Zou hier nog hoop voor zijn of een oplossing ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sabientjeuh

Re: Zou hier nog hoop voor zijn of een oplossing ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 12:41

Dan ga je naar een andere instructeur.

Waarom zou je via bokt geholpen kunnen worden,
maar er niemand is die je les kan geven.

Je wil niet eens een foto of film plaatsen!

Waar woon je? Dan kan miss iemand in de buurt je helpen.
Maar ik heb het idee, dat je iemand zo als jou niet kunt helpen....

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:10

Er is eerder hulp aangeboden en niet aangenomen.
die pony uit zijn ongenoegen en jij wil het wel oplossen maar niet door iets te veranderen. Maar door hem meer te beknotten in de mogelijkheden om dat ongenoegen te uiten. Symptoombestrijding dus.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:58

Sabientjeuh schreef:
Wat een zinloos topic, ts neemt bijna tot niets aan.
Wil les via de computer, ja hoor dat gaat vast helpen...

Ik ben er van overtuigd, dat dit probleem grotendeels bij de ruiter ligt.

Ik stel voor slotje op dit topic!

Nee, dat is sneu een slotje :)
Dat zou het zoveelste topic van de TS zijn, over dit onderwerp waar een slotje op moet.
De kans bestaat dat DE gouden tip voorbij komt, dat het probleem voor eens en altijd opgelost is!

angell81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 16:11

De gouden tip is, neem goed les {:)

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 17:06

Lovely

Ik heb mijn hakken goed uitgedrukt met het rijden,
Dat werkte super goed. :D

amantjuh8, ik heb hem vandaag goed op twee teugel met gelijke druk gereden,
En ik heb veel overgangen met hem gereden,
Hij briesde ook een paar keer uit ontspanning, op het laatst was hij super fijn te rijden
Hij was mooie los door zijn lijf en liet al zijn spieren los zonder dat hij ze spieren ging vast zetten,
zijn kaken liet hij ook mooi los, in plaats van te gaan blokkeren.
In het begin heb ik hier nog wel last van omdat hij altijd wat gespannen is met rijden,
Zijn tong had hij er nog wel uit hangen, niet de hele tijd,maar wel vaak genoeg kwam zijn tong te voorschijn,
Die rubber tonglepel kreeg in niet aan mijn bit vast, dus ik ga even die enkelgebroken trens opzoeken,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:08

Werkt goed he, je hakken uitdrukken en links en rechts net zo hard schoppen en trekken. Hoe is het met de drukking op zijn rug, is die al beter?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:12

Stuur engel3 hier op bokt eens een pb. Zij kan jouw paard vragen waarom deze problemen er zijn. Wss kom je zo dichter bij de oplossing. Ze heeft ook een site www.arua.nl

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 18:13

Lovely schreef:
Werkt goed he, je hakken uitdrukken en links en rechts net zo hard schoppen en trekken. Hoe is het met de drukking op zijn rug, is die al beter?

Trekken doe ik niet in zijn mond of hem heel hard schoppen, hoe kom je hier bij dat goed kan zijn voor je paard, :?
Ik drijf hem gewoon aan met mijn kuit.
Ik rij hem met een lichte verbinding op mijn teugels, en ik probeer gelijke druk te gaan houden op beide teugels,
Zijn rug is nog het zelfde als eerst met die eelt plekken, ik rij hem nu met twee dekjes en dat gaat al een heel stuk beter,
Ik ga even wat zalf op die plekken smeren om te kijken of het dan weg gaat, :j

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:24

dior_bokt schreef:
aerdenhout1,

Ik denk dat links zijn moeilijke kant is ,omdat hij vaak de andere kant op gaat rennen naar rechts,
Als hij op die kant moet gaan inbuigen in zijn hals,

Net een verhaal getypt, maar ben nu gaan twijfelen, ik zou de combinatie moeten zien om advies te geven.
probleem zit aan de rechterkant daar wil hij niet op rekken zeg maar.

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:47

Helaas krijgen we de combinatie waarschijnlijk nooit te zien.

angell81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:50

Dat denk ik ook maar ja misschien woont aerdenhout wel bij haar in de buurt?

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:54

Misschien is er ook geen oplossing voor de tong naar buiten steken en is dit een gewoonte, je ziet het wel vaker bij paarden. Het probleem bij dit paard is dat er geen ontspanning is en dat het paard niet te rijden is. Dus de tong is niet het probleem, de ontspanning is het probleem!

Hoe heb je eerder dan les gehad en wat zeiden de intructeurs

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 19:07

Aieshja, Die tong heeft hij niet naar buiten hangen door de spanning,
Was dat maar waar dat hij zijn tong weer naar binnen ging doen als de spanning weg is,
Dan had hij hem deze week nog binnen hangen en dan deet hij hem nooit meer naar buiten,
Helaas werkt het zo niet,
De intructeurs zijden, dat dit alleen valt op te lossen met tonglepels of tonghangers of rubber tonglepels,
Het is voor mij ook niet makkelijk om iemand te gaan vinden, die dit op een normaale mannier kan gaan oplossen,

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:09

in welk omgeving woon je? Misschien weten de bokkers wel iemand die goed les kan geven bij jou in de buurt?

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:11

Dan had ik dat verkeerd begrepen, ik begreep dat hij spanning had, tong naar buiten gooide en vervolgens aan de haal ging.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 19:18

Ik wil het verlopig eerst zelf gaan proberen met hem,
Daarna ga ik weer met hem lessen,
Mijn paard moet dan elke keer weer wennen aan een nieuw iemand,
Die mij les komt geven, ik wil er eerst weer een tijd rust in het paard gaan rijden,
Voordat ik weer ga lessen met hem,
Hij kan niet tegen mensen die hem van alles willen gaan dwingen.
Dan blokeert hij, en dan wil hij er niks meer van die persoon weten,
Ik wil heel graag lessen en ik ga echt wel opzoek naar iemand die mij goed kan gaan helpen met hem,
Ik zie ook in dat dit wel de laatste kansen zijn om het paard weer goed te gaan krijgen ,dus dan wil ik die kansen ook gaan pakken die het beste voor het paard zijn,

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 20:41

Aieshja schreef:
Dan had ik dat verkeerd begrepen, ik begreep dat hij spanning had, tong naar buiten gooide en vervolgens aan de haal ging.

Dat geeft niet, dat je het verkeerd begrepen had,

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:27

Tja misschien had je dan toch het aanbod van mindfields aan moeten nemen.
Aangezien het nu blijkbaar, terwijl je het zo goed wist nog steeds niet beter gaat.

Vraag je moeder of vriendin een keer om te filmen, dan kunnen we tenminste zien hoe het eruit ziet.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:45

Ik kan me wel vinden in wat Mindfields zegt.

Mijn paard gooide ook de tong over het bit. Bij mij bleek het uit zijn nek (net achter de oren) te komen. Hij kon simpelweg met zijn bespiering de gevraagde houding nog niet aan. Daardoor kreeg hij te veel speeksel in zijn mond en ging hij de tong over het bit gooien om het kwijt te kunnen raken. Nu doet ie het nog sporadisch als ik hem overvraag. Voor de rest is het helemaal over. Idd met rechtrichten. Ik les bij iemand die ook de klassieke dressuur aan hangt. Echt de fijnste en meest doeltreffende manier van rijden. Het duurt even voor je verschil gaat merken, maar dan heb je er ook een stevige basis in zitten.

De rest van het gesteggel heb ik globaal over heen gekeken. Mss heb ik daardoor deze tip gemist.

Antoine de Bodt hoor ik ook veel goede verhalen over, maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Vandaar dat ik hier geen mening over heb. Het is altijd te proberen. Volgens mij vraagt hij ook veel buiging dmv schouderbinnenwaarts. Voor mijn paard was dat niet de oplossing geweest vermoed ik. Ik ben in elk geval tevreden met de oplossing die ik aangedragen heb gekregen in de klassieke dressuur.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:50

dit heeft geen zin hoor, is allemaal aan dovemansoren gericht.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 23:25

Kinke schreef:
dit heeft geen zin hoor, is allemaal aan dovemansoren gericht.

In het begin staat ook van het topic dat ik graag antwoord wil hebben op mijn vraag,
Dus over dovemansoren gesproken, kijk eerst even naar je zelf, ;)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 08:30

dior_bokt schreef:
....Dan blokeert hij, en dan wil hij er niks meer van die persoon weten,
Ik wil heel graag lessen en ik ga echt wel opzoek naar iemand die mij goed kan gaan helpen met hem,
Ik zie ook in dat dit wel de laatste kansen zijn om het paard weer goed te gaan krijgen ,dus dan wil ik die kansen ook gaan pakken die het beste voor het paard zijn,

En zou je de optie, dat iemand aan jouw paard kan vragen waarom dit gebeurd, niet willen weten?
Persoonlijk denk ik dat je even iets verder moet gaan dan een andere manier van rijden of leskrijgen ;)

Is niets moeilijks aan hier achter te komen. Kan allemaal op afstand!

amantjuh8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 09:39

Je hoeft niet met een ander bit te gaan rijden want jou paard heeft het zelfde aangeleerd als die van mij.
Als hij ontspannen is of ik hem niet intensief genoeg rij dan laat hij zijn tong uit de mond hangen.

Ik rij nu met een rubberen tonglepel aan het bit en nu houd hij hem binnen.
Je krijgt dit ding aan je enkel gebroken bitje door hem 5 minuten in kokend heet water te leggen en daarna hem er pas om heen te vouwen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 09:47

singasong schreef:
dior_bokt schreef:
....Dan blokeert hij, en dan wil hij er niks meer van die persoon weten,

En zou je de optie, dat iemand aan jouw paard kan vragen waarom dit gebeurd, niet willen weten?
Persoonlijk denk ik dat je even iets verder moet gaan dan een andere manier van rijden of leskrijgen ;)

Is niets moeilijks aan hier achter te komen. Kan allemaal op afstand!

Is dit een serieuze suggestie? We weten toch allemaal wel dat dat reading-gedoe hartstikke nep is?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:03

Lovely schreef:
Is dit een serieuze suggestie? We weten toch allemaal wel dat dat reading-gedoe hartstikke nep is?

Als het niet serieus was dan had ik er niet voor de 2e keer over begonnen!
Ze kan het toch proberen, paard wordt er niet slechter van en mocht er idd iets concreets uitkomen en je zou dat gaan proberen dan weet je zo of het wel of niet nep is. Want het werkt dan wel of niet. Alleen zorg wel dat je het bij de juiste persoon neerlegt. Die ik aangaf in een vorige post is erg goed!

Je mag dit filmpje eens kijken, ook een paard met een probleem en hoe het is opgelost. http://www.youtube.com/watch?v=tK-0JEdVey4

edit; 'moet' veranderd in 'mag' omdat Lovely nogal moeite heeft met dit woord.
Laatst bijgewerkt door singasong op 12-12-11 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt