Opnieuw leren rijden - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Opnieuw leren rijden - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:03

Bedankt voor het meedenken. Ik wil Titan niet ergens anders plaatsen omdat hij als typische PRE niet zo snel iemand vertrouwt, hij is best eenkennig en ik wil hem dan niet 'heen en weer' slepen. Dat vind ik ook het moeilijke bij bijvoorbeeld een shet, die kan/wil ik dan sowieso niet houden als er weer een tweede paard bij komt. Ik laat hem dan liever tijdelijk even alleen staan ipv dat ik een situatie ga creeeren die later weer gaat veranderen.
...gaat zichzelf streng toespreken om niet met een hoopje ellende thuis te komen.....;)
(flauwekul natuurlijk, dat ben ik ook echt niet van plan, hoe verleidelijk ook. Ik wil echt gaan voor een superbrave)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:07

Een geit/bok is wel een goeie, mits hij niet aan staart en manen vreet.
Ow, en neem een kleiner exemplaar dan wij hebben. Zomaar een aanrader :=
Schofthoogte van 90 cm en enorme hoorns is geen fijne combi om bij je paard in de wei te hebben :))

Hij kijkt wel altijd heel lief overigens :j
Afbeelding

Moge duidelijk zijn dat Sik gek op mij is en me als een hondje volgt :D
Zoek de bok :+
Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:10

_O- _O- _O-
geweldig...zoek de bok, die is niet te missen hoor :D
Geloof niet dat manlief een geit/bok ziet zitten. Ik zie al hele taferelen voor me...titan is nogal ondernemend qua uit de paddock ontsnappen naar de wei, met een geit erbij zou dat volgens mij dubbel zo erg worden _O-

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:15

Hij is wel lachwekkend hoor overigens :D
Als hij ontsnapte dan liep ik met minikudde de wei uit :j
Meestal de shet al dravend voorop richting stal. Sik links of rechts tegen me aangeplakt (zijn rug is op heuphoogte) en Jim er sloffend achteraan :')

Hij liet staart en manen overigens wel heel.
Heb 1x een afgekauwd stuk ontdekt in zijn staart, maar verder niet.

Maar maak hem niet boos.
Ik weet nog dat ik een keer stond te poetsen. Jim vastgezet, shet vretend op stal, Sik bij mij.
Op een gegeven moment loopt Sik naar mijn zadel en wil zijn hoorns daar aan schuren :oo
Dus ik al schreeuwend naar hem toegerend. Draait ie om, verheft zich op de achterpoten en dreigt met zijn kop. Echt, hij was 2 meter hoog ofzo!
Ik moest hard rennen om veilig achter het hek te komen :=

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:19

Ik zie je al gaan Amanda :')

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:25

ach kinke.. :(:) met dit soort dingen is het altijd zo dat je enerzijds een vlotte oplossing wil omdat je je paard niet alleen wil en anderzijds de tijd moet nemen om goed rond te kijken, idd de optie van een leenbeest is misschien wel een goede.. en eventueel zelf een advertentie op bokt\marktplaats zetten wat je zoekt, wie weet.. en wat ik om me heen zie is dat er genoeg mensen een plekje zoeken voor paard omdat toch ook wel de crisis in paardenhebbend nederland is aangekoemn

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:29

advertentie had ik ook al aan gedacht maar vrees juist omdat het zo slecht gaat in de paardenhandel, dat ik dan bestookt wordt met reacties (ook als het een totaal ander paard betreft dan wat ik zoek) van mensen die met spoed hun paard willen verkopen. Daarom had ik het hier ook gevraagd, denk dat de manier van omgaan met paarden in jullie topic duidelijk naar voren komt en dat jullie daarom ook beter 'voelen' wat ik zoek.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:39

Hallo allemaal,

Ik heb (delen van) de andere topics meegelezen, erg interessant. Ik plaats in deze toch maar even een berichtje, wat makkelijker met terugvinden. Veel zullen jullie verder niet van mij horen denk ik maar vooral de foto's met uitleg vind ik heel leerzaam. Dus ga vooral zo door *D

Kinke, veel sterkte met het verlies van je paard.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:43

Zooist schreef:
Ik zie je al gaan Amanda :')

Het was echt eng. Ik zag mezelf al gespietst worden op de kop van dat beest :=
Dus nu heb ik 'm omgekocht met worteltjes.
Nadeel daarvan is dat hij aan me vastgeplakt zit :+

Hallo Esther, welkom hier!

Kinke: heb je een bepaald ras op het oog? Nog voorwaarden voor leeftijd en stokmaat?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:45

Hahahaha, ik heb zoiets vroeger gehad met een ram.

Die had wel een tuigje om en nadat ik één keer heb moeten rennen voor mijn leven lokte ik hem altijd naar het hek, dan ging die daar tegen aanvallen, dan maakte ik een halstertouw vast aan zijn tuigje en bond ik hem aan het hek vast. Dan kon ik Kel pas gaan halen, die stond een veldje verder.

Als ik dan uit zijn wei was, liet ik hem weer los. Stomme beest trapte er elke dag weer in :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:47

Sik niet :+
Die probeer ik ook wel eens terug in zijn weitje te zetten. Nu gaat dat goed, hij volgt me overal.
Maar toen... Hij heeft zo'n koeienband om. En als ik hem links wilde duwen/trekken, ging hij rechts.
Dus ik rechts duwen/trekken als ik naar links wilde.
Dat ging goed, tot het hek.
Dan draaide hij ineens 180 graden rond en ging me aan staan kijken met een blik: >;) Wat mot je nou??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:48

Kinke schreef:
advertentie had ik ook al aan gedacht maar vrees juist omdat het zo slecht gaat in de paardenhandel, dat ik dan bestookt wordt met reacties (ook als het een totaal ander paard betreft dan wat ik zoek) van mensen die met spoed hun paard willen verkopen. Daarom had ik het hier ook gevraagd, denk dat de manier van omgaan met paarden in jullie topic duidelijk naar voren komt en dat jullie daarom ook beter 'voelen' wat ik zoek.

Weet je zelf precies wat je zoekt? Ik heb het idee van wel, maar het is meer dat je dat niet in exacte punten kan vastleggen (en dan ben ik bang dat je idd heel veel reacties krijgt).
Ik zou niet gaan voor een leenpaard, paarden hechten zich erg aan elkaar en gaan met andere paarden en mensen diepe en hechte vriendschappen aan, als je een vriendin voor Titan zoekt, en die ook een vriendin voor jou moet zijn, ga dan voor een paard waar je écht een klik mee hebt, en neem desnoods Titan mee om kennis te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:04

@Kinke: Jemig wat naar, heel veel sterkte :(:)

Voor wie het leuk vind, dit is het zadel dat ik nu aan het proberen ben (nog zonder de beugelriemen er aan).
Het zit heel lekker, maar ik merk wel dat ik nog erg moet wennen. Met name mijn knieën wiebelen nog omdat die ineens tegen een bewegende spier aan liggen, in plaats van tegen een 'stil' zadel.
De zitting lijkt hier vrij diep, maar dat vertekend echt heel erg. De zitting is vrij ruim, en daardoor raak ik het achterboogje niet/nauwelijks, ik zit dus puur op het rechte stuk.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:05

Die wil ik ook weleens proberen :j

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:07

Ow, dat lijkt me heel eng zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:09

@Yamcha:Dan moet je bij buitenzinnig(.nl) zijn :j
Ron zal wel balen, want dit is eigenlijk zijn eigen zadel :+ Hij had het net terug van een andere tester, en nu wilde ik het dus weer een weekje houden :))
Denk alleen wel dat ik er een ander dekje onder gooi. Nu beweegt het dekje achter mijn been, omdat mijn been nog wat instabiel ligt. Ik wil eigenlijk een dekje in dezelfde vorm als het zadel, alleen een bovenkantje dus.
@Zooist: Het zit echt niet eng hoor :n Het voelt best stabiel, en het zit vrij breed. En je zit met je hele been tegen je paard aan, dat is echt wel prettig :j
En in noodgevallen kan je altijd nog de pommel vastpakken als handvat :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:10

Wat trouwens ook fijn is, is dat het twee haken heeft voor je beugelriemen, je kan dus zelf kiezen of je ze 'normaal' of iets verder terug wil hebben dan bij de meeste zadels.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:14

Welkom Esther lees en klets gezellig mee.

Lijkt mij dat je enorm veel voelt van je paard. Zou ik ook wel eens willen proberen, al ben ik enorm blij met mijn equestor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:18

@Japeloup: Je voelt inderdaad heel veel. Nu al, en dat zal nog wel meer worden als ik er aan gewend ben en weer wat stiller zit.
We hebben ook echt even een raar stukje nu. [***] is dus vorige week wat losgemaakt door Steffi van der Laarse, en al was het maar een klein beetje, toch loopt hij nu echt anders. Dus hij is wat aan het zoeken wat zijn benen doen, ik ben aan het wennen aan hoe hij loopt, en dan ook nog een ander zadel. Meeste van de tijd gaat het best goed, maar soms zijn we even de weg kwijt :j

Het is in elk geval wel echt een zadel dat past bij wat ik zoek, je wordt nergens geduwd of gedwongen en kan écht zelf zitten :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:22

Ik was jullie even kwijt :+

Mooie foto''s van het traplopen :D

Kinke, gecondoleerd :(:)
Kun je niet tijdelijk een paard bij Titan stallen? Zodat jij tijd genoeg heb om op zoek te gaan naar een ander paard?

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:42

:wave: welkom terug Apple :D

Kinke wat erg van je paardje. :(:) Ik zou niet te snel een ander paardje aanschaffen mss iemand anders met merrie bij jullie tijdelijk op stal een idee? dan is Titan niet alleen en komt er tzt weer 1 bij voor jou maar heb je daar alle tijd voor.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:44

Blijheid, interessant zadel :)
Yamcha, ik weet inderdaad wel wat ik zoek. Het type 'liefste paard van de straat', typje jorisgoedbloed zeg maar :) Een paard met dat zeldzame gouden karakter. Typje...heeft alles al gezien, niet van d'r stuk te krijgen of in ieder geval niet oncontroleerbaar stuiterig. Waar de neefjes en nichtjes ook eens een rondje op kunnen zitten. Een ongecompliceerd paard dus :) Ik ben bang dat wanneer ik een advertentie zet, ik weetikhoeveel onzinnige reacties ga krijgen, er zijn tenslotte veel mensen die hun paard de meest geweldige vinden. En dan zijn er nog de verkopers die het geen fluit uitmaakt waar een dier naartoe gaat en die een mooi verhaal ophangen. Daarom wil ik liever via eventuele ervaring van anderen, bijvoorbeeld hier uit dit topic een paard vinden. Toekomstige paard moet uiteraard helemaal happy zijn met Titan en andersom, maar ik wil ook een beetje lief gevonden worden ;) En manlief moet er ook mee om kunnen pakken (en hij weet vooral veel van koeien, en heeeeel weinig van paarden).
Amanda, als ik een PRE zou tegenkomen die hieraan voldoet dan hang ik de vlag uit, maar ik zoek in ieder geval een barok paard. Stokmaat dus niet te hoog, rond de 1.55/1.60 ofzo. 'k heb zelf ook maar korte pootjes ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:48

Pfff Kinke, je zoekt mijn pony lees ik al! Hij is alleen een ruin en niet te koop :+
Ik hoop dat je kan vinden wat je zoekt, er zijn er maar weinig die zo koel zijn en alles goed vinden. Nou scheelt het dat je geen grote zoekt, in de barokke types zijn er volgensmij meer van zulke paarden dan in de grote KWPNers.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:49

Ik weet het, ik vraag niet veel ;)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:50