toekomst zal dit niet meer voorkomen en zal ik proberen me niet voor te doen als : BRANDHOUT zoals jij dat noemt. Maar je weet inmiddels wel beter he? OK dan!

Wie zegt dat ik zeg dat mensen dat met opzet doen dan??????

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:10

Brandhout noemen lijkt mij ook niet helemaal op zijn plaats, ik heb dat al eens eerder gelezen. Ik vind dit omdat bijna alle zogenaamde "brandhout paarden" tot brandhout worden gereden door de mens!!! Een revalidatie, met in achtneming van het welzijn, is een ieder verplicht ten opzichte van zijn dier, althans in mijn ogen! Wij houden ons ook bezig met hoefkatrol paarden en zien daar positieve bewijzen van. Wie het doet maakt niet uit, als het maar werkt! Uiteraard moet je wel vertrouwen hebben in de persoon en de manier moet je aanspreken. Voor de mensen die dit durven te proberen heb ik respect. Gewoon omdat zij in mijn ogen de confrontatie aandurven en onder ogen moeten zien dat ze het beter anders hadden kunnen doen. Met andere worden: ik vind het moedig om uit respect voor je dier, je eigen rijkunstige vaardigheid eens onder de loep te nemen en geconfronteerd te worden dat het gewoon anders moet en dus beter kan! Niemand is uitgeleerd met paarden, het is toch geen schande om toe te geven dat er misschien nog meer of anders is als je zelf denkt. Horizon blijven verbreden! Voor mensen afbranden, heb ik geen woorden. Dat zegt alleen wat over de mensen die dat doen. Door mensen af te branden maak je jezelf zwak als instructeur. Je moet de mensen een handreiking doen hoe het beter kan, daar kunnen ze wat mee en daar hebben ze wat aan. Bovendien ontneem je op deze manier iemands eigenwaarde niet, blijft diegene vertrouwen hebben in zichzelf en in het paard en bovenal houdt diegene plezier in het rijden...je creeert op deze manier juist een nieuwe uitdaging voor iemand! Dit is mijn visie en ik heb gemerkt dat het zo werkt. Lessers voelen zich ontspannen en hebben plezier om te komen. Dat vind ik erg belangrijk!

SunnyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:13

OK dan! Bedankt Aqua8horse !!!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:17

Aqua8horse"]
Brandhout noemen lijkt mij ook niet helemaal op zijn plaats, ik heb dat al eens eerder gelezen. Ik vind dit omdat bijna alle zogenaamde "brandhout paarden" tot brandhout worden gereden door de mens!!! Een revalidatie, met in achtneming van het welzijn, is een ieder verplicht ten opzichte van zijn dier, althans in mijn ogen! Wij houden ons ook bezig met hoefkatrol paarden en zien daar positieve bewijzen van. Wie het doet maakt niet uit, als het maar werkt! Uiteraard moet je wel vertrouwen hebben in de persoon en de manier moet je aanspreken. Voor de mensen die dit durven te proberen heb ik respect. Gewoon omdat zij in mijn ogen de confrontatie aandurven en onder ogen moeten zien dat ze het beter anders hadden kunnen doen. Met andere worden: ik vind het moedig om uit respect voor je dier, je eigen rijkunstige vaardigheid eens onder de loep te nemen en geconfronteerd te worden dat het gewoon anders moet en dus beter kan! Niemand is uitgeleerd met paarden, het is toch geen schande om toe te geven dat er misschien nog meer of anders is als je zelf denkt. Horizon blijven verbreden! Voor mensen afbranden, heb ik geen woorden. Dat zegt alleen wat over de mensen die dat doen. Door mensen af te branden maak je jezelf zwak als instructeur. Je moet de mensen een handreiking doen hoe het beter kan, daar kunnen ze wat mee en daar hebben ze wat aan. Bovendien ontneem je op deze manier iemands eigenwaarde niet, blijft diegene vertrouwen hebben in zichzelf en in het paard en bovenal houdt diegene plezier in het rijden...je creeert op deze manier juist een nieuwe uitdaging voor iemand! Dit is mijn visie en ik heb gemerkt dat het zo werkt. Lessers voelen zich ontspannen en hebben plezier om te komen. Dat vind ik erg belangrijk!
[/quote]

[quote="Desiree schreef:
DAn moeten sommige mensen helemaal niet rijden. Want die paarden zijn namelijk in veruit de meeste gevallen kreupel GEMAAKT! het minste wat een ruiter dan voor zijn paard kan doen is toch wel proberen of hij hem ook weer goed krijgt.

Met andere woorden: een paard naar de kl*ten rijden is gemakkelijk. En daarna het dier opgeven is NOG gemakkelijker. Het is de weg van de minste weerstand zeg maar. Dus ik heb respect voor mensen die hun paard NIET opgeven en hun best ervoor doen om het weer goed te krijgen i.p.v. ze als egoisten te beschouwen zoals sommigen dat hier doen, ook doen ze dat op een verkapte manier.